Poté, co se Red Bullu přestalo dařit, se paddockem začaly šířit informace o tom, že by mohl být on, nebo Toro Rosso na prodej. Na scéně jsou i potenciální kupci.
Vše začalo tím, že Mateschitz loni prohlásil, že je frustrovaný z toho, jak se Red Bullu daří. Přičemž tehdy tým vyhrál tři závody. Letos tým opustil čtyřnásobný mistr světa a po prvním závodě to vypadá, že výkonnost se oproti minulému roku ještě zhoršila, když mateřský tým poráží i Toro Rosso.
První koupě na obzoru se týká Renaultu, který se momentálně zlobí na Red Bull, jenž s Renaultem nespolupracuje, jak by si Renault přál. To se projevuje záměry Renaultu pořídit si zase svůj vlastní tým, kterému by dodával motory, ale už by ho nechtěl budovat od začátku, nýbrž by chtěl koupit jeden ze současných, nabízí se: Manor, Force India, Sauber a nejpravděpodobněji Toro Rosso.
Dalším subjektem, na který bychom si měli dávat pozor, je Audi, respektive koncern Volkswagen. K nim přešel Stefano Domenicali, který pro automobilku vypracoval studii, jestli by se jim vyplatilo vstoupit do F1, což značí jistý záměr, že by se o něco mohli pokusit. Teď ale přišel Domenicali s tím, že by nemuseli začínat od píky, ale mohli by přímo převzít Red Bull.
Bude Red Bull na prodej? (foto: Infiniti Red Bull)
Otázkou ale je, zda by se do podobného projektu chtěli pouštět, protože by to s největší pravděpodobností znamenalo, že by si stavěli i vlastní motor. Od Renaultu by automobilka asi motory odebírat zřejmě nechtěla, protože jde o konkurenci. Ale tento projekt může zabrzdit příklad Hondy, která se očividně trápí.
Když si vše sesumírujeme, tak se zde vybízí i možná scénář, jak by se Mateschitz mohl zbavit obou svých týmů, kdyby ho F1 přestala bavit. Podle Hornera to zatím vypadá, že ho F1 zatím baví a že má stále zájem své peníze za závodění utrácet. Ale kdyby ho jednoho dne Formule 1 přestala bavit, má v záloze řešení.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.