AUSTRÁLIE - KVALIFIKACE; Na čele se překvapení nekonalo. Pole position získal Hamilton. Mercedes se snažilo stíhat Ferrari a Williams. Pozitivní výsledek si mohou pochvalovat u Sauberu, Lotusu či Toro Rosso. Nespokojeni jsou zajisté u Red Bullu. Zklamání panuje u McLarenu. Jejich spojení s Hondou neodstartovalo ideálně a patří jim konec startovního roštu.
První kvalifikace sezóny 2015 začíná. Nejvíce pole position v Melbourne má na svém kontě Häikkönen a M.Schumacher - oba mají tři. Nicméně stejný počet získal také Hamilton a Vettel. Je tak možné, že se dnes budou přepisovat tabulky.
Jenson Button je ohledně vývoje sezóny optimistický. "Opravdu cítím, že tohle je auto, které může stíhat Mercedes. Je to důležité auto co se budoucnosti týče. Otázkou je kdy se tam dostaneme," uvedl Angličan.
Manor podle všeho nevyjede ani v kvalifikaci.
1. část kvalifikaceJako první na trať vyrazily Lotusy, Toro Rosso, Saubery a také Daniel Ricciardo v Red Bullu. První měřený čas si připisuje Sainz a má hodnotu 1:33,094. Na trať vyrazily také Mercedesy a Kimi Räikkönen. U Ferrari jej vyslali na měkké sadě pneumatik. Měkkou sadu zvolil také Vettel a Hülkenberg - ostatní piloti jsou na středně-tvrdé sadě.
Piloti si připisují první měřená kola a po sedmi minutách jsou na čele obě Ferrari. Vettel s časem 1:29,307 min, Räikkönen potom ztrácí více než 0,8 s. Mercedesy se řadí na čtvrté a šesté místo, ale v dalších kolech už opět vidíme Stříbrné šípy na čele. Hamilton s časem 1:28,586, Rosberg 1:28,906. Zatím čekáme na Kvjata. McLaren se trápí na konci tabulky.
Williams se zařadil mezi Ferrari a stíhají tak vedoucí Mercedes. Pořadí Bottas, Vettel, Räikkönen, Massa. Pátý Massa ztrácí však 1,8 s. Nejrychlejší na rovinkách je Bottas a Pérez, když jeli rychlostí více než 325 km/hod. Na třetí místo se řadí Verstappen s časem 1:29,248 s. Kvjat zajíždí 12. čas a míří zpět do boxů. U Red Bullu nejsou z motoru Renault příliš nadšeni.
Bottasovi sice patří osmé místo, avšak nepoužil v první části měkkou sadu pneumatik a může ji tak využít v dalších částech kvalifikace.
Mercedes, Ferrari a Bottas už nevyjedou a stačí jim zajeté časy. Massa se zlepšuje a odsunuje Verstappena na čtvrté místo. Poslední je nyní Button. Pro oba McLareny to vypadá na konec kvalifikace. A je to tak - své časy zlepšují, ale na postup dále to nestačí. Podobný výsledek (hůř než sedmnáctý) si mistr světa z roku 2009 zapsal naposledy v roce 2010, kdy McLaren zaskočil déšť.
První desítka: Hamilton, Rosberg, Massa, Verstappen, Vettel, Grosjean, Sainz, Bottas, Hülkenberg, Räikkönen.
Nepostupující: Ericsson, Magnussen, Button (+Stevens, Merhi: bez času).
2. část kvalifikacePrvní na trať míří Force India, Sauber (Nasr) a Williams. Všichni rovnou na měkké sadě pneumatik. Nasr si připisuje čas 1:29,614. Vyráží také Räikkönen, Hülkenberg na Nasrův čas ztrácí 0,3 s. Podle očekávání se Bottas zatím řadí na první místo - čas 1:28,012 min. Pérez ztrácí na svého týmového kolegu 0,4 s.
A vyrážejí Mercedesy. Hamilton zajíždí čas 1:26,894 min a má tak náskok 1,2 s na Bottase. Rosberg ztrácí na svého týmového kolegu 0,2 s. Slušné časy zajíží opět Ferrari. Třetí Vettel ztárcí 0,7 s, Vettel, Räikkönen na svého týmového kolegu 0,25 s. Za Ferrari se zařadil Williams. Ricciardo si zapisuje čas 1:29,062 min, což stačí na deváté místo.
Pořadí je následující: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Bottas, Massa, Grosjean, Sainz, Ricciardo, Maldonado. Mercedesy zajely do boxů. Ricciardo zlepšuje svůj čas a řadí se na šesté místo.
Force India nepostupuje. Bottas se zlepšuje a odsouvá svého krajana Räikkönena. Nasr končí jedenáctý, na desáté místo mu chybí 0,07 s. Tohle je pro Sauber pro změnu dobrá zpráva. Do první desítky se dostávají oba Lotusy!
Nepostupující: Nasr, Verstappen, Kvjat, Hülkenberg, Pérez.
3. část kvalifikaceMercedes, Williams a Ferrari Sebastiana Vettela začínají s novým setem měkké sady pneumatik. První kolo se Bottasovi příliš nepodařilo. Red Bull varuje Ricciarda kvůli větru. Sainz a Räikkönen vyjeli na staré sadě pneumatik.
Hamilton zajíždí čas 1:26,419 min. Mercedes si suverenně drží náskok. Mezi Williamsem a Ferrari se bojuje, časy jsou těsné. Po prvních jízdách je pořadí následující: Hamilton, Vettel, Massa, Räikkönen, Maldonado, Ricciardo, Grosjean, Sainz, zatím nevyjel Rosberg a Bottas. První čtveřici dělí 2,4 s.
Hamilton si stěžuje na vibrace z předních pneumatik, jeho časy jsou však suverenní a získává pole position. Rosberg jej doplňuje na druhém místě. Massa nakonec poráží Bottase i obě Ferrari! Vettel poprvé pořáží svého nového týmového kolegu Räikkönena (avšak jen velmi těsně, dělí je 0,04 s). U Red Bullu si plní cíl - Horner uvedl, že chtějí sedmé místo a to se Ricciardovi podařilo. Spokojeni však si nejsou.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.