Šéf Red Bullu Christian Horner přišel včera s návrhem, aby se v F1 zakázalo využívání aerodynamických tunelů. Mercedes s tím nesouhlasí, podle něj tvoří součást DNA Formule 1.
Horner včera přišel s revolučním nápadem ve snaze snížit náklady na závodění v F1. Chtěl také, aby týmy měly standardizované CFD a mohly se tak více prokázat schopnosti inženýrů v týmech (více zde).
Mercedes pro takový návrh ale pochopení nemá. "Myslel jsem si, že posledním návrhem Red Bullu byl návrat k atmosférickým V8 motorům," vtipkuje sportovní ředitel Toto Wolff v rozhovoru pro AMuS. "Možná se znovu podívali na data z testů v Barceloně, a pak přišli na nápad zrušit aerodynamické tunely."
Vysvětluje, proč s takovým nápadem nesouhlasí: "Tohle je Formule 1 a ne GP2. Nejde o jednotnou sérii jako IndyCar. F1 je špičkou motorsportu. Aerodynamické tunely k ní už nějaký čas patří, stejně jako slouží pro vývoj sériových vozů."
Tak důležitého vývojového nástroje se podle Wolffa zkrátka nelze jednoduše zbavit: "Formule 1 je mistrovstvím světa jezdců, ale také mistrovstvím světa inženýrů. Pokud bychom vyloučili něco, co už dlouho patří k DNA Formule 1, pak by jí to určitě nepomohlo."
Aerodynamické tunely jsou podle Mercedesu nedílnou součástí DNA Formule 1(foto: Williams F1 Team)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.