Lewis Hamilton srovnává svou dominanci s dominancí Sebastiana Vettela. Rozdíl je podle něj v tom, že má za svého týmového kolegu výborného jezdce, se kterým musí závodit. Věří ale, že by se stejným vozem porazil kohokoliv.
Red Bull po závodě v Austrálii vyzval Mezinárodní automobilovou federaci ke srovnání výkonů motorů v F1. FIA vedená Jeanem Todtem, který chodí nerad do rizika, to však neplánuje, byť se někteří obávají o to, že další rok dominance Mercedesu by mohl vést ke snížení počtu návštěvníků okruhů i televizních diváků.
"Po závodě jsem seděl vedle Sebastiana [Vettela] a řekl jsem: 'Sebastiane, ty jsi tohle dělal 4 roky. Měl jsi čtyři roky třicetisekundový náskok.' Takže vím, jak se tehdy musel cítit," popisuje vítěz Velké ceny Austrálie.
"Tehdy neměl nikoho, kdo by na něj tlačil. Já mám alespoň týmového kolegu, se kterým opravdu závodím. Nepamatuji si, že by tomu tak bylo [u Red Bullu]. Kdybych byl 30 sekund před ním [Rosbergem], pak možná, ale my spolu závodíme a já nakonec stále musím překonat dalšího, velmi dobrého jezdce.
Ale taková je Formule 1. Ve své myslí vůbec nepochybuji o tom, kde bych končil, ať už byste do stejného vozu posadili kohokoliv. Lidé si mohou dělat vlastní názory. To je ale nepodstatné. Tak to je," věří si Hamilton.
Lewis Hamilton zdraví v Austrálii své fanoušky (foto: Daimler AG)
"Nikdy šampionát nevyhrál jezdec, který by neměl skvělé auto, pokud se nemýlím. Nikdo nevyhrál šampionát s Marussií, ne? [Pětinásobný mistr světa] Juan Manuel Fangio měl vždy skvělé auto. O tom tahle hra je. Musíte mít i špičkové vybavení. Já nyní mám auto, jezdím, jak jezdím, a uskutečňuji to," dodává loňský mistr světa.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.