Poté, co se Force Indii nepodařilo představit nové auto před posledním předsezonním testem v Barceloně, se jim moc velké šance na úspěch nedávaly. Nicméně týmu se vyplatila dobrá spolehlivost a Nico Hülkenberg bral body za sedmé a Sergio Pérez za deváté místo.
Sedm bodů je tak velmi pozitivním startem do sezony poté, co sám tým přiznal, že je ve výjovém plánu auta hodně pozadu. "Když jsme přijížděli do Austrálie, tak jsme věděli, že jsme odstartovali pozdě a měli jsme nějaké problémy co se spolehlivosti týče. Účelem tohoto kroku bylo získat lepší spolehlivost, abychom mohli využít této příležitosti. Myslím, že jsme té příležitosti využili velmi dobře," říká Bob Fernley, zástupce šéfa týmu.
"Tým udělal skvělou práci, všechno dobře zvládli a dodali to, co dodat potřebovali vzhledem k tomu, že nemáme moc dobrou výkonnost. Myslím, že je to jasným důkazem kvality týmu a toho, že nejsou sklíčení, nehodlají ustoupit a dostanou to tam, kde to má být. Pro nás je to skvělé, protože jsme měli těžkou zimu a je hezké získat nějaké body z prvního závodu, když víte, že před sebou máte tři nebo čtyři závody, ve kterých se budete potýkat s obtížemi."
Fernley také připustil, že tradiční rivalové týmu, Sauber a Toro Rosso, letos vypadají poměrně silně. "Bez debaty, ale je to dlouhá sezona, ale jak jsme už několikrát viděli, když dokážete získávat silné bodové výsledky ve druhé polovině sezony, tak to stále ještě můžete otočit. Kličem opravdu je neztratit moc v první části a Austrálie byla dobrým startem."
Force India byla v Austrálii až nečekaně spokojená(foto: Sahara Force India)
Plánem je, že se budeme trápit o něco déle a získáme pak mnohem větší benefit, když nasadíme možnou B-verzi auta. V prvních několika závodech tam budou stále problémy a ano, možná bude obtížné dostat se na body. Ale pokud jsou tu nějaké možnosti, tak si myslím, že je Force India využije," dodává Fernley.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.