Manor se nezúčastní zítřejšího závodu v Austrálii poté, co mu nepodařilo vyjet se svými vozy ani do kvalifikace na GP Austrálie.
Tým nebude moci ani žádat o výjimku na start do závodu, protože za celý víkend nebyl schopen odjet ani jedno kolo. Za vším samozřejmě stojí snaha o postavení modifikované verze loňského auta a to, že se vše dělalo na poslední chvíli.
Vzhledem k tomu, že veškerá data v počítačích týmů byla smazána, protože se už počítače připravovaly na plánovanou aukci, tak bylo třeba navíc znovu sladit veškeré systémy, které jsou třeba k tomu, aby auto mohlo jet. A to nebyl jediný problém, se kterým se tým potýkal.
I tak ale chtěla stáj v této sezoně závodit, což bylo s ohledem na finanční odměnu za loňské umístění, která by jinak propadla, pochopitelné. Snad se jim tedy podaří vyjet alespoň při GP Malajsie za dva týdny.
Monoposty Manoru se v Austrálii pohybovaly, ale ne vlastní silou... (foto: Marussia F1 Team)
I pokud by se jim ale podařilo vyjet, tak není vůbec jasné, jestli by modifikované loňské auto s loňským motorem Ferrari bylo schopno zvládnout kvalifikační limit pro připuštění do závodu. Vždyť jsme od nich neviděli jediné kolo ani v předsezonních testech.
Včera šéf týmu, Graeme Lowdon, řekl, že nelitují toho, že se pokoušely jet v Austrálii místo toho, aby se rovnou sbalili a z Austrálie odjely domů již dříve. "Je opravdu důležité být zde. Je to šampionát, jehož jsme součástí a chceme být jeho součástí od samého začátku až do konce," řekl Graeme Lowdon.
Aktualizace:
Tým dostal od komisařů výzvu, aby písemně vysvětlil jejich neúčast v kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.