Šéf Red Bullu Christian Horner hájí své požadavky po vyrovnání výkonu pohonných jednotek v důsledku dominance Mercedesu.
Otázku, zda se mu taková snaha nezdá zvláštní poté, co Red Bull získal 4 konstruktérské i jezdecké tituly za sebou v letech 2010 - 2013, sice chápe, nic pokryteckého na tom ale nevidí.
"Dokážu to pochopit, jenže když my jsme byli vpředu, nikdy jsme neměli takovou úroveň dominance, kterou teď pozorujeme, ani zdaleka. V kterémkoliv okamžiku jsme projevili trochu formy, tak se pravidla změnila," uvádí Horner.
"Museli jsme se tomu přizpůsobovat. Museli jsme tomu přizpůsobit od tankování po zákaz tankování, změnám v karosérii, dvojitým difuzorům a zákazu dvojitých difuzorů, výfukových difuzorů, změnám v mapování motorů uprostřed sezóny a můžete jmenovat další," uvádí příklad některých konkrétních změn, které podle něj byly mířeny na zpomalení jeho stáje.
Red Bull pak nebylo těžké dohnat, protože vývoj v těchto oblastech nebyl omezen. Pro soupeře Mercedesu to je nyní těžší v tom, že je vývoj pohonných jednotek čím dál více omezený. "Čeká nás sezóna s docela velkými rozdíly," pokračuje Horner, jehož naděje na stažení obrovského náskoku Mercedesu klesají s dalším zmrazováním pohonných jednotek v tomto roce.
Red Bull projel cílem Velké ceny Austrálie se ztrátou jednoho kola na Mercedes (foto: Pirelli)
Pravidla jsou podle něj navíc velmi složitá, což ilustruje na příkladu Hondy, která se po návratu do Formule 1 se svou pohonnou jednotkou velmi trápí: "Myslím, že mají velmi spolehlivý a dobře poskládaný vůz. Pohonná jednotka je tak složitá."
"Když se podívám na společnost velikosti Hondy a přípravy, kterým se věnovali, pak to, že sem přijeli a tak výrazně na konci roštu zaostávali, ukazuje, jak to je těžké. Možná jsou tyto věci příliš složité. Život jsme si zkomplikovali, je to vidět i na nákladech a na tom, proč se týmy trápí. Manor své auto ani nenastartoval. Jak moc je to správné?" ptá se Horner.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.