Bernie Ecclestone se zastává volání Red Bullu po výkonnostním srovnání ve Formuli 1. Náskok Mercedesu je příliš velký.
Rakouský tým během uplynulého víkendu v Austrálii požadoval po Mezinárodní automobilové federaci, aby v F1 zasáhla a omezila vládu Mercedesu, který loni přišel s dominantní pohonnou jednotkou a během zimy ji dále vylepši. Závody by dle Red Bullu neměly mít tak jednostranný průběh, o vítězství by mělo bojovat více týmů.
"Mají absolutně 100% pravdu," komentuje Ecclestone pro Reuters Hornerovo přání zavést určitý "vyrovnávací mechanismus" pro stažení náskoku Stříbrných šípů. "Existuje pravidlo, které myslím zavedl ještě Max [Mosley]... že pokud určitý tým nebo dodavatel motorů přijde s něčím magickým, jak se to teď podařilo Mercedesu, pak může FIA věci trochu srovnat."
"Mercedes odvedl prvotřídní práci, což všichni uznávají. Musíme teď věci trochu změnit a pokusit se je o něco více vyrovnat," uvádí Ecclestone. Nejde ale podle něj o zastavení Mercedesu, jako jednoduše o poskytnutí větší volnosti ostatním výrobcům.
"Měli jsme zmrazit motor Mercedesu a nechat všechny ostatní, ať si dělají, co chtějí, aby mohli jeho náskok stáhnout. Měli bychom podpořit FIA, aby provedla změny," vybízí šéf Formule 1, které v posledních letech klesá sledovanost.
Bernie Ecclestone podporuje žádost Red Bullu o srovnání výkonnosti pohonných jednotek(foto: Infiniti Red Bull Racing)
Red Bull sice vyhrožuje ústy svého odborného poradce Helmuta Marka odchodem z F1 (více zde), podle Ecclestonea to však nehrozí, protože se mu zavázali až do roku 2020. "Jestli odejdou, kdo ví? Dieter [Mateschitz] je sportovní chlap a já si nemyslím, že přestane, protože je porážen. Větší pravděpodobnost je, že odejde, když bude vyhrávat."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.