Odborný poradce Red Bullu, Helmut Marko, se obouvá do Mercedesu. Letos postavili ještě rychlejší auto než minulý rok, proto nás podle něj čeká nudná sezóna a další pokles zájmu.
Marko je po první kvalifikaci sezóny znechucen tím, kolik na své konkurenty ztrácejí: "Náskok Mercedesu se ještě zvětšil. Znamená to, že nás čeká poměrně nudná sezóna. Když jsme byli na čele my, museli jsme třikrát či čtyřikrát ročně předělávat křídla, která byla příliš flexibilní... Ale dobrá, bude ubývat diváků a zájem půjde dolů."
"Potřebujeme, aby závodění bylo atraktivní a ne formuli, v níž si inženýři obrovskými peněžními částkami vytvářejí svůj vlastní svět. Máme motorovou formuli, která je tak složitá, že v ní nemůžete ujet vzdálenost závodu na plný plyn, protože byste to se spotřebou či motorem nezvládli.
Potřebujeme jako za starých dobrých časů opět pohonnou jednotku s výkonem 1000 koní, kterou můžete prohánět na maximum. A kdo s ní bude nejlepší, zaslouží si vyhrát. Souboj by neměl probíhat pouze v rámci umění inženýrů," stěžuje si Marko pro Sport Bild.
Jeho Red Bull v dnešní kvalifikaci obsadil až 7. (Ricciardo) a 13. příčku (Kvjat). V týmu však nejsou spokojeni s pohonnou jednotkou Renaultu, u které nedošlo k navýšení výkonu, navíc se ovládá mnohem hůře než v předsezónních testech (více zde). Na rovinkách dnes evidentně ztrácela (viz analýza sektorů).
Jezdci Red Bullu se opět dívají na Mercedesy jen z uctivé vzdálenosti (foto: Pirelli)
Šéf Mercedesu Niki Lauda ale nad Markovým láteřením jen mává rukou: "Tady jde o automobilové závody. Všichni mají stejné možnosti. Když Marcel Hirscher [rakouský lyžař, pozn. red.] všechny na lyžích zajezdil o tři sekundy až po uši, nikdo se na takové hlouposti neptal."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.