Bernie Ecclestone se zastává volání Red Bullu po výkonnostním srovnání ve Formuli 1. Náskok Mercedesu je příliš velký.
Rakouský tým během uplynulého víkendu v Austrálii požadoval po Mezinárodní automobilové federaci, aby v F1 zasáhla a omezila vládu Mercedesu, který loni přišel s dominantní pohonnou jednotkou a během zimy ji dále vylepši. Závody by dle Red Bullu neměly mít tak jednostranný průběh, o vítězství by mělo bojovat více týmů.
"Mají absolutně 100% pravdu," komentuje Ecclestone pro Reuters Hornerovo přání zavést určitý "vyrovnávací mechanismus" pro stažení náskoku Stříbrných šípů. "Existuje pravidlo, které myslím zavedl ještě Max [Mosley]... že pokud určitý tým nebo dodavatel motorů přijde s něčím magickým, jak se to teď podařilo Mercedesu, pak může FIA věci trochu srovnat."
"Mercedes odvedl prvotřídní práci, což všichni uznávají. Musíme teď věci trochu změnit a pokusit se je o něco více vyrovnat," uvádí Ecclestone. Nejde ale podle něj o zastavení Mercedesu, jako jednoduše o poskytnutí větší volnosti ostatním výrobcům.
"Měli jsme zmrazit motor Mercedesu a nechat všechny ostatní, ať si dělají, co chtějí, aby mohli jeho náskok stáhnout. Měli bychom podpořit FIA, aby provedla změny," vybízí šéf Formule 1, které v posledních letech klesá sledovanost.
Bernie Ecclestone podporuje žádost Red Bullu o srovnání výkonnosti pohonných jednotek(foto: Infiniti Red Bull Racing)
Red Bull sice vyhrožuje ústy svého odborného poradce Helmuta Marka odchodem z F1 (více zde), podle Ecclestonea to však nehrozí, protože se mu zavázali až do roku 2020. "Jestli odejdou, kdo ví? Dieter [Mateschitz] je sportovní chlap a já si nemyslím, že přestane, protože je porážen. Větší pravděpodobnost je, že odejde, když bude vyhrávat."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.