Toto Wolff neskrývá nespokojenost s výroky soupeřů Mercedesu ohledně změn pravidel a vyrovnanosti startovního pole. Podle něj je jen otázkou času, než je ostatní týmy dostihnou.
Meredes v Austrálii potvrdil roli favorita stejně jako svůj náskok na ostatní soupeře, když cíl viděli více než třicet sekund před zbytkem startovního pole. Nespokojeni jsou především u Red Bullu. Šéf týmu Christian Horner dokonce navrhl, aby FIA se součanou situací začala něco dělat a změnit pravidla. To se však nelíbí šéfovi Stříbrných šípů.
"Když přijdete do F1, vždy se snažíte porazit ostatní a podat výkony na nejvyšší úrovni. A potom po prvním závodě voláte po vyrovnanosti. My takto v minulosti věci nedělali. Musíte zatraceně sklopit hlavu a snažit se věci vyřešit. F1 je politická, bylo to tak loni a je to tak i letos. V Jeruzalémě je zeď nářků, možná by měli jít tam," neskrývá nespokojenost s chováním Red Bullu Toto Wolff.
"Vyhráli jsme závod s náskokem půl minuty na Ferrari. Když vezmete v úvahu jejich pokrok přes zimu, je to velmi působivé a to jsme na začátku. Co jsme viděli z dat je, že motor je výkonný a vůz dobrý. Jsem spokojen, protože jsme dosáhli našich cílů, ale myslím, že je jen otázkou času, než nás dostihnou, protože ve Ferrari na to mají - mají finance, správné lidi i závodníky a je to jen otázkou kdy sníží ztrátu. Půl minuta není konec světa, nepředjeli jsme o kolo všechny. Stejně tak dnes dobře vypadal Williams a to Bottas ani nezávodil. Byl to první závod, uvidíme, co bude v Malajsii," uvedl Wolff.
Ve vyrovnanější soupeře doufá také Nico Rosberg. "Bylo by to skvělé mít dobré souboje. Myslím, že v následujících pár závodech budeme vítězit a budeme se snažit to tak udržet, ale víme, že by bylo dobré, kdyby soupeři byli blíž, pokud nebudou příliš blízko..." uvedl na tiskové konferenci. Na jeho slova ihned reagoval Sebastian Vettel a vedlo to k úsměvné slovní přestřelce.
Na tiskové konferenci dnes panovala uvolněná atmosféra (foto: Scuderia Ferrari)
"Bud upřímný, vážně doufáš, že ztrátu snížíme? (směje se) Opravdu? Máte náskok půl minuty a doufáš, že budeme blíž. Takže doufáž, že zpomalíte, tak to mám chápat?" obrátil se Rosberga čtyřnásobný mistr světa.
"Doufám, že nás budete prohánět, protože je to pro sport a fanoušky důležité a mě na té show záleží. Z části mi na ní záleží, protože chci lidem dopřát dobře strávený čas. Takže kdybyste byli blíž, bylo by to skvělé," odvětil Rosberg.
"To je fajn. Nejprve navrhuji, pokud ti to nevadí, že by vaše garáž byla v Malajsii přístupná veřejnosti a každý by se mohl jít podívat. Ale ne, jen vtipkuji," reagoval Vettel. Rosberg se nenachal zahanbit a svého téměř krajana pozval. "Můžeš přijít, jestli chceš."
A takové pozvání se neodmítá. "Díky za to, přijdu. Inženýrská místnost? Budu tam," zněla Vettelova odpověď.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.