Pirelli upozorňuje, že mohou nastat problémy s prodloužením smlouvy s platností do roku 2016, dokud stále nezná znění nových pravidel.
Diskuze se týkají zejména důkladné generálky regulí pro monoposty. Vozy by měly být širší s většími pneumatikami, tisíci koňskými silami a konkrétními změnami těla vozidla. Přestože takové vozy mají vyjet na trať již v sezóně 2017, o ničem konkrétním ještě nebylo oficiálně rozhodnuto.
Pirelli jakožto výhradní dodavatel pneumatik ale v pomalém chodu událostí vidí řadu problémů. Šéf Pirelli pro oddělení motorsportu Paul Hembery se nechal slyšet, že italská společnost potřebuje k nové specifikaci pneumatik velké množství informací, kterých se jim nedostává.
„Chceme vědět, co se bude v roce 2017 dít. Pokud máte vést tendr, chcete vědět, co podepisujete,“ podotkl rozhořčeně Hembery.
Na otázku, zda by Pirelli bylo ochotno dohodu podepsat „naslepo“ Hembery odpověděl: „Bylo by to těžké, téměř nemožné, když jsou změny na spadnutí. Když nevíte, jaké ty změny jsou, jak můžete ohodnotit podstatnou sumu financí? To by byl trochu laxní přístup.“
„O ničem jsme neslyšeli. Až zapracují na tendru, čemuž věřím, že se tak stane v příštích třech měsících, budeme chtít vědět, co bylo vybráno.“
„Rádi děláme pro sport ty správné věci. Chtějí devatenáctipalcové pneumatiky nebo chtějí zůstat na třináctipalcových?“ ptá se Hembery, ale odpovědi se zatím nedočká.
Vůči novým a nejasným pravidlům je prozatím skeptický: „Pokud se změny budou týkat tisíce koňských sil, obrovského zadního křídla a dalších věcí, jak byly popsány, radši byste chtěli jezdit v říjnu nebo listopadu předchozí sezóny.“
Pirelli potřebuje na výrobu nových pneumatik více času, než jim FIA nabízí. Prodloužení vzájemného kontraktu tak může být v ohrožení.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.