Claire Williamsové se nové pohonné jednotky zamlouvají. Hybridní motory podle ní byly minulý rok zavedeny ze správných důvodů.
I když některé týmy včetně Red Bullu zavedení nových motorů soustavně kritizují, tak Williams je přesvědčený o tom, že se loni jednalo při přechodu z atmosférických V8 2,4litrových motorů na V6 1,6litrová turba s ERS systémem o správný krok, který jim pomohl získat nové sponzory.
"Změny byly učiněny ze správných důvodů. Z mého hlediska jako obchodní ředitelky změna v pravidlech pro motory rozhodně pomáhá zvýšit tlak na společnosti, které Formuli 1 považují za sport a které odrazují související otázky týkající se životního prostředí," uvádí Williamsová, která po svém otci Frankovi převzala vedení slavné britské stáje.
Problém je podle ní v tom, že současné pohonné jednotky nejsou řádně propagovány. Domnívá se, že by Formule 1 mohla pouze těžit z toho, kdyby lidé měli více informací a lépe rozuměli tomu, co se všechno za nimi skrývá.
Přechod na V6 hybridní motory byl podle Claire Williamsové správný, týmy by o nich měly více hovořit a lépe je propagovat (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Myslím, že lidem musíme říct příběh o tom, co stojí za těmito motory. Nemyslím si, že bychom ho už pořádně vysvětlili. Měli bychom z toho větší prospěch, kdybychom to udělali. Věřím ale, že z pohledu životního prostředí jsme se vydali správnou cestou," dodává Williamsová pro Forbes.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.