Společnost Renault Sport F1 reaguje na kritiku ze strany Red Bullu. Podle nich dosáhli se svou pohonnou jednotkou pokroku, rakouský tým však požaduje příliš a sám měl přitom ve vývoji zpoždění.
Na otázku, zda jsou u Renaultu se svou výkonností a pokrokem zklamání, pro Motorsport-Total odpovídá ředitel Cyril Abiteboul: "Ne, dosáhli jsme pokroku. V našem programu opravdu činíme pokroky. Problém je, že jsme byli v pozdní fázi zimy dotlačeni k agresivnímu vývojovému programu. V podstatě jsme překonali některé důležité kroky při vývoji pohonné jednotky a urychlili jej.
"A pak děláte některé věci na stolici, které byste měli dělat na trati, což není normální přístup. Přestavuje to dobrý učební proces pro všechny, kdo si tento přístup přáli," vysvětluje ředitel Renault.
Kdo je k takovému programu donutil? "Red Bull má velmi agresivní vývojový program. Myslím si, že chtějí, abychom převzali jejich model ze stavby šasi. Všichni vědí, že Red Bull má vždy extrémní zpoždění. Ve své továrně mají fantastické možnosti, jak zkrátit čas pro vývoj a co nejvíce jej využít."
Daniil Kvjat s Red Bullem do Velké ceny Austrálie neodstartoval kvůli poruše převodovky(foto: Red Bull Racing)
"My můžeme odvést lepší práci na straně pohonu, ale to není věc, kterou můžete udělat během zimy," uvádí Abiteboul. Kolik času je tedy třeba na postavení vítězné pohonné jednotky? "Nejde o něco, co dokážete během zimy."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.