Poté, co se Force Indii nepodařilo představit nové auto před posledním předsezonním testem v Barceloně, se jim moc velké šance na úspěch nedávaly. Nicméně týmu se vyplatila dobrá spolehlivost a Nico Hülkenberg bral body za sedmé a Sergio Pérez za deváté místo.
Sedm bodů je tak velmi pozitivním startem do sezony poté, co sám tým přiznal, že je ve výjovém plánu auta hodně pozadu. "Když jsme přijížděli do Austrálie, tak jsme věděli, že jsme odstartovali pozdě a měli jsme nějaké problémy co se spolehlivosti týče. Účelem tohoto kroku bylo získat lepší spolehlivost, abychom mohli využít této příležitosti. Myslím, že jsme té příležitosti využili velmi dobře," říká Bob Fernley, zástupce šéfa týmu.
"Tým udělal skvělou práci, všechno dobře zvládli a dodali to, co dodat potřebovali vzhledem k tomu, že nemáme moc dobrou výkonnost. Myslím, že je to jasným důkazem kvality týmu a toho, že nejsou sklíčení, nehodlají ustoupit a dostanou to tam, kde to má být. Pro nás je to skvělé, protože jsme měli těžkou zimu a je hezké získat nějaké body z prvního závodu, když víte, že před sebou máte tři nebo čtyři závody, ve kterých se budete potýkat s obtížemi."
Fernley také připustil, že tradiční rivalové týmu, Sauber a Toro Rosso, letos vypadají poměrně silně. "Bez debaty, ale je to dlouhá sezona, ale jak jsme už několikrát viděli, když dokážete získávat silné bodové výsledky ve druhé polovině sezony, tak to stále ještě můžete otočit. Kličem opravdu je neztratit moc v první části a Austrálie byla dobrým startem."
Force India byla v Austrálii až nečekaně spokojená(foto: Sahara Force India)
Plánem je, že se budeme trápit o něco déle a získáme pak mnohem větší benefit, když nasadíme možnou B-verzi auta. V prvních několika závodech tam budou stále problémy a ano, možná bude obtížné dostat se na body. Ale pokud jsou tu nějaké možnosti, tak si myslím, že je Force India využije," dodává Fernley.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.