Na slabé stránky pohonné jednotky Renault doplácí podle šéfa týmu Christiana Hornera spíše Red Bull než sesterská stáj Toro Rosso.
Red Bull a Toro Rosso pohání motory Renault a obě stáje postihují stejné problémy. Sainz po kvalifikaci prohlásil, že pohonná jednotka je největší slabinou při soubojích s Lotusy, které přešly na motory Mercedes.
"Nechci kritizovat a říkat toho v tomto prvním závodě příliš, protože očividně zbývá spousta závodu, kdy se můžeme zlepšit. Momentálně bych ale řekl, že náš největší deficit ve srovnání s Lotusem spočívá v rychlosti. V zatáčkách jsme mnohem lepší, ale na rovinkách mnohem horší než oni. Ovladatelnost je samozřejmě stále tou největší starostí týmu," řekl Sainz.
Když se poskládají dohromady vlastnosti francouzského motoru, má to na vůz RB11 větší negativní vliv než na STR10. Horner tím vysvětluje to, proč byli jen o málo rychlejší než jejich B-tým. Daniel Ricciardo dokázal v kvalifikaci zajet pouze o 2 desetiny sekundy rychlejší kolo než Sainz: "Oni se trápí stejně, jen to má na naše auto nakonec dramatičtější dopad."
Max Verstappen kvůli problému s motorem Renault do cíle nedojel (foto: Scuderia Toro Rosso)
Výkony nováčků u Toro Rosso při jejich debutu ale dokázal ocenit. "Myslím, že oba jeli skutečně dobře. Oba vypadali jako veteráni," chválí šéf Red Bullu Sainze, který získal dva body za deváté místo, i Verstappena, jenž by s největší pravděpodobností dojel ještě lépe, nebýt problému s motorem a nuceného odstavení vozu mimo trať.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.