Poté, co se Force Indii nepodařilo představit nové auto před posledním předsezonním testem v Barceloně, se jim moc velké šance na úspěch nedávaly. Nicméně týmu se vyplatila dobrá spolehlivost a Nico Hülkenberg bral body za sedmé a Sergio Pérez za deváté místo.
Sedm bodů je tak velmi pozitivním startem do sezony poté, co sám tým přiznal, že je ve výjovém plánu auta hodně pozadu. "Když jsme přijížděli do Austrálie, tak jsme věděli, že jsme odstartovali pozdě a měli jsme nějaké problémy co se spolehlivosti týče. Účelem tohoto kroku bylo získat lepší spolehlivost, abychom mohli využít této příležitosti. Myslím, že jsme té příležitosti využili velmi dobře," říká Bob Fernley, zástupce šéfa týmu.
"Tým udělal skvělou práci, všechno dobře zvládli a dodali to, co dodat potřebovali vzhledem k tomu, že nemáme moc dobrou výkonnost. Myslím, že je to jasným důkazem kvality týmu a toho, že nejsou sklíčení, nehodlají ustoupit a dostanou to tam, kde to má být. Pro nás je to skvělé, protože jsme měli těžkou zimu a je hezké získat nějaké body z prvního závodu, když víte, že před sebou máte tři nebo čtyři závody, ve kterých se budete potýkat s obtížemi."
Fernley také připustil, že tradiční rivalové týmu, Sauber a Toro Rosso, letos vypadají poměrně silně. "Bez debaty, ale je to dlouhá sezona, ale jak jsme už několikrát viděli, když dokážete získávat silné bodové výsledky ve druhé polovině sezony, tak to stále ještě můžete otočit. Kličem opravdu je neztratit moc v první části a Austrálie byla dobrým startem."
Force India byla v Austrálii až nečekaně spokojená(foto: Sahara Force India)
Plánem je, že se budeme trápit o něco déle a získáme pak mnohem větší benefit, když nasadíme možnou B-verzi auta. V prvních několika závodech tam budou stále problémy a ano, možná bude obtížné dostat se na body. Ale pokud jsou tu nějaké možnosti, tak si myslím, že je Force India využije," dodává Fernley.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.