Podle Bernieho Ecclestonea se ve Formuli 1 objeví další žena, ale skutečnou šanci nikdy žádná z nich nedostane. Týmy je podle něj berou z jiných důvodů.
Loni se u Sauberu objevila Simona de Silvestrová, podle mě zřejmě nejlepší ze současných žen, které v F1 působí či v poslední době působily. U Williamsu působí jako testovací pilotka manželka sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa - Susie Wolffová. A Lotus nedávno angažoval Jarmen Jordáovou.
Žádná z nich ale nezávodí a brzy ani jen tak závodit ani nebude. Při zranění Valtteriho Bottase v Melbourne technický ředitel Williamsu Pat Symonds uvedl, že by Wolffovou za sebe do velké ceny nastoupit nenechali.
"Je testovací, nikoliv rezervní jezdkyní," řekl po Velké ceně Malajsie. Kdo by za ně nastoupil v Malajsii, pokud by Fin stále nebyl zdravotně způsobilý, to v Grove podle Symondse nyní řeší.
Talentovaná Simona de Silvestrová loni u Sauberu kvůli nedostatku financí skončila, a takse vrátila do IndyCar (foto: Sauber Motorsport AG)
I když se ženy objevují v F1 na vrcholových pozicích jaké šéfky týmů (Moniša Kaltenbornová u Sauberu nebo Claire Williamsová u Williamsu), za volantem je vídáváme jen zřídka, a to maximálně při testech. Poslední ženou, která v F1 závodila, byla Lella Lombardi. To byla ale již před téměř 40 lety - v sezóně 1976.
Vývojová pilotka Lotusu Carmen Jordáová (foto: Lotus F1 Team)
Podle Ecclestonea se v F1 dočkáme dalšího přírůstku: "Je nevyhnutelné, že se objeví další jezdkyně. I když ženy nikdy nedostanou férovou šanci, protože je budou brát z jiných důvodů. Ženy budou brát kvůli tomu, že mohou přitáhnout nějaké sponzory a že vypadají lépe."
Testovací pilotka Williamsu Susie Wolffová (foto: Williams F1 Team)
Susie Wolffová s ním ale nesouhlasí: "Když jste v prostředí, kde záleží na výkonnosti, jde otázka pohlaví stranou. Všechno se točí kolem výkonů. Vždycky říkávám, že když jsem ve voze, tak nemůžete vidět, jaké je mé pohlaví, když závodím. Vidíte jen mou přilbu. Počítá se jen čas na kolo a výkonnost."
Další fotografie najdete pod článkem.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.