AUSTRÁLIE - 2. TRÉNINK; Také odpolední trénink patřil suverénnímu Mercedesu. Nico Rosberg byl o něco rychlejší svého týmového kolegy Lewise Hamiltona, Sebastian Vettel s Ferrari ztrácel 7 desetin sekundy.
Do odpolední části jako první vyjely oba Saubery řízené Ericssonem a Nasrem. Švéd si ale hned zpočátku stěžoval na "opravdu divný pocit při brzdění" do první zatáčky. O chvíli později mu při průjezdu přes obrubník selhalo něco v zadním zavěšení: "Něco se pokazilo. Myslím, že zadní zavěšení." Van der Garde se do auta nedostal, pokračoval mezitím ve svém boji u soudu.
S technickými problémy se ale potýkali i další piloti. Massa druhý trénink zcela vynechal kvůli úniku vody z pohonné jednotky. A motor měnil také Ricciardo u Red Bullu. Hülkenberg láteřil nad ovladatelností nové Force Indie: "Celé řízení vibruje, je to fakt špatné. Nejhorší, jaké jsem kdy měl." Většinu tréninku kvůli technickým problémům prostál v garáži i Verstappen.
Jako první předvedly rychlé časy piloti Ferrari. Räikkönen se po 9 min dostal do čela (1:33,130), o pět minut jej překonal týmový kolega Vettel (1:29,801). Po 17 min byl trénink na 6 min přerušen poté, co Magnussen s McLarenem havaroval v zatáčce č. 6. Šlo o chybu dánského jezdce: "Zkrátka mi ujela záď při nájezdu a žel jsem trefil zeď a poškodil levou přední stranu. Další den zítra."
Button poté pokračoval, ale nebyl spokojený s vyvážením svého vozu: "Zdá se, že ve voze máme celkem velkou nedotáčivost. Při brzdění se trochu pohybuje záď. Myslím, že se mi blokují zadní kola."
Jenson Button s McLarenem na nejrychlejší hodně ztrácel, jeho týmový kolega Kevin Magnussen zaskakující za Fernanda Alonsa havaroval (foto: McLaren)
Po půl hodině znovu zabrali piloti Ferrari na měkkých pneumatikách - Räikkönen zvládl kolo za 1:28,842, Vettel za 1:28,412 min a hlásil: "S nastavením jsem docela spokojený." Mercedes stále vytrvával na středně-tvrdé směsi, patřila mu třetí a čtvrtá pozice.
Na dráze se opět nevyjel ani jeden z vozů Marussie/Manoru. Spekuluje se o tom, že kvůli softwarovým problémům nenastoupí ani do kvalifikace a že tým přijel pouze kvůli technické přejímce, aby mohl shrábnout prémii za loňskou sezónu.
V polovině tréninku nasadil Rosberg měkké pneumatiky a o 7 desetin překonal Vettela - 1:27,697 min. Před Ferrari se snadno dostal i Hamilton, jenž na svého týmového kolegu ztratil 1 desetinu. Button s McLarenem ztrácel 3,7 sekundy.
Půl hodiny před koncem se Hülkenberg dotazoval svého inženýra, co mu provedli s aerodynamickým vyvážením. Odpověděl mu, že by mělo být stejné. Sainz krátce nato vyjel mimo v předposlední zatáčce a tým ho upozornil na žluté vlajky v tomto místě. "Jo, to jsem byl já," uvedl Španěl. "Aha. Jo, už tě vidím," reagoval inženýr z boxové zídky.
Rosberg byl v závěru vybízen, aby zkusil jezdit úsporněji, že se stále pohybuje nad stanoveným cílem. K "celkem velkému šetření palivem" vybízelo i Ferrari Räikkönena, jenž se dotazoval, jak je na tom s časy. "Poslední kolo bylo o půl sekundy rychlejší než u Vettela, on je ale na jiných pneumatikách," dostalo se mu odpovědi.
Mercedes jezdil ve druhé části v závodním módu, zatímco soupeři stále dolaďovali svá auta a na delší jízdy se vrhly později. Stříbrné šípy mají očividně navrch, dobře je na tom Ferrari. Mírným překvapením je to, kolik ztrácí Williams - nic ale nevíme o množství paliva (loni jezdily Williamsy s těžším vozem než soupeři).
S Red Bullem jezdil pouze Kvjat, proto se jeho tempo hodnotí hůře. Více nám prozradí zítřejší kvalifikace, kdy všichni pojedou na plný výkon se zhruba stejným množstvím benzínu. Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí byl rozdíl 1,4 s.
Maximální rychlosti: 1. Maldonado - 322,3 km/h; 2. Nasr - 320,9 km/h; 3. Vettel - 319,5 km/h; 4. Bottas - 318,5 km/h; 5. Grosjean - 317,3 km/h; 6. Pérez - 317,2 km/h; 7. Räikkönen - 317,1 km/h; 8. Hamilton - 316,1 km/h; 9. Rosberg - 315,1 km/h; 10. Kvjat - 315,1 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.