U Red Bullu nepanuje příliš pozitivní atmosféra. Podle Daniela Ricciarda je vůz nekonzistentní a pomalý. Hlavním problémem je podle týmu motor Renault. Podle Adriana Neweyho se však na lepší časy neblýská.
Daniel Ricciardo v úvodním závodě sezóny v Austrálii dojel na šestém místě, vítězným Hamiltonem byl předjet o kolo a ztrácel podle svých slov 2-2,5s na kolo. Jeho týmový kolega, Daniil Kvjat, kvůli problému s převodovkou vůbec neodstartoval. Oba piloti si během víkendu na chování vozu stěžovali. U čtyrnásobných mistrů světa mají jasno - problémem je především motor Renault.
Když měl šéf týmu, Christian Horner, ještě před závodem okomentovat jejich současnou situaci, jen rezignovaně odvětil "Musíme to probírat?" Dnes označil motor Renault za neovladatelný. Podle něj Ferrari přes zimu udělalo velký pokrok, Renault však nikoliv a mají ztrátu 100 "koní".
Okomentoval také náskok Mercedesu. "Když jsme vyhrávali my, nebyl rozdíl tak obrovský. Byly zakázány dvojté difuzory a pohyblivé části vozu, výfuky byly přesunuty, mapování motorů bylo změněno... A nebylo to jen výhodou Red Bullu. Je tato dnešní situace dobrá? Možná by se na to měli ve FIA zaměřit. Mercedes odvedl úžasnou práci, mají fantastické auto, motor a skvělé piloty. Problémem je, že rozdíl je tak velký," uvedl.
Kritickými slovy na adresu francouzské značky nešetřil ani odborný poradce týmu, Helmut Marco. A není sám.
Designér Red Bullu, Adrian Newey, uvedl, že je přístupem jejich dodavatele pohonných jednotek zklamán. "Je to velmi frustrující. Jsme v pozici, kdy máme motor, který hodně ztrácí a neexistuje světlo na konci tunelu, protože se pořád objevují problémy. Snažíme se nabídnout pomoc, abychom se zapojili, ale vypadá to na neochotu spolupracovat," prozradil v rozhovoru pro Daily Telegraph.
"Jedna věc je být v pozici, kdy nejste konkurenceschopní, ale vidíte cestu ven. Jiné to je, když nejste konkurenceschopní a váš partner nevypadá, že se hodlá angažovat. Opravdu netuším důvod, proč tomu tak je."
Faktem je, že ze čtyř vozů dva s motory Renault odstoupili hned na startu a to pro Renault není nejlepší vizitkou.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.