Na slabé stránky pohonné jednotky Renault doplácí podle šéfa týmu Christiana Hornera spíše Red Bull než sesterská stáj Toro Rosso.
Red Bull a Toro Rosso pohání motory Renault a obě stáje postihují stejné problémy. Sainz po kvalifikaci prohlásil, že pohonná jednotka je největší slabinou při soubojích s Lotusy, které přešly na motory Mercedes.
"Nechci kritizovat a říkat toho v tomto prvním závodě příliš, protože očividně zbývá spousta závodu, kdy se můžeme zlepšit. Momentálně bych ale řekl, že náš největší deficit ve srovnání s Lotusem spočívá v rychlosti. V zatáčkách jsme mnohem lepší, ale na rovinkách mnohem horší než oni. Ovladatelnost je samozřejmě stále tou největší starostí týmu," řekl Sainz.
Když se poskládají dohromady vlastnosti francouzského motoru, má to na vůz RB11 větší negativní vliv než na STR10. Horner tím vysvětluje to, proč byli jen o málo rychlejší než jejich B-tým. Daniel Ricciardo dokázal v kvalifikaci zajet pouze o 2 desetiny sekundy rychlejší kolo než Sainz: "Oni se trápí stejně, jen to má na naše auto nakonec dramatičtější dopad."
Max Verstappen kvůli problému s motorem Renault do cíle nedojel (foto: Scuderia Toro Rosso)
Výkony nováčků u Toro Rosso při jejich debutu ale dokázal ocenit. "Myslím, že oba jeli skutečně dobře. Oba vypadali jako veteráni," chválí šéf Red Bullu Sainze, který získal dva body za deváté místo, i Verstappena, jenž by s největší pravděpodobností dojel ještě lépe, nebýt problému s motorem a nuceného odstavení vozu mimo trať.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.