Red Bull se po sérií mistrovských titulů po přechodu na hybridní pohonné jednotky v minulém roce nedaří. Nespokojenost s Renaultem a dominancí Mercedesu narůstá, proto nyní rakouská stáj začíná hrozit odchodem z Formule 1.
Daniel Ricciardo dnes v domácí Velké ceně Austrálie dojel na šesté místě. Vítězné Mercedesy jej za sebou nechaly o jedno kolo, před pilotem Red Bullu skončil ještě nováček Felipe Nasr na Sauberu - a to bývalý mistrovský tým zabolelo. Jeho šéf Christian Horner se po závodě rozčiloval "Jezdí s křídly z minulého roku. Naše nové šasi je o půl sekundy rychlejší. Rozdíl dělá motor."
Vozy poháněné Renaultem dnes byly také nejpomalejší na rovinkách (více zde), hořkost navíc zvětšily útrapy s druhým vozem - Daniil Kvjat do závodu kvůli poruchy převodovky ani neodstartoval - pokazil se pátý rychlostní stupeň. Red Bull z toho viní vynechávání zapalování a vibrace motoru Renault. Potíže se objevily i u Toro Rosso, kontroly odhalily poškozené posuvníky v převodovce.
S francouzskou pohonnou jednotkou nejsou u Red Bullu vůbec spokojeni. Horner si v Melbourne pro AMuS postěžoval: "Po přidání plynu se nejprve dostaví hodně výkonu, pak se zadrhne, opět výkon a pak už vůbec nic. Nejhorší je to, že se to v každém kole liší. Piloti se tomu těžko přizpůsobují. Navíc to zabíjí pneumatiky."
Mnohem ostřejší slova volil Helmut Marko, podle něho je situace "zcela nepřijatelná" a pokračuje: "Abychom vůbec mohli vyjet, musíme začít s výkonem o 80 až 100 koní nižším. Sauber si nás objede na rovince a je pryč." Krok zpět tým paradoxně učinil až po testech: "Softwarové problémy se objevily po zlepšení motoru."
Danielovi Ricciardovi s Red Bullem dnes na rovinkách moc nepomáhal ani DRS systém, v týmujsou velmi nespokojeni s výkonem motoru Renault (foto: Infiniti Red Bull Racing)
Šéf Renaultu Rob White vypadal v australském paddocku jako zbitý pes. Do Paříže odletěl brzy. Mezi Red Bullem a Renaultem to vře. V příštích týdnech má proto dojít k další restrukturalizaci a změně v odpovědnostech. Red Bull přebere programování managementu energie a testování bude probíhat od 19. týdne výlučně na stolicích AVL v Grazu. Pak si na neutrální půdě vyzkoušejí i připravované vylepšení Ilmoru týkající se hlavy válců.
FIA by podle Red Bullu měla obnovit výkonnostní rovnováhu, jinak hrozí odchodemRed Bull je naštván také pravidly a žádá, aby FIA něco udělala s náskokem Mercedesu: "Vpředu si samy jezdí dvě auta a za nimi se nepředjíždí," láteří Marko. Proto vedení F1 žádá o to, aby obnovilo výkonnostní rovnováhu mezi týmy.
Znechucen je i konstruktér Adrian Newey. Když kraloval Red Bull, tak mu podle něj všichni házeli klacky pod nohy: "Běžně nám zakazovaly nápady, aby nás zbrzdili. Například výfukové difuzory či řízení motoru. Mercedesu nikdo neřekne ani slovo."
Marko proto hrozí odchodem Red Bullu z Formule 1: "Jsme nespokojeni se způsobem, jakým jsou v F1 stanovována pravidla a jak je řízena. Proto přemýšlíme o scénáři odchodu, pokud poměr přínosů k nákladům nebude růst. Budeme-li zcela nespokojeni, mohli bychom F1 opustit. Ano, to nebezepčí tady je, že pan Mateschitz ztratí svou vášeň pro F1."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.