Felipeho Massu zaskočila rychlost Ferrari v dnešních trénincích před Velkou cenou Austrálie.
"Pozoroval jsem, jak Ferrari zajíždí neuvěřitelné časy na kolo při dlouhých jízdách, takže si na ně musíme posvítit," komentuje Massa vývoj dnešních tréninků. V tom prvním skončil o 0,16 s za Vettelem, druhého se kvůli úniku vody z pohonné jednotky zúčastnil pouze jako zvídavý divák. Ferrari v něm skončil s oběma vozy za Mercedesy, ale o velký kus před ostatními.
"Nyní musíme analyzovat, jak na tom ve srovnání s ostatními jsme. Myslím si, že zítra si budeme jistí - obzvlášť po kvalifikaci - tím, kde se pohybujeme," pokračuje brazilský závodník. Stříbrné šípy jsou podle něj ale jasně mimo dosah.
"Mercedes je příliš daleko. Ferrari je mnohem lepší a my jsme v tom boji. A Red Bull možná neukázal to stejné, co jsme viděli mnohokrát minulý rok, ale věci se zítra mohou změnit," domnívá se pilot Williamsu.
Sebastian Vettel na nejrychlejšího Nica Rosberga ve druhém tréninku ztratil jen 7 desetin(foto: Scuderia Ferrari)
S tím, že dnes kvůli poruše motoru zvládl jen 100 km, nebyl spokojený: "Moc kol jsem neujel. Nikdy to není dobré, když takto musíte vynechat trénink. Doufám tedy, že zítra a obzvlášť v závodě stále budeme moci bojovat."
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.