Renault přemýšlí od odkupu některého z týmů Formule 1. Jedním z vhodných kandidátů je Toro Rosso. Odborný poradce Helmut Marko nevyloučil, že o něm společně jednali. K dohodě podle něj ale může dojít pouze tehdy, pokud Renault zlepší své pohonné jednotky.
Marko v Austrálii svého motorového partnera veřejně zkritizoval: přes zimu nedošlo k žádnému pokroku - výkon je stejný jako minulý rok, ovladatelnost se ale ještě zhoršila. Nyní také potvrdil zájem Renault o vstup do F1 s vlastním týmem a jednání o prodeji sesterské stáje Toro Rosso.
"Pokud si Renault myslí, že se musí z marketingových důvodů reprezentovat odlišně, pak hovoří o odkoupení týmu nebo o tom, aby dva vozy byly ve žlutém," uvádí odborný poradce Red Bullu pro SpeedWeek. Přiznal také, že podobná jednání vede francouzský dodavatel motorů také s Force Indií, s Lotusem a se Sauberem.
Byl by majitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, ochotný Renaultu prodat svůj druhý tým - Toro Rosso? "Pokud zlepší výkonnost a usnadní nám spolupráci, pak ano. Jestli s takovým řešením budou Francouzi spokojení, pak si o tom s nimi rádi promluvíme," odpovídá Marko.
Nabízí také druhou možnost: přebarvit vozy Toro Rosso dle Renaultu na žluto: "Není to jen o možnosti prodeje, je zde také varianta dát jim u Toro Rosso dva vozy ve žlutém."
Red Bull bude ochotný s Renaultem o prodeji Toro Rosso podle Helmuta Marka jednatpouze tehdy, pokud jim usnadní spolupráci a zlepší výkonnost svých pohonných jednotek(foto: Scuderia Toro Rosso)
Po Austrálii se také objevily spekulace, že Red Bull po hrozbách o odchodu z F1 zvažuje na protest proti současným pravidlům o motorech prodej svého mateřského týmu Audi. To odborný poradce popírá: "K žádnému prodeji nedojde. S Audi jsme vůbec nehovořili."
Red Bull je ale smluvně zavázán k účasti ve Formuli 1 až do roku 2020, proto podle některých nemůže soutěž jen tak opustit. S tím si ale Marko při vyhrůžkách o odchodu z F1 neláme vůbec hlavu: "BMW a Toyota také měli dlouhodobé kontrakty."
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.