Šéf Red Bullu Christian Horner hájí své požadavky po vyrovnání výkonu pohonných jednotek v důsledku dominance Mercedesu.
Otázku, zda se mu taková snaha nezdá zvláštní poté, co Red Bull získal 4 konstruktérské i jezdecké tituly za sebou v letech 2010 - 2013, sice chápe, nic pokryteckého na tom ale nevidí.
"Dokážu to pochopit, jenže když my jsme byli vpředu, nikdy jsme neměli takovou úroveň dominance, kterou teď pozorujeme, ani zdaleka. V kterémkoliv okamžiku jsme projevili trochu formy, tak se pravidla změnila," uvádí Horner.
"Museli jsme se tomu přizpůsobovat. Museli jsme tomu přizpůsobit od tankování po zákaz tankování, změnám v karosérii, dvojitým difuzorům a zákazu dvojitých difuzorů, výfukových difuzorů, změnám v mapování motorů uprostřed sezóny a můžete jmenovat další," uvádí příklad některých konkrétních změn, které podle něj byly mířeny na zpomalení jeho stáje.
Red Bull pak nebylo těžké dohnat, protože vývoj v těchto oblastech nebyl omezen. Pro soupeře Mercedesu to je nyní těžší v tom, že je vývoj pohonných jednotek čím dál více omezený. "Čeká nás sezóna s docela velkými rozdíly," pokračuje Horner, jehož naděje na stažení obrovského náskoku Mercedesu klesají s dalším zmrazováním pohonných jednotek v tomto roce.
Red Bull projel cílem Velké ceny Austrálie se ztrátou jednoho kola na Mercedes (foto: Pirelli)
Pravidla jsou podle něj navíc velmi složitá, což ilustruje na příkladu Hondy, která se po návratu do Formule 1 se svou pohonnou jednotkou velmi trápí: "Myslím, že mají velmi spolehlivý a dobře poskládaný vůz. Pohonná jednotka je tak složitá."
"Když se podívám na společnost velikosti Hondy a přípravy, kterým se věnovali, pak to, že sem přijeli a tak výrazně na konci roštu zaostávali, ukazuje, jak to je těžké. Možná jsou tyto věci příliš složité. Život jsme si zkomplikovali, je to vidět i na nákladech a na tom, proč se týmy trápí. Manor své auto ani nenastartoval. Jak moc je to správné?" ptá se Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.