Odborný poradce Red Bullu, Helmut Marko, se obouvá do Mercedesu. Letos postavili ještě rychlejší auto než minulý rok, proto nás podle něj čeká nudná sezóna a další pokles zájmu.
Marko je po první kvalifikaci sezóny znechucen tím, kolik na své konkurenty ztrácejí: "Náskok Mercedesu se ještě zvětšil. Znamená to, že nás čeká poměrně nudná sezóna. Když jsme byli na čele my, museli jsme třikrát či čtyřikrát ročně předělávat křídla, která byla příliš flexibilní... Ale dobrá, bude ubývat diváků a zájem půjde dolů."
"Potřebujeme, aby závodění bylo atraktivní a ne formuli, v níž si inženýři obrovskými peněžními částkami vytvářejí svůj vlastní svět. Máme motorovou formuli, která je tak složitá, že v ní nemůžete ujet vzdálenost závodu na plný plyn, protože byste to se spotřebou či motorem nezvládli.
Potřebujeme jako za starých dobrých časů opět pohonnou jednotku s výkonem 1000 koní, kterou můžete prohánět na maximum. A kdo s ní bude nejlepší, zaslouží si vyhrát. Souboj by neměl probíhat pouze v rámci umění inženýrů," stěžuje si Marko pro Sport Bild.
Jeho Red Bull v dnešní kvalifikaci obsadil až 7. (Ricciardo) a 13. příčku (Kvjat). V týmu však nejsou spokojeni s pohonnou jednotkou Renaultu, u které nedošlo k navýšení výkonu, navíc se ovládá mnohem hůře než v předsezónních testech (více zde). Na rovinkách dnes evidentně ztrácela (viz analýza sektorů).
Jezdci Red Bullu se opět dívají na Mercedesy jen z uctivé vzdálenosti (foto: Pirelli)
Šéf Mercedesu Niki Lauda ale nad Markovým láteřením jen mává rukou: "Tady jde o automobilové závody. Všichni mají stejné možnosti. Když Marcel Hirscher [rakouský lyžař, pozn. red.] všechny na lyžích zajezdil o tři sekundy až po uši, nikdo se na takové hlouposti neptal."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.