Cíl závodu v Melbourne vidělo pouze 11 vozů. Mercedes si dojel pro další double, Vettel při debutu ve Ferrari třetí. Zazářili nováčci, Sauber bere body. Jak hodnotí úvodní závod sezóny jednotliví piloti a představitelé týmů?
MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místoJe skvělé, že zde máme takovou podporu fanoušků, děkujeme, že jste zde přišli. Tým dneska předvedl skvělou práci a je vzrušující pokračovat tam, kde jsme minulý rok skončili.
Myslím, že si lidé moc neuvědomují, že jsme atleti a že musíme hodně trénovat. Řídit tato auta je neuvěřitelně fyzicky náročné. Jsem rád, že tu jsem - mezi těmito úžasnými piloty a že s týmem děláme tak dobrou práci.
Nico Rosberg, 2. místoJe to dobrý pocit, když jsem dneska druhý, protože jako tým jsme sezonu zahájili skvěle s naprosto úchvatným autem. Lewis ale dneska odvedl neuvěřitelnou práci, jel jako mistr světa. Zkrátka nešel porazit, i přestože jsem se snažil udělat vše. Ale budu se snažit i po zbytek sezony, takže doufám, že ho porazím. Ale by to skvělý víkend, pořadatelé vše zvládli na jedničku.
Toto Wolff, výkonný šéf týmuJsem rád, že veškerá práce v továrně se osvědčila. Domácí úkoly byly splněny. Měli jsme bezproblémový víkend s oběma jezdci, což je to, čeho jsme chtěli dosáhnout. I když jsme loni vyhráli šampionát, museli jsme se přes zimu opravdu snažit, splnili jsme všechny cíle, které jsme si vytyčili. Zaměřili jsme se na spolehlivost a potom i na aerodynamiku nebo na pohonnou jednotku a nakonec jsme to spojili do jednoho balíku, který je skvělý.
Niki Lauda, nevýkonný šéf týmuLewis byl lepší - bez otázek - už od začátku měl vše pod kontrolou. Nico se sice snažil, ale byl poražen. Tohle je zkrátka závodění. Ferrari je naším nejbližším soupeřem, jsou dobří. Pozorně je teď sledujeme.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3. místoCítím se skvěle, že jsem zde ve Ferrari. Je to čest a jsem spokojený. Měli jsme dobrou zimu a řekl jsem díky všem klukům. Jsem pyšný, máme ale před sebou kus práce, abychom porazili tyto dva (otáčí se na Hamiltona a Rosberga) a Mercedes. Není to vítězství, ale po loňské hrozné sezóně, to cítíme skoro jako výhru. Víme, že vůz funguje a odvedli jsme dobrou práci co se šasi i motoru týče.
Kimi Räikkönen, nedokončilMám radost za Seba, zdá se, že máme dobré auto. Ale já jsem nedokončil závod... Na startu ke kontaktu se Sebem nedošlo, ale někdo domě vrzail zezadu a zboku - Sainz. Poškodilo to přední křídlo. Nejsem moc spokojen, ale stále věřím, že nejsme příliš daleko od Mercedesu co se závodní rychlosti týče. Samozřejmě to záleží na konkrétním závodě a na tom, co oni budou dělat. Nám to dnes příliš nevyšlo. Věřím, že bychom mohli obojovat na čele, takže musíme zlepšit kvalifikaci. I přes poškození bylo auto rychlé, rozdíl je v závodě menší než v kvalifikaci.
James Allison, technický ředitelKimi si vedl dost slušně, pokud jde o rychlost, docela nás ale dostalo to, co se stalo během zastávek v boxech. Za celý loňský rok jsme získali jen jedno pódium a nyní ho máme hned v prvním závodě. To vás musí potěšit na všech úrovních.
Uvědomujeme si, že máme na čelo velkou ztrátu, a uděláme vše pro to, abychom ji stáhli. Jde o zajímavý rok, protože ve vývoji máme mnohem více možností než loni.
WILLIAMS
Felipe Massa, 4. místoNakonec to byl velmi pozitivní výsledek. Bohužel jsme přišli o možnosti bojovat o třetí místo v boxech. Ale co s tím mohu udělat, občas se to stává. Vyjel jsem za Ricciardem a on byl pomalý, ztratil jsem v tom kole sekundu a půl a stálo mě to pozici. Potom jsme dál bojovali, ale oproti Sebastianovi jsme pomalejší. Ale pamatuji si, že loni to bylo horší, takže pro začátek je to dobré. Myslím, že budeme bojovat s Ferrari a věřím, že budeme silnější co se vývoje týče. Těším se.
Valtteri Bottas, neodstartovalNa problémech se zády jsem od chvíle, kdy se objevily, hodně pracoval, abych byl připraven, takže zpráva, že nemohu nastoupit byla velkým zklamáním, ale to rozhodnutí respektuji. Nyní mám dva týdny do dalšího závodu, abych mohl pokračovat v léčbě, abych byl zcela fit a ještě silnější. Už se nemohu dočkat, až usednu za volant. FW37 vypadá velmi konkurenceschopně a jsem si jistý, že můžeme bojovat o pódia.
Pat Symonds, technický ředitelFerrari je rychlejší než my. Takticky to byl náročný závod. Museli jsme se na začátku vyvarovat podseknutí, Vettel byl rychlý. Pak už jsme s tím toho ale moc nemohli udělat. Malajsie nám bude vyhovovat více, Austrálie je celkem unikátní. Mercedes, my a Ferrari budeme vpředu, to se nezmění.
Wolffová by nezávodila, není naše rezervní pilotkou, je testovací jezdkyní. Momentálně rezervního pilota nemáme, podíváme se na možnosti. Valtteri snad bude v Malajsii v pořádku.
SAUBER
Felipe Nasr, 5. místoJsem s pátým místem během mého prvního závodu v F1 velmi spokojen. Je to pro všechny v týmu úleva, že jsme dokázali získat body a jsem za to rád. Byl to náročný závod. Hned po startu tam byl zmatek v první zatáčce a někdo do mě narazil. Myslel jsem, že je vůz poškozen, ale po pár kolech jsem zjistil, že je vše v pořádku. Potom šlo vše podle plánu.
Marcus Ericsson, 8. místoTým odvedl fantastickou práci přes zimu. Je to pro všechny skvělé, získat takový výsledek během prvního závodu. Viděli jsme pokrok už v testech a jsem za tento výsledek nesmírně rád. Pro mě jsou to první body v F1 a to je také skvělé. Nyní na tomto můžeme stavět. Pořád se na mě někdo tlačil zezadu, takže to nebylo lehké. Bylo to pro mě i všechny v týmu emotivní.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmuByl to úžasný víkend, už od testů jsme věděli, že auto je mnohem konkurenceschopnější, a to i ohledně šasi, i ohledně motoru. V této oblasti odvedlo Ferrari skvělou práci, už při testech jsme to očekávali, ale až teď nám dnešní výsledek ukázal, že tomu skutečně tak je. Zkrátka se nám plní sny při prvním závodě sezony. I Ferrari po stránce šasi udělalo velký krok a přiblížilo se k Mercedesu. Opravdu jsme neměli tak vysoká očekávání, doufali jsme v body a v to, že budeme lepší než minulý rok, ale nakonec jsme překvapeni až tak dobrým výsledkem.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 6. místoDneska bylo opradu obtížné řídit auto, co se týče ovladatelnosti motoru. Ani jsem nemohl předjet sauber. Alespoň jsem se mohl soustředit na konzistentnost. Celý závod byl obtížný, ale kdybych měl ukázat na něco pozitivního, tak by to byla spolehlivost. Musím sice soucítit s týmovým kolegou, ale po problémech je dobré dojet do cíle aspoň s jedním autem. Zimní testování bylo mnohem lepší než minulý rok, ale nakonec jsme asi 2 až 2,5 sekundy za nejrychlejšími. Čekali jsme, že budeme ztrácet, ale ne tolik. Ale je to tak, jak to je, a budeme se snažit se zlepšit po zbytek roku. Bojoval jsem se Sauberem, ale neměli jsme na to. Vůz je nekonzistnentní a pomalý.
Daniil Kvjat, neodstartovalMusel jsem během cesty na start zastavit, protože jsme měli problém, myslím, že něco s převodovkou. Samozřejmě to není nejlepší pocit, když se díváte na ostatní jak závodí a vy jen sedíte. Od teď se to může jen zlepšit, takže jsem pozitivně naladěn. Týmu věřím. Za dva týdny je další závod a budeme tvrdě pracovat.
Christian Horner, šéf týmuBylo zklamáním, že Daniil ještě před startem musel odstoupit. Daniel udělal maximum s tím, co měl k dispozici. Bohužel to odpovídá tomu, kde se nyní nacházíme a že před sebou máme kus práce. Šesté místo je to nejlepší, co jsme během náročného dne mohli získat.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 7. místoJsem velmi spokojený se startem sezóny a dnešním výsledkem - oba vozy na bodech, to je vždy pozitivní. Byl to dobrý závod, neudělal jsem chybu a zatímco pomohla spolehlivost našeho auta, využili jsme problémů ostatních, což je v této části sezóny důležité. Byli jsme připraveni, když na to přišlo, měli jsme dobrou strategii a pod tlakem jsme podali výkon. Co se výkonnosti týče, ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale všichni tvrdě pracují, abychom vůz zrychlili. Nyní se po zisku bodů můžeme těšit do Malajsie a snad uděláme další pokrok.
Sergio Pérez, 10. místoByl to neobvyklý závod, kde se stalo spousta věcí, ale s body jsem spokojen a Nico také získal body, což je pro tým skvělé. Jeli jsme jinou strategii, abychom zvýšili naše šance, já vyjel na středně trvdé sadě. Bohužel jsem byl nucen vrátit pozici Ericssonovi a zasekl jsem se za Buttonem. Byl na měkké sadě a i když jsem byl rychlejší, nebylo lehké ho předjet a ztratil jsem tam. I tak se soustředím na pozitiva - zisk bodů v náročném závodě, což je dobrý výsledek pro tým.
Vijay Mallya, šéf týmuZisk bodů s oběma vozy je pozitivní start a odměna za tvrdou práci týmu přes zimu. Při vysoké úmrtnosti vozů jsme těžili ze spolehlivosti VJM08, což je naše silná stránka. Nico zajel skvěle, bez chyb a měl vše pod kontrolou. Nepochybovali jsme, že bude bodovat. Sergio měl náročnější závod, musel se potýkat s kontaktem a smykem a z pneumatik na svém dlouhém stintu vytěžil maximum a získal bod. Na začátku bohužel musel vrátit získané pozice, jinak by byl blízko Nicovi. Ale i tak je to dobrý start orku a můžeme z Melbourne odjet pozitivně naladěni.
TORO ROSSO
Carlos Sainz Jr., 9. místoAbych byl upřímný, byl to dobrý závod, užil jsem si ho. Třeba když jsme závodili s Red Bullem. Měli jsme ale drobně poškozené přední křídlo. Bohužel jsme měli celkem velké problémy se spotřebou paliva, takže hlavním úkolem bylo dokončit závod. Myslím, že jsme měli potenciál skončit i výše, ale nakonec je 9. pozice pro můj první závod dobrá. Start se mi nepovedl, jak jsem chtěl, šťouchl jsem do jednoho Ferrari, za což se omlouvám.
Max Verstappen, nedokončilJe to smůla, mohl jsem dosáhnout na body. První stint na středních pneumatikách byl celkem dobrý, držel jsem se jezdců přede mnou, kteří byli na měkkých pneumatikách, a za mnou na mě nikdo netlačil. Až do zastávky v boxech šlo vše dobře, ale potom jsem uviděl, že jde dým z auta a tým mě požádal, abych zastavil. Teď ještě nevím, co přesně stálo za problémem nebo jestli je motor poškozen.
Phil Charles, šéfinženýrByl to frustrující den, víme, že jsme měli na víc. Mohl to být dobrý den, ale zastavily nás problémy a dost nás to stálo. Carlos měl problém s nastavením softwaru po safety caru, což ho stálo dvě místa a problém s kolem během zastávky v boxech ho stál hodně času a také se kvůli potížím nemohl bránit proti Sauberu ke konci závodu. Pro něj to nebyl bezproblémový závod, ale stále získal body, což je pozitivní. Maxův den je zklamánm, protože strategie znamenala, že by získal body. Se všemi těmi potížemi a pokud odmyslím, co mohlo být, byl to pozitivní den a je škoda, že piloti nezískali body, které si zasloužili. Víme, co musíme zlepšit a budeme se snažit, aby se tyto věci již neopakovaly.
McLAREN
Jenson Button, 11. místoPřišel jsem o bod, to je děsné, že? Body pro nás momentálně stejně nic neznamenají, musíme toho dokázat a udělat mnohem více, než budeme konkurenceschopní. Pro nás šlo ale o dobrý den, dojet až do cíle - nejdelší stint, který jsme do tohoto týdne zvládli, čítal 12 kol, takže si myslím, že to je dost působivé.
Stále jsme o velký kus pozadu, jde však o dobrý výchozí bod. Během závodu se hodně šetřilo palivem a pro mě to bylo dost těžké, přesto jsem si to užil a po 20 kol jsem bojoval s Pérezem, což jsem nečekal. Užil jsem si to, a pak to jen dovezl domů. Získali jsme spoustu užitečných dat, snad nám to pomůže k pokroku před Malajsií.
Kevin Magnussen, nestartovalJe pozitivní, že máme auto, které může dokončit závody. Ve voze jsem měl problém, nevíme, čím to bylo. Nevím, jestli je po motoru. Zakouřilo se z něho, ale opravdu nevím, co přesně bylo příčinou. Fernando podle mě bude v Malajsii závodit.
Eric Boullier, závodní ředitelNesmírně náročný víkend a není lehké v něm hledat pozitiva, ale faktem je, že existují. První a hlavní - Jenson dojel do cíle. Zajel velmi dobře a udržel za sebou Checa po dlouhou dobu, získali jsme díky němu a odjetým 56 kolům spoustu dat. Ale zároveň byl předjet ne o kolo, ale o dvě vítězem (Hamiltonem) a musíme co se výkonnosti vyšplhat vysokou horu. Rychlost však byla slušná a máme nevyužitý potenciál ve voze i motoru.
Co se Kevina týče, měl smůlu, že musel odstoupit kvůli zatím nespecifiovanému problému s motorem ještě před startem. Ale chci poděkovat mechanikům, kteří dnes tvrdě pracovali. Jsou to hrdinové. Za dva týdny je tu Sepang, kde bude hodně horko a nechci uspěchat předpovědi, ale budeme tvrdě pracovat, abychom udělali pokrok, tím si můžete být jisti.
LOTUS
Romain Grosjean, nedokončilV zaváděcím kole auto přestalo mít výkon. Nevíme přesně, kde vznikl problém. Je to škoda, ale je to první závod, stát se může cokoliv a my dnes neměli štěstí.
Pastor Maldonado, nedokončilJe to náročná zatáčka, už v minulosti se to ukazovalo, ale závodění je takové. Byl to těsný start a jeli jsme do úzké zatáčky. Získali jsme tři nebo čtyři pozice a bylo to slibné. Potom jsme cítil, že do mě někdo zezadu narazil, ale neviděl jsem to. Je těžké určit, čí to byla chyba, já cítil jen kontakt. Je to zklamání, protože to pro nás byla skvělá šance mít dobrý závod. Závodní rychlost byla lepší než kvalifikační, do dnes to byl dobrý víkend, což je slibné. Víme, že vůz je dobrý a jsme na tom o dost lépe než loni. Máme dobrý základ a dobrý motor. Také budeme mít novinky, takže to bude ještě lepší.
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmuFrustrující den. Není to způsob, kterým by někdo chtěl začít sezónu a v garáži znělo jen pár vybraných slov, když jsme zjistili, že náš závod tak brzy končí. Obzvlášť frustrující je to proto, že jsme mohli získat velmi dobrý výsledek. Nenecháme se tím však odradit a nadále si udržíme nadšení do dalších závodů. Jak jsme viděli, stát se může cokoliv. Zůstáváme pozitivně naladěni.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.