Japonská Honda, která letos pohání McLareny, může pro sezónní vývoj svého motoru využít 9 žetonů.
Až do Austrálie japonská automobilka netušila, kolik vývojových žetonů jí zbude. FIA totiž povolila sezónní vývoj jejím soupeřům v plné míře (32 žetonů), Honda samotná ale může po homologaci využít pouze průměr žetonů, které konkurence do prvního závodu nevyužije.
Protože Ferrari si v rukávu ponechalo 10, Renault 12 a Mercedes 7 žetonů, činí průměr zokrouhlený dolů 9 žetonů. Svůj motor Honda homologovala na konci února. Šéf McLaren Ron Dennis sice chtěl získat tolik žetonů, kolik by odpovídalo maximálnímu počtu, které si ponechá jeden z ostatních výrobců, nakonec si ale Woking bude muset vystačit s množstvím o 25 % nižším, tj. s 9 místo s 12 žetony.
McLaren má co dotahovat, Jenson Button dnes na nejrychlejšího Rosberga ve druhém tréninku ztratil 3,69 s. Hondu dopoledne potrápil problém s řízením systémových dat, naštěstí se jednalo o malou věc. Kevin Magnussen, který v Melbourne nahradil Fernanda Alonsa, ale odpoledne havaroval, proto dnes tým ujel pouze dohromady jen 201,5 km (38 kol).
Jenson Button by si přál, aby do závodu nestartoval z poslední řady (foto: McLaren)
"Naše odpolední část byla produktivnější: nasbírali jsme spoustu užitečných dat a dále se budeme soustředit na jejich vytříbení před zítřejším třetím tréninkem a kvalifikací," uvádí Jasuhisa Araj, šéf vývoje Hondy.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.