Felipe Massa v Melbourne veřejně zapochyboval o tom, zda dostávají stejné pohonné jednotky, jako tovární tým Mercedesu.
Brazilec, který v kvalifikaci skončil na třetím místě, se již v sobotu podivoval nad velkou ztrátou na Mercedes. Se svým Williamsem jim byl nejblíže, od Lewise Hamiltona jej ale přesto dělilo 1,4 sekundy.
"Jsou v jiné kategorii. Takový rozdíl určitě není skvělý, ale pokračujeme v práci. Bojujeme a doufám, že se budeme moci dostat co nejblíže. Pokud máme stejný motor, pak by měl být rozdíl ve voze nebo... Doufám, že máme stejný motor. Věřím, že máme stejný motor, takže je to autem. Možná," přemýšlel na tiskové konferenci pilot Williamsu.
V neděli po závodě, ve kterém skončil za Sebastianem Vettelem až čtvrtý, pochyboval ještě více: "Tlačíme na to tvrdě s motorem, který má určitě několik vylepšení, která máme a tlačíme na to, abychom měli, protože ten rozdíl je příliš velký. Doufám tedy, že máme opravdu stejný motor. Opravdu nevidím důvod, proč bychom ho neměli mít."
Felipe Massa v Melbourne - je rozdíl mezi Williamsem a Mercedesem pouze v šasi?(foto: Williams F1 Team)
"Proč by Mercedes pomáhal Ferrari? Musíme mít ten nejlepší motor, který mohou poskytnout. Budeme na tom pracovat. Pokud jde o aute, pak víme, že se počítá každý bod, který v závodech nezískáte.
Loni jsme se od prvního do posledního závodu ohromně zlepšili a hodně se zlepšil i motor. Pokud nemáme ten stejný - což nemůžu říci na 100 %, protože to se těžko říká - ale pokud ho nemáme, pak ho mít chceme, protože to není hezké, když ho nemáme," říká Massa, který doufal, že letos budou Mercedesu mnohem blíže.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.