Šéf Red Bullu Christian Horner přišel včera s návrhem, aby se v F1 zakázalo využívání aerodynamických tunelů. Mercedes s tím nesouhlasí, podle něj tvoří součást DNA Formule 1.
Horner včera přišel s revolučním nápadem ve snaze snížit náklady na závodění v F1. Chtěl také, aby týmy měly standardizované CFD a mohly se tak více prokázat schopnosti inženýrů v týmech (více zde).
Mercedes pro takový návrh ale pochopení nemá. "Myslel jsem si, že posledním návrhem Red Bullu byl návrat k atmosférickým V8 motorům," vtipkuje sportovní ředitel Toto Wolff v rozhovoru pro AMuS. "Možná se znovu podívali na data z testů v Barceloně, a pak přišli na nápad zrušit aerodynamické tunely."
Vysvětluje, proč s takovým nápadem nesouhlasí: "Tohle je Formule 1 a ne GP2. Nejde o jednotnou sérii jako IndyCar. F1 je špičkou motorsportu. Aerodynamické tunely k ní už nějaký čas patří, stejně jako slouží pro vývoj sériových vozů."
Tak důležitého vývojového nástroje se podle Wolffa zkrátka nelze jednoduše zbavit: "Formule 1 je mistrovstvím světa jezdců, ale také mistrovstvím světa inženýrů. Pokud bychom vyloučili něco, co už dlouho patří k DNA Formule 1, pak by jí to určitě nepomohlo."
Aerodynamické tunely jsou podle Mercedesu nedílnou součástí DNA Formule 1(foto: Williams F1 Team)
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.