Poradce Red Bullu Helmut Marko nevěří, že by některý ze soupeřů dokázal dohnat Mercedes s jeho dominantní pohonnou jednotkou.
Red Bull poháněný Renaultem usilovně lobuje za změnu pravidel ve Formuli 1 poté, co Mercedes předvedl v úvodu sezóny 2015 ještě větší sílu než minulý rok. Stěžuje si na svého motorového partnera, složitá pravidla a hrozí odchodem.
"Podstata celého problému s pohonnými jednotkami spočívá v rozhodnutí zmrazit jejich vývoj. Zapomeňte na žetony. Kdokoliv se ocitl pozadu v přípravách na tento koncept [hybridní 1,6l V6 turbo], nemá nikdy šanci to dohnat," tvrdí Marko.
Podle něj se to nemůže povést Renaultu ani dalším výrobcům motorů - Ferrari či Hondě. Proto usiluje o úpravu pravidel. Má to ale háček: "Pro rychlé změny je zapotřebí jednomyslného souhlasu všech a ke změnám pro rok 2017 musí hlasovat většina. Mercedes má čtyři týmy, nejvíce ze všech, takže při rozhodnutích proti nim nelze získat většinu."
Ferrari si po změně vedení na sklonku minulé sezóny přestalo tolik stěžovat a změnilo svůj postoj i ke změnám na poli motorů. Podle technického ředitele Williamsu Pata Symondse učinili v Maranellu během zimy velký pokrok a nyní jsou s Mercedesem "srovnatelní."
Podle Helmuta Marka za současných pravidel nikdo nemůže Mercedes nikdy dohnat(foto: Red Bull Racing)
S tím ovšem Marko nesouhlasí: "Výkonnost Ferrari musí být vnímána také relativně - nejsou blíže, jen se proti loňsku zlepšili. My u Red Bullu nevěříme, že se současnou formou omezení nějaký výrobce Mercedes vůbec někdy dostihne. Pokud takový motor nevlastníte, nemáte momentálně šanci."
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.