Manor se nezúčastní zítřejšího závodu v Austrálii poté, co mu nepodařilo vyjet se svými vozy ani do kvalifikace na GP Austrálie.
Tým nebude moci ani žádat o výjimku na start do závodu, protože za celý víkend nebyl schopen odjet ani jedno kolo. Za vším samozřejmě stojí snaha o postavení modifikované verze loňského auta a to, že se vše dělalo na poslední chvíli.
Vzhledem k tomu, že veškerá data v počítačích týmů byla smazána, protože se už počítače připravovaly na plánovanou aukci, tak bylo třeba navíc znovu sladit veškeré systémy, které jsou třeba k tomu, aby auto mohlo jet. A to nebyl jediný problém, se kterým se tým potýkal.
I tak ale chtěla stáj v této sezoně závodit, což bylo s ohledem na finanční odměnu za loňské umístění, která by jinak propadla, pochopitelné. Snad se jim tedy podaří vyjet alespoň při GP Malajsie za dva týdny.
Monoposty Manoru se v Austrálii pohybovaly, ale ne vlastní silou... (foto: Marussia F1 Team)
I pokud by se jim ale podařilo vyjet, tak není vůbec jasné, jestli by modifikované loňské auto s loňským motorem Ferrari bylo schopno zvládnout kvalifikační limit pro připuštění do závodu. Vždyť jsme od nich neviděli jediné kolo ani v předsezonních testech.
Včera šéf týmu, Graeme Lowdon, řekl, že nelitují toho, že se pokoušely jet v Austrálii místo toho, aby se rovnou sbalili a z Austrálie odjely domů již dříve. "Je opravdu důležité být zde. Je to šampionát, jehož jsme součástí a chceme být jeho součástí od samého začátku až do konce," řekl Graeme Lowdon.
Aktualizace:
Tým dostal od komisařů výzvu, aby písemně vysvětlil jejich neúčast v kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.