Felipe Massa v Melbourne veřejně zapochyboval o tom, zda dostávají stejné pohonné jednotky, jako tovární tým Mercedesu.
Brazilec, který v kvalifikaci skončil na třetím místě, se již v sobotu podivoval nad velkou ztrátou na Mercedes. Se svým Williamsem jim byl nejblíže, od Lewise Hamiltona jej ale přesto dělilo 1,4 sekundy.
"Jsou v jiné kategorii. Takový rozdíl určitě není skvělý, ale pokračujeme v práci. Bojujeme a doufám, že se budeme moci dostat co nejblíže. Pokud máme stejný motor, pak by měl být rozdíl ve voze nebo... Doufám, že máme stejný motor. Věřím, že máme stejný motor, takže je to autem. Možná," přemýšlel na tiskové konferenci pilot Williamsu.
V neděli po závodě, ve kterém skončil za Sebastianem Vettelem až čtvrtý, pochyboval ještě více: "Tlačíme na to tvrdě s motorem, který má určitě několik vylepšení, která máme a tlačíme na to, abychom měli, protože ten rozdíl je příliš velký. Doufám tedy, že máme opravdu stejný motor. Opravdu nevidím důvod, proč bychom ho neměli mít."
Felipe Massa v Melbourne - je rozdíl mezi Williamsem a Mercedesem pouze v šasi?(foto: Williams F1 Team)
"Proč by Mercedes pomáhal Ferrari? Musíme mít ten nejlepší motor, který mohou poskytnout. Budeme na tom pracovat. Pokud jde o aute, pak víme, že se počítá každý bod, který v závodech nezískáte.
Loni jsme se od prvního do posledního závodu ohromně zlepšili a hodně se zlepšil i motor. Pokud nemáme ten stejný - což nemůžu říci na 100 %, protože to se těžko říká - ale pokud ho nemáme, pak ho mít chceme, protože to není hezké, když ho nemáme," říká Massa, který doufal, že letos budou Mercedesu mnohem blíže.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.