Japonská Honda, která letos pohání McLareny, může pro sezónní vývoj svého motoru využít 9 žetonů.
Až do Austrálie japonská automobilka netušila, kolik vývojových žetonů jí zbude. FIA totiž povolila sezónní vývoj jejím soupeřům v plné míře (32 žetonů), Honda samotná ale může po homologaci využít pouze průměr žetonů, které konkurence do prvního závodu nevyužije.
Protože Ferrari si v rukávu ponechalo 10, Renault 12 a Mercedes 7 žetonů, činí průměr zokrouhlený dolů 9 žetonů. Svůj motor Honda homologovala na konci února. Šéf McLaren Ron Dennis sice chtěl získat tolik žetonů, kolik by odpovídalo maximálnímu počtu, které si ponechá jeden z ostatních výrobců, nakonec si ale Woking bude muset vystačit s množstvím o 25 % nižším, tj. s 9 místo s 12 žetony.
McLaren má co dotahovat, Jenson Button dnes na nejrychlejšího Rosberga ve druhém tréninku ztratil 3,69 s. Hondu dopoledne potrápil problém s řízením systémových dat, naštěstí se jednalo o malou věc. Kevin Magnussen, který v Melbourne nahradil Fernanda Alonsa, ale odpoledne havaroval, proto dnes tým ujel pouze dohromady jen 201,5 km (38 kol).
Jenson Button by si přál, aby do závodu nestartoval z poslední řady (foto: McLaren)
"Naše odpolední část byla produktivnější: nasbírali jsme spoustu užitečných dat a dále se budeme soustředit na jejich vytříbení před zítřejším třetím tréninkem a kvalifikací," uvádí Jasuhisa Araj, šéf vývoje Hondy.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.