Claire Williamsové se nové pohonné jednotky zamlouvají. Hybridní motory podle ní byly minulý rok zavedeny ze správných důvodů.
I když některé týmy včetně Red Bullu zavedení nových motorů soustavně kritizují, tak Williams je přesvědčený o tom, že se loni jednalo při přechodu z atmosférických V8 2,4litrových motorů na V6 1,6litrová turba s ERS systémem o správný krok, který jim pomohl získat nové sponzory.
"Změny byly učiněny ze správných důvodů. Z mého hlediska jako obchodní ředitelky změna v pravidlech pro motory rozhodně pomáhá zvýšit tlak na společnosti, které Formuli 1 považují za sport a které odrazují související otázky týkající se životního prostředí," uvádí Williamsová, která po svém otci Frankovi převzala vedení slavné britské stáje.
Problém je podle ní v tom, že současné pohonné jednotky nejsou řádně propagovány. Domnívá se, že by Formule 1 mohla pouze těžit z toho, kdyby lidé měli více informací a lépe rozuměli tomu, co se všechno za nimi skrývá.
Přechod na V6 hybridní motory byl podle Claire Williamsové správný, týmy by o nich měly více hovořit a lépe je propagovat (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Myslím, že lidem musíme říct příběh o tom, co stojí za těmito motory. Nemyslím si, že bychom ho už pořádně vysvětlili. Měli bychom z toho větší prospěch, kdybychom to udělali. Věřím ale, že z pohledu životního prostředí jsme se vydali správnou cestou," dodává Williamsová pro Forbes.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.