Šéf Red Bullu Christian Horner hájí své požadavky po vyrovnání výkonu pohonných jednotek v důsledku dominance Mercedesu.
Otázku, zda se mu taková snaha nezdá zvláštní poté, co Red Bull získal 4 konstruktérské i jezdecké tituly za sebou v letech 2010 - 2013, sice chápe, nic pokryteckého na tom ale nevidí.
"Dokážu to pochopit, jenže když my jsme byli vpředu, nikdy jsme neměli takovou úroveň dominance, kterou teď pozorujeme, ani zdaleka. V kterémkoliv okamžiku jsme projevili trochu formy, tak se pravidla změnila," uvádí Horner.
"Museli jsme se tomu přizpůsobovat. Museli jsme tomu přizpůsobit od tankování po zákaz tankování, změnám v karosérii, dvojitým difuzorům a zákazu dvojitých difuzorů, výfukových difuzorů, změnám v mapování motorů uprostřed sezóny a můžete jmenovat další," uvádí příklad některých konkrétních změn, které podle něj byly mířeny na zpomalení jeho stáje.
Red Bull pak nebylo těžké dohnat, protože vývoj v těchto oblastech nebyl omezen. Pro soupeře Mercedesu to je nyní těžší v tom, že je vývoj pohonných jednotek čím dál více omezený. "Čeká nás sezóna s docela velkými rozdíly," pokračuje Horner, jehož naděje na stažení obrovského náskoku Mercedesu klesají s dalším zmrazováním pohonných jednotek v tomto roce.
Red Bull projel cílem Velké ceny Austrálie se ztrátou jednoho kola na Mercedes (foto: Pirelli)
Pravidla jsou podle něj navíc velmi složitá, což ilustruje na příkladu Hondy, která se po návratu do Formule 1 se svou pohonnou jednotkou velmi trápí: "Myslím, že mají velmi spolehlivý a dobře poskládaný vůz. Pohonná jednotka je tak složitá."
"Když se podívám na společnost velikosti Hondy a přípravy, kterým se věnovali, pak to, že sem přijeli a tak výrazně na konci roštu zaostávali, ukazuje, jak to je těžké. Možná jsou tyto věci příliš složité. Život jsme si zkomplikovali, je to vidět i na nákladech a na tom, proč se týmy trápí. Manor své auto ani nenastartoval. Jak moc je to správné?" ptá se Horner.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.