Martin Whitmarsh se stává výkonným ředitelem týmu Ben Ainslie Racing, který soutěží v jachtařské sérii America's Cup. Kde se celý rok ukrýval a jaký je jeho současný vztah k Formuli 1?
Po bývalém šéfovi McLarenu, kterého na počátku minulého roku nahradil Eric Boullier, se od té doby slehla zem. Nestýkával se s novináři a neukázal se ani ve Wokingu. Nyní po dlouhé době poskytl svůj první rozhovor.
Dnes se totiž na doporučení Christiana Hornera a Adriana Neweyho stal ředitelem jachtařského týmu Ben Ainslie Racing (BAR). Tato série je velmi lákavá také pro konstruktéra Red Bullu, který se chce méně věnovat F1 a čas věnovat jiným projektům v rámci firmy, ale také jachtám, jež ho vždy lákaly.
Co dělal Whitmarsh celý rok a proč o něm nebylo slyšet? Věnoval se více svým dětem a cestoval s rodinou. Nějaký čas strávil například na Borneu, kde se jeho dcera věnuje antropologii a kde pracuje na projektu s orangutany.
"Bylo to dobré pro mou duši... Mohl jsem trávit více času se svými dětmi, které už vyrostly. Můj syn je hudebním fotografem, tak jsem mu trochu pomohl se usadit. Byl jsem navštívit svou dceru v Ugandě, Rwandě a na Borneu, abych se podíval na to, co dělá. Cítím se tím vším celkem nabitý energií," říká Whitmarsh pro Telegraph.
Martin Whitmarsh si užil rok života mimo F1, nyní se stává výkonnýmředitelem týmu Ben Ainslie Racing (foto: Ben Ainslie Racing)
"Formule 1 je sport, který vám může vzít život, může vás pohltit. A myslím, že u mě se to málem stalo. Ale vím, že mám štěstí, jsem šťastným mužem. Prožil jsem úžasných 25 let a nikdy bych už znovu nemusel pracovat, kdybych nechtěl. Cokoliv teď udělám, bude kvůli tomu, že chci dělat něco nového," pokračuje bývalý šéf F1, který je hrdý na svou kariéru a na to, co s McLarenem za 25 let dosáhli: přes 100 vítězství, 8 titulů, nárůst zaměstnanců ze 100 na 3000 a obratu z 19 na 600 milionů liber (23,25 miliard Kč).
Pokud jde o Neweyho, s nímž bude možná spolupracovat a kterého bude letos Red Bull pro boj s Mercedesem tolik potřebovat, pak podle Whitmarshe čeká Hornera "boj" o Adrianův čas: "Faktem je, že Red Bull do F1 investoval ohromné peníze. A kdybych byl Christianem, udělal bych všechno možné pro to, aby se Adrian 100% soustředil jen na F1. Ale myslím si, že někdo jako Adrian - kdo je ohromně tvořivý, potřebuje další prostor. A já si myslím, že my mu ho můžeme nabídnout."
Pozvání Lewise Hamiltona na závody minulý rok odmítl,u Mercedesu by se cítil divně (foto: McLaren)
Na svou první lásku Whitmarsh nezapomněl. Prozradil, že jej potěšilo, když jej jeho bývalý pilot Lewis Hamilton ke konci loňské sezóny pozval na závod. On to však odmítl s tím, že by se v motorhomu Mercedesu místo u McLarenu cítil "divně." Svému bývalému týmu stále fandí a v neděli ráno si přivstane, aby se na úvodní velkou cenu sezóny 2015 podíval.
"Nemůžu si pomoci. Minulý rok jsem se pokoušel to nesledovat. Stále to bylo dost syrové. Vyrazili jsme na jedno místo v Indickém oceánu a já s Debs, mou manželkou, jsme si řekli, že se dívat nebudeme. Pak jeden z nás toho druhého nachytal na iPadu. Oba jsme na svých displejích měli tajně spuštěnou aplikaci uprostřed Indického oceánu - takhle smutní jsme byli. Ale překonali jsme to. Nemůžu se teď dočkat na začátek tohoto nového projektu s BARem," dodává Whitmarsh.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.