Poté, co se Red Bullu přestalo dařit, se paddockem začaly šířit informace o tom, že by mohl být on, nebo Toro Rosso na prodej. Na scéně jsou i potenciální kupci.
Vše začalo tím, že Mateschitz loni prohlásil, že je frustrovaný z toho, jak se Red Bullu daří. Přičemž tehdy tým vyhrál tři závody. Letos tým opustil čtyřnásobný mistr světa a po prvním závodě to vypadá, že výkonnost se oproti minulému roku ještě zhoršila, když mateřský tým poráží i Toro Rosso.
První koupě na obzoru se týká Renaultu, který se momentálně zlobí na Red Bull, jenž s Renaultem nespolupracuje, jak by si Renault přál. To se projevuje záměry Renaultu pořídit si zase svůj vlastní tým, kterému by dodával motory, ale už by ho nechtěl budovat od začátku, nýbrž by chtěl koupit jeden ze současných, nabízí se: Manor, Force India, Sauber a nejpravděpodobněji Toro Rosso.
Dalším subjektem, na který bychom si měli dávat pozor, je Audi, respektive koncern Volkswagen. K nim přešel Stefano Domenicali, který pro automobilku vypracoval studii, jestli by se jim vyplatilo vstoupit do F1, což značí jistý záměr, že by se o něco mohli pokusit. Teď ale přišel Domenicali s tím, že by nemuseli začínat od píky, ale mohli by přímo převzít Red Bull.
Bude Red Bull na prodej? (foto: Infiniti Red Bull)
Otázkou ale je, zda by se do podobného projektu chtěli pouštět, protože by to s největší pravděpodobností znamenalo, že by si stavěli i vlastní motor. Od Renaultu by automobilka asi motory odebírat zřejmě nechtěla, protože jde o konkurenci. Ale tento projekt může zabrzdit příklad Hondy, která se očividně trápí.
Když si vše sesumírujeme, tak se zde vybízí i možná scénář, jak by se Mateschitz mohl zbavit obou svých týmů, kdyby ho F1 přestala bavit. Podle Hornera to zatím vypadá, že ho F1 zatím baví a že má stále zájem své peníze za závodění utrácet. Ale kdyby ho jednoho dne Formule 1 přestala bavit, má v záloze řešení.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.