AUSTRÁLIE - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink v Melbourne dle očekávání ovládly Mercedesy. Nico Rosbergo 2 setiny předčil Lewise Hamiltona, třetí Valtteri Bottas již ztrácel 1,2 sekundy.
Jako první na dráhu ve 2:30 hod našeho času vyrazily vozy Toro Rosso a Ferrari. Po 9 min předvedl první měřené kolo Rosberg - 1:32,044 a 1:29,557 min.
McLaren se sice vyjel, ale opět to zabalil předčasně po 13 kolech: "Brzy jsme museli zakončit naše jízdy v prvním tréninku, abychom zkontrovlovali drobný mechanický problém u komponentu pohonné jednotky," oznámil tým.
Giedo van der Garde u Sauberu absolvoval proces tvorby sedačky, ale protože ještě nemá superlicenci, tým chtěl poslat na dráhu Ericssona s Nasrem. Nakonec se ale nikdo z nich neobjevil.
V Melbourne je i Manor, ten se však na dráze také neukázal. V závěru se na dráze prohánělo 12 vozů, nikdo se však nezlepšoval a Mercedes zůstal neohrožen.
Maximální rychlosti: 1. Vettel - 320,6 km/h; 2. Maldonado - 319,1 km/h; 3. Massa - 317,6 km/h; 4. Pérez - 317,2 km/h; 5. Hamilton 316,3 km/h; 6. Bottas - 315,2 km/h; 7. Raikkonen - 314,9 km/h; 8. Rosberg - 314,6 km/h; 9. Ricciardo - 314,2 km/h; 10. Verstappen - 313,6 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.