Romain Grosjean uvedl, že za pokrok Lotus nevděčí pouze změně motoru, ale zlepšení v oblasti šasi.
Loňský rok byl po dobrých letech 2012 a 2013 pro Lotus trápením. V polovině sezóny přišli na problémy se šasi a jejich výkonům nepomohl ani nespolehlivý motor Renault. Od letošního roku v Enstone využívají motory Mercedes, Romaina Grosjeana však zaujalo spíše zlepšení šasi vozu E23.
"Hodně lidí hovoří jako o největší změně o motoru, ale jako pilot vidím největší pokrok ten, který v Enstone udělali se šasi. Loni byl vůz trochu nevypočitatelný a do zatáčky jste jeli s tím, že nevíte, co se stane. Nyní je to úplně jiné. Víte, že když trochu zablokujete přední kola, bude vůz nedotáčivý a když zablokujete zadní, bude přetáčivý. Takže můžete jet vždy na limitu, což je pěkné. Loni to tak nebylo a myslím, že to je pro mě ten největší rozdíl," popsal Grosjean.
Uvidíme letos opět usměvavého Grosjeana? (foto: Lotus F1 Team)
Loňský vůz přirovnal k noční můře. "Jsme nyní v jiné pozici. Loni to bylo jako byste se probudili do noční můry, letos je to jiné. Auto reaguje dobře, testování šlo dobře a těšíme se na začátek sezóny. Máme dobrý balík, takže se těším. Letošní vůz je mnohem podobnější vozu z roku 2013 než tomu loňskému. Pokud ještě zlepšíme přítlak, může to být velmi dobré auto, zatímco loni jsme od začátku věděli, že je něco špatně a nemohli jsme přijít na to co," přiznal Francouz.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.