Bernie Ecclestone se zastává volání Red Bullu po výkonnostním srovnání ve Formuli 1. Náskok Mercedesu je příliš velký.
Rakouský tým během uplynulého víkendu v Austrálii požadoval po Mezinárodní automobilové federaci, aby v F1 zasáhla a omezila vládu Mercedesu, který loni přišel s dominantní pohonnou jednotkou a během zimy ji dále vylepši. Závody by dle Red Bullu neměly mít tak jednostranný průběh, o vítězství by mělo bojovat více týmů.
"Mají absolutně 100% pravdu," komentuje Ecclestone pro Reuters Hornerovo přání zavést určitý "vyrovnávací mechanismus" pro stažení náskoku Stříbrných šípů. "Existuje pravidlo, které myslím zavedl ještě Max [Mosley]... že pokud určitý tým nebo dodavatel motorů přijde s něčím magickým, jak se to teď podařilo Mercedesu, pak může FIA věci trochu srovnat."
"Mercedes odvedl prvotřídní práci, což všichni uznávají. Musíme teď věci trochu změnit a pokusit se je o něco více vyrovnat," uvádí Ecclestone. Nejde ale podle něj o zastavení Mercedesu, jako jednoduše o poskytnutí větší volnosti ostatním výrobcům.
"Měli jsme zmrazit motor Mercedesu a nechat všechny ostatní, ať si dělají, co chtějí, aby mohli jeho náskok stáhnout. Měli bychom podpořit FIA, aby provedla změny," vybízí šéf Formule 1, které v posledních letech klesá sledovanost.
Bernie Ecclestone podporuje žádost Red Bullu o srovnání výkonnosti pohonných jednotek(foto: Infiniti Red Bull Racing)
Red Bull sice vyhrožuje ústy svého odborného poradce Helmuta Marka odchodem z F1 (více zde), podle Ecclestonea to však nehrozí, protože se mu zavázali až do roku 2020. "Jestli odejdou, kdo ví? Dieter [Mateschitz] je sportovní chlap a já si nemyslím, že přestane, protože je porážen. Větší pravděpodobnost je, že odejde, když bude vyhrávat."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.