AUSTRÁLIE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak týmy pracovaly při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjeli úvodní Velkou cenu Austrálie?
Nejrychlejší zastávku jsme dnes viděli překvapivě u Force Indie, která v této oblasti v minulosti nikdy neexcelovala. Hülkenberga 14 kol před cílem přezuli za 2,5 sekundy.
Jak si můžete povšimnout, na úvod sezóny byly zastávky o něco pomalejší. Pod tři vteřiny se dostal už jen Williams při odbavování Massy v 21. kole (2,9 s) a Mercedes při práci na voze Rosberga (také 2,9 s).
Mizérii v pitlane jsme pozorovali u Toro Rosso, které nemohlo povolit levé zadní kolo Sainzovi, proto stál 36,7 sekundy.
Za rámeček si svůj výkon na Räikkönenově voze nedají ani mechanici Ferrari - po zastávce trvající téměř 9 sekund Fin ujel bez dotaženého kola, proto musel svůj vůz hned na dráze odstavit. FIA po prošetření této záležitost Ferrari nebude za nebezpečné vypuštění dodatečně v Malajsii trestat.
Většina jezdců se dnes pokusila o jednu zastávku včetně vedoucích vozů Mercedesu - oba z měkkých přezouvali na středně-tvrdé pneumatiky v 25., resp. 26. kola. Pouze tři piloti vsadili na dvouzastávkovou strategii, která byla na vzdálenost závodu papírově o čtyři sekundy rychlejší: Ericsson, Hülkenberg a Räikkönen - ten však odstoupil.
Volbu strategií hodně ovlivnil výjezd safety caru po Maldonadově nehodě hned po startu velké ceny - mnoho týmů přešlo na jednozastávkové strategie. Teploty byly celkem nízké (kolem 20 °C), obloha zamračená, což pomohlo delší životnosti pneumatik.
Pirelli bylo s výkonností nových pneumatik (u se změnila konstrukce, směs zachována) spokojeno. Opotřebení i degradace byly na hladkém asfaltu Albert Parku nízké i přes zrychlení letošních vozů o 2 s/kolo. Hamilton podle nich těžil z "extra trvanlivosti středně-tvrdé směsi bez kompromisu ve výkonnosti."
Nejdelší stint předvedl na měkkých pneumatikách Button: 27 kol (46,6 % závodu); na středně-tvrdých vydržel nejdéle Pérez: 38 kol (65,5 % závodu vypsaného na 58 kol).
Stinty jezdců v průběhu Velké ceny Austrálie (zdroj: Pirelli)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.