AUSTRÁLIE - 2. TRÉNINK; Také odpolední trénink patřil suverénnímu Mercedesu. Nico Rosberg byl o něco rychlejší svého týmového kolegy Lewise Hamiltona, Sebastian Vettel s Ferrari ztrácel 7 desetin sekundy.
Do odpolední části jako první vyjely oba Saubery řízené Ericssonem a Nasrem. Švéd si ale hned zpočátku stěžoval na "opravdu divný pocit při brzdění" do první zatáčky. O chvíli později mu při průjezdu přes obrubník selhalo něco v zadním zavěšení: "Něco se pokazilo. Myslím, že zadní zavěšení." Van der Garde se do auta nedostal, pokračoval mezitím ve svém boji u soudu.
S technickými problémy se ale potýkali i další piloti. Massa druhý trénink zcela vynechal kvůli úniku vody z pohonné jednotky. A motor měnil také Ricciardo u Red Bullu. Hülkenberg láteřil nad ovladatelností nové Force Indie: "Celé řízení vibruje, je to fakt špatné. Nejhorší, jaké jsem kdy měl." Většinu tréninku kvůli technickým problémům prostál v garáži i Verstappen.
Jako první předvedly rychlé časy piloti Ferrari. Räikkönen se po 9 min dostal do čela (1:33,130), o pět minut jej překonal týmový kolega Vettel (1:29,801). Po 17 min byl trénink na 6 min přerušen poté, co Magnussen s McLarenem havaroval v zatáčce č. 6. Šlo o chybu dánského jezdce: "Zkrátka mi ujela záď při nájezdu a žel jsem trefil zeď a poškodil levou přední stranu. Další den zítra."
Button poté pokračoval, ale nebyl spokojený s vyvážením svého vozu: "Zdá se, že ve voze máme celkem velkou nedotáčivost. Při brzdění se trochu pohybuje záď. Myslím, že se mi blokují zadní kola."
Jenson Button s McLarenem na nejrychlejší hodně ztrácel, jeho týmový kolega Kevin Magnussen zaskakující za Fernanda Alonsa havaroval (foto: McLaren)
Po půl hodině znovu zabrali piloti Ferrari na měkkých pneumatikách - Räikkönen zvládl kolo za 1:28,842, Vettel za 1:28,412 min a hlásil: "S nastavením jsem docela spokojený." Mercedes stále vytrvával na středně-tvrdé směsi, patřila mu třetí a čtvrtá pozice.
Na dráze se opět nevyjel ani jeden z vozů Marussie/Manoru. Spekuluje se o tom, že kvůli softwarovým problémům nenastoupí ani do kvalifikace a že tým přijel pouze kvůli technické přejímce, aby mohl shrábnout prémii za loňskou sezónu.
V polovině tréninku nasadil Rosberg měkké pneumatiky a o 7 desetin překonal Vettela - 1:27,697 min. Před Ferrari se snadno dostal i Hamilton, jenž na svého týmového kolegu ztratil 1 desetinu. Button s McLarenem ztrácel 3,7 sekundy.
Půl hodiny před koncem se Hülkenberg dotazoval svého inženýra, co mu provedli s aerodynamickým vyvážením. Odpověděl mu, že by mělo být stejné. Sainz krátce nato vyjel mimo v předposlední zatáčce a tým ho upozornil na žluté vlajky v tomto místě. "Jo, to jsem byl já," uvedl Španěl. "Aha. Jo, už tě vidím," reagoval inženýr z boxové zídky.
Rosberg byl v závěru vybízen, aby zkusil jezdit úsporněji, že se stále pohybuje nad stanoveným cílem. K "celkem velkému šetření palivem" vybízelo i Ferrari Räikkönena, jenž se dotazoval, jak je na tom s časy. "Poslední kolo bylo o půl sekundy rychlejší než u Vettela, on je ale na jiných pneumatikách," dostalo se mu odpovědi.
Mercedes jezdil ve druhé části v závodním módu, zatímco soupeři stále dolaďovali svá auta a na delší jízdy se vrhly později. Stříbrné šípy mají očividně navrch, dobře je na tom Ferrari. Mírným překvapením je to, kolik ztrácí Williams - nic ale nevíme o množství paliva (loni jezdily Williamsy s těžším vozem než soupeři).
S Red Bullem jezdil pouze Kvjat, proto se jeho tempo hodnotí hůře. Více nám prozradí zítřejší kvalifikace, kdy všichni pojedou na plný výkon se zhruba stejným množstvím benzínu. Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí byl rozdíl 1,4 s.
Maximální rychlosti: 1. Maldonado - 322,3 km/h; 2. Nasr - 320,9 km/h; 3. Vettel - 319,5 km/h; 4. Bottas - 318,5 km/h; 5. Grosjean - 317,3 km/h; 6. Pérez - 317,2 km/h; 7. Räikkönen - 317,1 km/h; 8. Hamilton - 316,1 km/h; 9. Rosberg - 315,1 km/h; 10. Kvjat - 315,1 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.