U Red Bullu nepanuje příliš pozitivní atmosféra. Podle Daniela Ricciarda je vůz nekonzistentní a pomalý. Hlavním problémem je podle týmu motor Renault. Podle Adriana Neweyho se však na lepší časy neblýská.
Daniel Ricciardo v úvodním závodě sezóny v Austrálii dojel na šestém místě, vítězným Hamiltonem byl předjet o kolo a ztrácel podle svých slov 2-2,5s na kolo. Jeho týmový kolega, Daniil Kvjat, kvůli problému s převodovkou vůbec neodstartoval. Oba piloti si během víkendu na chování vozu stěžovali. U čtyrnásobných mistrů světa mají jasno - problémem je především motor Renault.
Když měl šéf týmu, Christian Horner, ještě před závodem okomentovat jejich současnou situaci, jen rezignovaně odvětil "Musíme to probírat?" Dnes označil motor Renault za neovladatelný. Podle něj Ferrari přes zimu udělalo velký pokrok, Renault však nikoliv a mají ztrátu 100 "koní".
Okomentoval také náskok Mercedesu. "Když jsme vyhrávali my, nebyl rozdíl tak obrovský. Byly zakázány dvojté difuzory a pohyblivé části vozu, výfuky byly přesunuty, mapování motorů bylo změněno... A nebylo to jen výhodou Red Bullu. Je tato dnešní situace dobrá? Možná by se na to měli ve FIA zaměřit. Mercedes odvedl úžasnou práci, mají fantastické auto, motor a skvělé piloty. Problémem je, že rozdíl je tak velký," uvedl.
Kritickými slovy na adresu francouzské značky nešetřil ani odborný poradce týmu, Helmut Marco. A není sám.
Designér Red Bullu, Adrian Newey, uvedl, že je přístupem jejich dodavatele pohonných jednotek zklamán. "Je to velmi frustrující. Jsme v pozici, kdy máme motor, který hodně ztrácí a neexistuje světlo na konci tunelu, protože se pořád objevují problémy. Snažíme se nabídnout pomoc, abychom se zapojili, ale vypadá to na neochotu spolupracovat," prozradil v rozhovoru pro Daily Telegraph.
"Jedna věc je být v pozici, kdy nejste konkurenceschopní, ale vidíte cestu ven. Jiné to je, když nejste konkurenceschopní a váš partner nevypadá, že se hodlá angažovat. Opravdu netuším důvod, proč tomu tak je."
Faktem je, že ze čtyř vozů dva s motory Renault odstoupili hned na startu a to pro Renault není nejlepší vizitkou.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.