Technický ředitel Williamsu Pat Symonds nepochybuje o tom, že jeho tým získává totožnou specifikaci dodávek motorů jako Mercedes F1.
Téma shodných motorů bylo otevřeno při prvním závodě sezóny v Austrálii, kde komentátoři interpretovali Massův projev, podle kterého neměl Williams dostávat stejnou jednotku 1.6 litrového V6 hybrid motoru s turbem, s jakým závodí Mercedes. Tým takové domněnky ale popřel.
„Nemáme žádné pochybnosti ohledně shodných motorů s Mercedesem při australské GP,“ prohlásil Pat Symonds pro Autosport.
„Máme skvělé pracovní vztahy se všemi týmy v Brixworthu a víme, jak náročné je tlačit věci až na limit a získat pro Austrálii co nejlepší výkon."
„Data jsou konstantně kontrolována a všechny jednotky jsou výkonně mimořádně shodné. Naším cílem je pokračovat ve vývoji auta, abychom si zajistili boj s Ferrari,“ doplnil Symonds.
Bob Fernley, zástupce šéfa týmu Force India, Symondsova slova o synchronizovaných jednotkách motoru potvrdil: „Ano, kontrakt je takto postaven. Všechna čest Mercedesu za to, že s námi vždy jedná narovinu.“
Patrick Symonds o poctivosti Mercedesu nepochybuje
Williamsu nezbývá, než rozřešit ostatní práce Mercedesu, které týmu zajistily náskok v minulé kvalifikaci ve výši 1,391 s. Smedley ale zůstává optimistický a věří, že náskok není nemožné smazat: „Je to velký náskok, ale neměli bychom kvůli tomu šílet.“
„Mercedes je srovnávacím měřidlem, abychom věděli, co máme dělat a je to úroveň dokonalosti, které chceme dosáhnout.“
„Rozdíl je to velký, ale ne nedostižný; loni jsme ukázali, že umíme vyvinout auto stejně nebo lépe než ostatní a nyní jen musíme zajistit něco podobného.“
Závěrem Symonds dodává: „Posouváme se kupředu po celou dobu a musíme jen doufat, že mezeru stáhneme, eventuálně ostatní předstihneme.“
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.