Manor, dříve Marussia, nevyjel na trať v Melbourne, a tak teď musí nést následky.
„Nikdy jsme neměli Manoru dovolit to, co udělali. Je to naše chyba. Předpovídal jsem, že by se to mohlo stát. Neměli žádný zájem v Austrálii závodit, nula. Nemohli by závodit, ani kdyby tam někdo přišel se samopalem a přiložil by jim ho k hlavě," stěžuje si Ecclestone pro Reuters.
"Nebylo to možné. Proto neměli ten záměr. Teď se uvidí. A zaplatí za svou cestu tam a zpátky,“ pokračuje rozčílený šéf F1.
Tým Manor měl z minulé sezóny příjmy v hodnotě 50 milionů dolarů, ale na ty by neměl mít právo, kdyby v Austrálii neprošel technickou přejímkou. Neúčastnil se ani jedné ze tří testovacích jízd a ani sobotní kvalifikace. Nemluvě o tom, že v hlavním závodu také nevyjel.
„Nezávodí, a proto za to musí zaplatit,“ zakončil Ecclestone.
I loni měla Marussia těžké období (zdroj: Marussia F1 Team)
Takže Manor teď musí uhradit poplatky za dopravu, spojené s Velkou cenou Austrálie. Normálně výdaje hradí FOM, ale takto bude tým muset vše zaplatit sám za trest. Vzhledem k tomu, že se nejedná o malou částku, Manoru se moc nepřilepší. Vzpamatuje se vůbec ze současných problémů?
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.