Šéf okruhu v Hockenheimu, Georg Seiler, vzdává boj o hostování závodu Formule 1 na území Německa.
Dlouhé měsíce byla budoucnost závodu nejistá, promotér Formule 1, Bernie Ecclestone, dával určité naděje, jak udržet tento tradiční podnik v kalendáři. Avšak v úterý Seiler v rozhovoru pro deník Bild uvedl, že vzdává naději na pořádání Grand Prix.
„Již nedoufáme, že se zde bude konat závod Formule 1,“ řekl pro Bild. „Udělali jsme vše, co bylo v posledních letech možné, abychom uspokojili naše fanoušky.“
„Čas již vypršel, závod se nebude konat. V opačném případě by tu bylo riziko, že by se to mohlo odrazit na kvalitě.“
Podnik na území Německa se měl původně konat na Nürburgringu 19. července, ale jednání s novými vlastníky okruhu zhroutili během zimní přestávky.
Ecclestone na jaře pronesl, že velmi brzy očekává dohodu s Hockenheimem, ale vyjednávání k ničemu nevedlo. Pokud skutečně nedojde k dohodě, Ecclestone musí informovat FIA, že závod se neuskuteční, aby byl zrušen i formálně.
Zrušení závodu již v březnu má oporu i ve sportovních pravidlech Formule 1, protože pokud by se Hockenheim snažil i nadále vyjednávat o pořádání závodu, mohlo by se stát, že by byl trvale vyškrtnut z kalendáře.
Odstavec 5.6 sportovních pravidel F1: „Podnik, který je zrušen méně než 3 měsíce od písemně oznámeného termínu FIA, nebude v následujících letech zařazen do šampionátu, pokud by se však nejednalo o zrušení od FIA kvůli zásahu vyšší moci.“
Letos budou tribuny na Hockenheimu prázdné a po okruhu se neprojedeani vůz Ferrari (Foto: Scuderia Ferrari)
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.