Renault přemýšlí od odkupu některého z týmů Formule 1. Jedním z vhodných kandidátů je Toro Rosso. Odborný poradce Helmut Marko nevyloučil, že o něm společně jednali. K dohodě podle něj ale může dojít pouze tehdy, pokud Renault zlepší své pohonné jednotky.
Marko v Austrálii svého motorového partnera veřejně zkritizoval: přes zimu nedošlo k žádnému pokroku - výkon je stejný jako minulý rok, ovladatelnost se ale ještě zhoršila. Nyní také potvrdil zájem Renault o vstup do F1 s vlastním týmem a jednání o prodeji sesterské stáje Toro Rosso.
"Pokud si Renault myslí, že se musí z marketingových důvodů reprezentovat odlišně, pak hovoří o odkoupení týmu nebo o tom, aby dva vozy byly ve žlutém," uvádí odborný poradce Red Bullu pro SpeedWeek. Přiznal také, že podobná jednání vede francouzský dodavatel motorů také s Force Indií, s Lotusem a se Sauberem.
Byl by majitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, ochotný Renaultu prodat svůj druhý tým - Toro Rosso? "Pokud zlepší výkonnost a usnadní nám spolupráci, pak ano. Jestli s takovým řešením budou Francouzi spokojení, pak si o tom s nimi rádi promluvíme," odpovídá Marko.
Nabízí také druhou možnost: přebarvit vozy Toro Rosso dle Renaultu na žluto: "Není to jen o možnosti prodeje, je zde také varianta dát jim u Toro Rosso dva vozy ve žlutém."
Red Bull bude ochotný s Renaultem o prodeji Toro Rosso podle Helmuta Marka jednatpouze tehdy, pokud jim usnadní spolupráci a zlepší výkonnost svých pohonných jednotek(foto: Scuderia Toro Rosso)
Po Austrálii se také objevily spekulace, že Red Bull po hrozbách o odchodu z F1 zvažuje na protest proti současným pravidlům o motorech prodej svého mateřského týmu Audi. To odborný poradce popírá: "K žádnému prodeji nedojde. S Audi jsme vůbec nehovořili."
Red Bull je ale smluvně zavázán k účasti ve Formuli 1 až do roku 2020, proto podle některých nemůže soutěž jen tak opustit. S tím si ale Marko při vyhrůžkách o odchodu z F1 neláme vůbec hlavu: "BMW a Toyota také měli dlouhodobé kontrakty."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.