Na slabé stránky pohonné jednotky Renault doplácí podle šéfa týmu Christiana Hornera spíše Red Bull než sesterská stáj Toro Rosso.
Red Bull a Toro Rosso pohání motory Renault a obě stáje postihují stejné problémy. Sainz po kvalifikaci prohlásil, že pohonná jednotka je největší slabinou při soubojích s Lotusy, které přešly na motory Mercedes.
"Nechci kritizovat a říkat toho v tomto prvním závodě příliš, protože očividně zbývá spousta závodu, kdy se můžeme zlepšit. Momentálně bych ale řekl, že náš největší deficit ve srovnání s Lotusem spočívá v rychlosti. V zatáčkách jsme mnohem lepší, ale na rovinkách mnohem horší než oni. Ovladatelnost je samozřejmě stále tou největší starostí týmu," řekl Sainz.
Když se poskládají dohromady vlastnosti francouzského motoru, má to na vůz RB11 větší negativní vliv než na STR10. Horner tím vysvětluje to, proč byli jen o málo rychlejší než jejich B-tým. Daniel Ricciardo dokázal v kvalifikaci zajet pouze o 2 desetiny sekundy rychlejší kolo než Sainz: "Oni se trápí stejně, jen to má na naše auto nakonec dramatičtější dopad."
Max Verstappen kvůli problému s motorem Renault do cíle nedojel (foto: Scuderia Toro Rosso)
Výkony nováčků u Toro Rosso při jejich debutu ale dokázal ocenit. "Myslím, že oba jeli skutečně dobře. Oba vypadali jako veteráni," chválí šéf Red Bullu Sainze, který získal dva body za deváté místo, i Verstappena, jenž by s největší pravděpodobností dojel ještě lépe, nebýt problému s motorem a nuceného odstavení vozu mimo trať.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.