Lewis Hamilton by chtěl v sezóně 2015 získat svůj třetí mistrovský titul, aby se tak vyrovnal svému hrdinovi z dětství - Ayrtonovi Sennovi. Proč do ní vstoupil s číslem 44 a s bílou přilbou?
"Bylo by to skvělé. Vždy jsem toužil napodobit Ayrtona poté, co jsem si o něm přečetl všechny knihy a sledoval videa. Když jsem vyrůstal, měl jsem za cíl tři tituly - to bylo zvláštní číslo," popisuje pro F1 Racing Hamilton, který k tomu v úvodní Velké ceně Austrálie udělal vítězstvím důležitý krok.
"Michael Schumacher byl ještě úspěšnější, ale když jsem byl mladý, tak výborní piloti tehdy získali tři [tituly]. Lidé říkali, že jsem skvělý, ale já si nemyslím, že bych mohl být považován za skvělého, dokud se nedostanu na tu úroveň - a to chce ještě jeden šampionát vyhrát. Pak se aspoň budu cítit, jako bych dosáhl minimálního standardu. Pak už jde o další úroveň," hodnotí britský pilot, který si minulý rok s Mercedesem připsal svůj druhý titul v kariéře.
Jak ho oslavil? "Neoslavil jsem ho, abych byl upřímný. Hned po posledním závodě jsem měl hodně vystoupení a rozhovorů a opravdu jsem až do Nového roku nikam nevyrazil. Pak jsem si byl zalyžovat a zajezdit na snowboardu. Byla to velká legrace - a má odměna."
Jakožto úřadující mistr světa si ale nezvolil jedničku, místo toho netradičně pokračuje s loňským číslem 44. Proč? "Vím, že číslo jedna mělo být letos moje. Jsem si vědom, že jde o mou pozici, čtyřicet čtyřka toho pro mě ale tolik znamená!"
Bílá přilba Lewise Hamiltona s číslem 44 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Chci vyhrát šampionát a být na špici. Ale s číslem 44 jsem začínal [v motokárách] a po celý můj život se mě nejvěrněji drželo. Nikdo jiný ho neměl. Nikdo jiný ho nesdílel, proto je pro mě osobním. Vettel a Alonso a všichni nedávní šampioni měli číslo jedna, které mezi sebou sdíleli. Ale čtyřicet čtyřka je pro mě jedinečná," pokračuje Hamilton.
Letos se nedočkáme ani jeho žluté přilby. Piloti si museli nově vybrat pouze jeden design pro celou sezónu, Lewis sáhl po bílé barvě: "Je to hlavně proto, že žlutá neseděla k tomuto autu. Nevypadala s ním dobře. Měl jsem stále stejný základní návrh, zkrátka to ale nepasovalo. Zkusil jsem navrhnout další žlutou přilbu, nebylo to ale dobré. Neměla s mou výstrojí takový švih. Až budu mít jednoho dne černou kombinézu, pak se ke žluté vrátím."
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.