Toto Wolff neskrývá nespokojenost s výroky soupeřů Mercedesu ohledně změn pravidel a vyrovnanosti startovního pole. Podle něj je jen otázkou času, než je ostatní týmy dostihnou.
Meredes v Austrálii potvrdil roli favorita stejně jako svůj náskok na ostatní soupeře, když cíl viděli více než třicet sekund před zbytkem startovního pole. Nespokojeni jsou především u Red Bullu. Šéf týmu Christian Horner dokonce navrhl, aby FIA se součanou situací začala něco dělat a změnit pravidla. To se však nelíbí šéfovi Stříbrných šípů.
"Když přijdete do F1, vždy se snažíte porazit ostatní a podat výkony na nejvyšší úrovni. A potom po prvním závodě voláte po vyrovnanosti. My takto v minulosti věci nedělali. Musíte zatraceně sklopit hlavu a snažit se věci vyřešit. F1 je politická, bylo to tak loni a je to tak i letos. V Jeruzalémě je zeď nářků, možná by měli jít tam," neskrývá nespokojenost s chováním Red Bullu Toto Wolff.
"Vyhráli jsme závod s náskokem půl minuty na Ferrari. Když vezmete v úvahu jejich pokrok přes zimu, je to velmi působivé a to jsme na začátku. Co jsme viděli z dat je, že motor je výkonný a vůz dobrý. Jsem spokojen, protože jsme dosáhli našich cílů, ale myslím, že je jen otázkou času, než nás dostihnou, protože ve Ferrari na to mají - mají finance, správné lidi i závodníky a je to jen otázkou kdy sníží ztrátu. Půl minuta není konec světa, nepředjeli jsme o kolo všechny. Stejně tak dnes dobře vypadal Williams a to Bottas ani nezávodil. Byl to první závod, uvidíme, co bude v Malajsii," uvedl Wolff.
Ve vyrovnanější soupeře doufá také Nico Rosberg. "Bylo by to skvělé mít dobré souboje. Myslím, že v následujících pár závodech budeme vítězit a budeme se snažit to tak udržet, ale víme, že by bylo dobré, kdyby soupeři byli blíž, pokud nebudou příliš blízko..." uvedl na tiskové konferenci. Na jeho slova ihned reagoval Sebastian Vettel a vedlo to k úsměvné slovní přestřelce.
Na tiskové konferenci dnes panovala uvolněná atmosféra (foto: Scuderia Ferrari)
"Bud upřímný, vážně doufáš, že ztrátu snížíme? (směje se) Opravdu? Máte náskok půl minuty a doufáš, že budeme blíž. Takže doufáž, že zpomalíte, tak to mám chápat?" obrátil se Rosberga čtyřnásobný mistr světa.
"Doufám, že nás budete prohánět, protože je to pro sport a fanoušky důležité a mě na té show záleží. Z části mi na ní záleží, protože chci lidem dopřát dobře strávený čas. Takže kdybyste byli blíž, bylo by to skvělé," odvětil Rosberg.
"To je fajn. Nejprve navrhuji, pokud ti to nevadí, že by vaše garáž byla v Malajsii přístupná veřejnosti a každý by se mohl jít podívat. Ale ne, jen vtipkuji," reagoval Vettel. Rosberg se nenachal zahanbit a svého téměř krajana pozval. "Můžeš přijít, jestli chceš."
A takové pozvání se neodmítá. "Díky za to, přijdu. Inženýrská místnost? Budu tam," zněla Vettelova odpověď.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.