Společnost Renault Sport F1 reaguje na kritiku ze strany Red Bullu. Podle nich dosáhli se svou pohonnou jednotkou pokroku, rakouský tým však požaduje příliš a sám měl přitom ve vývoji zpoždění.
Na otázku, zda jsou u Renaultu se svou výkonností a pokrokem zklamání, pro Motorsport-Total odpovídá ředitel Cyril Abiteboul: "Ne, dosáhli jsme pokroku. V našem programu opravdu činíme pokroky. Problém je, že jsme byli v pozdní fázi zimy dotlačeni k agresivnímu vývojovému programu. V podstatě jsme překonali některé důležité kroky při vývoji pohonné jednotky a urychlili jej.
"A pak děláte některé věci na stolici, které byste měli dělat na trati, což není normální přístup. Přestavuje to dobrý učební proces pro všechny, kdo si tento přístup přáli," vysvětluje ředitel Renault.
Kdo je k takovému programu donutil? "Red Bull má velmi agresivní vývojový program. Myslím si, že chtějí, abychom převzali jejich model ze stavby šasi. Všichni vědí, že Red Bull má vždy extrémní zpoždění. Ve své továrně mají fantastické možnosti, jak zkrátit čas pro vývoj a co nejvíce jej využít."
Daniil Kvjat s Red Bullem do Velké ceny Austrálie neodstartoval kvůli poruše převodovky(foto: Red Bull Racing)
"My můžeme odvést lepší práci na straně pohonu, ale to není věc, kterou můžete udělat během zimy," uvádí Abiteboul. Kolik času je tedy třeba na postavení vítězné pohonné jednotky? "Nejde o něco, co dokážete během zimy."
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.