Poradce Red Bullu Helmut Marko nevěří, že by některý ze soupeřů dokázal dohnat Mercedes s jeho dominantní pohonnou jednotkou.
Red Bull poháněný Renaultem usilovně lobuje za změnu pravidel ve Formuli 1 poté, co Mercedes předvedl v úvodu sezóny 2015 ještě větší sílu než minulý rok. Stěžuje si na svého motorového partnera, složitá pravidla a hrozí odchodem.
"Podstata celého problému s pohonnými jednotkami spočívá v rozhodnutí zmrazit jejich vývoj. Zapomeňte na žetony. Kdokoliv se ocitl pozadu v přípravách na tento koncept [hybridní 1,6l V6 turbo], nemá nikdy šanci to dohnat," tvrdí Marko.
Podle něj se to nemůže povést Renaultu ani dalším výrobcům motorů - Ferrari či Hondě. Proto usiluje o úpravu pravidel. Má to ale háček: "Pro rychlé změny je zapotřebí jednomyslného souhlasu všech a ke změnám pro rok 2017 musí hlasovat většina. Mercedes má čtyři týmy, nejvíce ze všech, takže při rozhodnutích proti nim nelze získat většinu."
Ferrari si po změně vedení na sklonku minulé sezóny přestalo tolik stěžovat a změnilo svůj postoj i ke změnám na poli motorů. Podle technického ředitele Williamsu Pata Symondse učinili v Maranellu během zimy velký pokrok a nyní jsou s Mercedesem "srovnatelní."
Podle Helmuta Marka za současných pravidel nikdo nemůže Mercedes nikdy dohnat(foto: Red Bull Racing)
S tím ovšem Marko nesouhlasí: "Výkonnost Ferrari musí být vnímána také relativně - nejsou blíže, jen se proti loňsku zlepšili. My u Red Bullu nevěříme, že se současnou formou omezení nějaký výrobce Mercedes vůbec někdy dostihne. Pokud takový motor nevlastníte, nemáte momentálně šanci."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.