Toto Wolff neskrývá nespokojenost s výroky soupeřů Mercedesu ohledně změn pravidel a vyrovnanosti startovního pole. Podle něj je jen otázkou času, než je ostatní týmy dostihnou.
Meredes v Austrálii potvrdil roli favorita stejně jako svůj náskok na ostatní soupeře, když cíl viděli více než třicet sekund před zbytkem startovního pole. Nespokojeni jsou především u Red Bullu. Šéf týmu Christian Horner dokonce navrhl, aby FIA se součanou situací začala něco dělat a změnit pravidla. To se však nelíbí šéfovi Stříbrných šípů.
"Když přijdete do F1, vždy se snažíte porazit ostatní a podat výkony na nejvyšší úrovni. A potom po prvním závodě voláte po vyrovnanosti. My takto v minulosti věci nedělali. Musíte zatraceně sklopit hlavu a snažit se věci vyřešit. F1 je politická, bylo to tak loni a je to tak i letos. V Jeruzalémě je zeď nářků, možná by měli jít tam," neskrývá nespokojenost s chováním Red Bullu Toto Wolff.
"Vyhráli jsme závod s náskokem půl minuty na Ferrari. Když vezmete v úvahu jejich pokrok přes zimu, je to velmi působivé a to jsme na začátku. Co jsme viděli z dat je, že motor je výkonný a vůz dobrý. Jsem spokojen, protože jsme dosáhli našich cílů, ale myslím, že je jen otázkou času, než nás dostihnou, protože ve Ferrari na to mají - mají finance, správné lidi i závodníky a je to jen otázkou kdy sníží ztrátu. Půl minuta není konec světa, nepředjeli jsme o kolo všechny. Stejně tak dnes dobře vypadal Williams a to Bottas ani nezávodil. Byl to první závod, uvidíme, co bude v Malajsii," uvedl Wolff.
Ve vyrovnanější soupeře doufá také Nico Rosberg. "Bylo by to skvělé mít dobré souboje. Myslím, že v následujících pár závodech budeme vítězit a budeme se snažit to tak udržet, ale víme, že by bylo dobré, kdyby soupeři byli blíž, pokud nebudou příliš blízko..." uvedl na tiskové konferenci. Na jeho slova ihned reagoval Sebastian Vettel a vedlo to k úsměvné slovní přestřelce.
Na tiskové konferenci dnes panovala uvolněná atmosféra (foto: Scuderia Ferrari)
"Bud upřímný, vážně doufáš, že ztrátu snížíme? (směje se) Opravdu? Máte náskok půl minuty a doufáš, že budeme blíž. Takže doufáž, že zpomalíte, tak to mám chápat?" obrátil se Rosberga čtyřnásobný mistr světa.
"Doufám, že nás budete prohánět, protože je to pro sport a fanoušky důležité a mě na té show záleží. Z části mi na ní záleží, protože chci lidem dopřát dobře strávený čas. Takže kdybyste byli blíž, bylo by to skvělé," odvětil Rosberg.
"To je fajn. Nejprve navrhuji, pokud ti to nevadí, že by vaše garáž byla v Malajsii přístupná veřejnosti a každý by se mohl jít podívat. Ale ne, jen vtipkuji," reagoval Vettel. Rosberg se nenachal zahanbit a svého téměř krajana pozval. "Můžeš přijít, jestli chceš."
A takové pozvání se neodmítá. "Díky za to, přijdu. Inženýrská místnost? Budu tam," zněla Vettelova odpověď.
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.