Odborný poradce Red Bullu, Helmut Marko, se obouvá do Mercedesu. Letos postavili ještě rychlejší auto než minulý rok, proto nás podle něj čeká nudná sezóna a další pokles zájmu.
Marko je po první kvalifikaci sezóny znechucen tím, kolik na své konkurenty ztrácejí: "Náskok Mercedesu se ještě zvětšil. Znamená to, že nás čeká poměrně nudná sezóna. Když jsme byli na čele my, museli jsme třikrát či čtyřikrát ročně předělávat křídla, která byla příliš flexibilní... Ale dobrá, bude ubývat diváků a zájem půjde dolů."
"Potřebujeme, aby závodění bylo atraktivní a ne formuli, v níž si inženýři obrovskými peněžními částkami vytvářejí svůj vlastní svět. Máme motorovou formuli, která je tak složitá, že v ní nemůžete ujet vzdálenost závodu na plný plyn, protože byste to se spotřebou či motorem nezvládli.
Potřebujeme jako za starých dobrých časů opět pohonnou jednotku s výkonem 1000 koní, kterou můžete prohánět na maximum. A kdo s ní bude nejlepší, zaslouží si vyhrát. Souboj by neměl probíhat pouze v rámci umění inženýrů," stěžuje si Marko pro Sport Bild.
Jeho Red Bull v dnešní kvalifikaci obsadil až 7. (Ricciardo) a 13. příčku (Kvjat). V týmu však nejsou spokojeni s pohonnou jednotkou Renaultu, u které nedošlo k navýšení výkonu, navíc se ovládá mnohem hůře než v předsezónních testech (více zde). Na rovinkách dnes evidentně ztrácela (viz analýza sektorů).
Jezdci Red Bullu se opět dívají na Mercedesy jen z uctivé vzdálenosti (foto: Pirelli)
Šéf Mercedesu Niki Lauda ale nad Markovým láteřením jen mává rukou: "Tady jde o automobilové závody. Všichni mají stejné možnosti. Když Marcel Hirscher [rakouský lyžař, pozn. red.] všechny na lyžích zajezdil o tři sekundy až po uši, nikdo se na takové hlouposti neptal."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.