Red Bull se po sérií mistrovských titulů po přechodu na hybridní pohonné jednotky v minulém roce nedaří. Nespokojenost s Renaultem a dominancí Mercedesu narůstá, proto nyní rakouská stáj začíná hrozit odchodem z Formule 1.
Daniel Ricciardo dnes v domácí Velké ceně Austrálie dojel na šesté místě. Vítězné Mercedesy jej za sebou nechaly o jedno kolo, před pilotem Red Bullu skončil ještě nováček Felipe Nasr na Sauberu - a to bývalý mistrovský tým zabolelo. Jeho šéf Christian Horner se po závodě rozčiloval "Jezdí s křídly z minulého roku. Naše nové šasi je o půl sekundy rychlejší. Rozdíl dělá motor."
Vozy poháněné Renaultem dnes byly také nejpomalejší na rovinkách (více zde), hořkost navíc zvětšily útrapy s druhým vozem - Daniil Kvjat do závodu kvůli poruchy převodovky ani neodstartoval - pokazil se pátý rychlostní stupeň. Red Bull z toho viní vynechávání zapalování a vibrace motoru Renault. Potíže se objevily i u Toro Rosso, kontroly odhalily poškozené posuvníky v převodovce.
S francouzskou pohonnou jednotkou nejsou u Red Bullu vůbec spokojeni. Horner si v Melbourne pro AMuS postěžoval: "Po přidání plynu se nejprve dostaví hodně výkonu, pak se zadrhne, opět výkon a pak už vůbec nic. Nejhorší je to, že se to v každém kole liší. Piloti se tomu těžko přizpůsobují. Navíc to zabíjí pneumatiky."
Mnohem ostřejší slova volil Helmut Marko, podle něho je situace "zcela nepřijatelná" a pokračuje: "Abychom vůbec mohli vyjet, musíme začít s výkonem o 80 až 100 koní nižším. Sauber si nás objede na rovince a je pryč." Krok zpět tým paradoxně učinil až po testech: "Softwarové problémy se objevily po zlepšení motoru."
Danielovi Ricciardovi s Red Bullem dnes na rovinkách moc nepomáhal ani DRS systém, v týmujsou velmi nespokojeni s výkonem motoru Renault (foto: Infiniti Red Bull Racing)
Šéf Renaultu Rob White vypadal v australském paddocku jako zbitý pes. Do Paříže odletěl brzy. Mezi Red Bullem a Renaultem to vře. V příštích týdnech má proto dojít k další restrukturalizaci a změně v odpovědnostech. Red Bull přebere programování managementu energie a testování bude probíhat od 19. týdne výlučně na stolicích AVL v Grazu. Pak si na neutrální půdě vyzkoušejí i připravované vylepšení Ilmoru týkající se hlavy válců.
FIA by podle Red Bullu měla obnovit výkonnostní rovnováhu, jinak hrozí odchodemRed Bull je naštván také pravidly a žádá, aby FIA něco udělala s náskokem Mercedesu: "Vpředu si samy jezdí dvě auta a za nimi se nepředjíždí," láteří Marko. Proto vedení F1 žádá o to, aby obnovilo výkonnostní rovnováhu mezi týmy.
Znechucen je i konstruktér Adrian Newey. Když kraloval Red Bull, tak mu podle něj všichni házeli klacky pod nohy: "Běžně nám zakazovaly nápady, aby nás zbrzdili. Například výfukové difuzory či řízení motoru. Mercedesu nikdo neřekne ani slovo."
Marko proto hrozí odchodem Red Bullu z Formule 1: "Jsme nespokojeni se způsobem, jakým jsou v F1 stanovována pravidla a jak je řízena. Proto přemýšlíme o scénáři odchodu, pokud poměr přínosů k nákladům nebude růst. Budeme-li zcela nespokojeni, mohli bychom F1 opustit. Ano, to nebezepčí tady je, že pan Mateschitz ztratí svou vášeň pro F1."
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.