Japonská Honda, která letos pohání McLareny, může pro sezónní vývoj svého motoru využít 9 žetonů.
Až do Austrálie japonská automobilka netušila, kolik vývojových žetonů jí zbude. FIA totiž povolila sezónní vývoj jejím soupeřům v plné míře (32 žetonů), Honda samotná ale může po homologaci využít pouze průměr žetonů, které konkurence do prvního závodu nevyužije.
Protože Ferrari si v rukávu ponechalo 10, Renault 12 a Mercedes 7 žetonů, činí průměr zokrouhlený dolů 9 žetonů. Svůj motor Honda homologovala na konci února. Šéf McLaren Ron Dennis sice chtěl získat tolik žetonů, kolik by odpovídalo maximálnímu počtu, které si ponechá jeden z ostatních výrobců, nakonec si ale Woking bude muset vystačit s množstvím o 25 % nižším, tj. s 9 místo s 12 žetony.
McLaren má co dotahovat, Jenson Button dnes na nejrychlejšího Rosberga ve druhém tréninku ztratil 3,69 s. Hondu dopoledne potrápil problém s řízením systémových dat, naštěstí se jednalo o malou věc. Kevin Magnussen, který v Melbourne nahradil Fernanda Alonsa, ale odpoledne havaroval, proto dnes tým ujel pouze dohromady jen 201,5 km (38 kol).
Jenson Button by si přál, aby do závodu nestartoval z poslední řady (foto: McLaren)
"Naše odpolední část byla produktivnější: nasbírali jsme spoustu užitečných dat a dále se budeme soustředit na jejich vytříbení před zítřejším třetím tréninkem a kvalifikací," uvádí Jasuhisa Araj, šéf vývoje Hondy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.