Romain Grosjean uvedl, že za pokrok Lotus nevděčí pouze změně motoru, ale zlepšení v oblasti šasi.
Loňský rok byl po dobrých letech 2012 a 2013 pro Lotus trápením. V polovině sezóny přišli na problémy se šasi a jejich výkonům nepomohl ani nespolehlivý motor Renault. Od letošního roku v Enstone využívají motory Mercedes, Romaina Grosjeana však zaujalo spíše zlepšení šasi vozu E23.
"Hodně lidí hovoří jako o největší změně o motoru, ale jako pilot vidím největší pokrok ten, který v Enstone udělali se šasi. Loni byl vůz trochu nevypočitatelný a do zatáčky jste jeli s tím, že nevíte, co se stane. Nyní je to úplně jiné. Víte, že když trochu zablokujete přední kola, bude vůz nedotáčivý a když zablokujete zadní, bude přetáčivý. Takže můžete jet vždy na limitu, což je pěkné. Loni to tak nebylo a myslím, že to je pro mě ten největší rozdíl," popsal Grosjean.
Uvidíme letos opět usměvavého Grosjeana? (foto: Lotus F1 Team)
Loňský vůz přirovnal k noční můře. "Jsme nyní v jiné pozici. Loni to bylo jako byste se probudili do noční můry, letos je to jiné. Auto reaguje dobře, testování šlo dobře a těšíme se na začátek sezóny. Máme dobrý balík, takže se těším. Letošní vůz je mnohem podobnější vozu z roku 2013 než tomu loňskému. Pokud ještě zlepšíme přítlak, může to být velmi dobré auto, zatímco loni jsme od začátku věděli, že je něco špatně a nemohli jsme přijít na to co," přiznal Francouz.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.