McLaren má podle jezdce Kevina Magnussena nízká očekávání. Přiznává, že během předsezónních testů jezdil s malým množstvím paliva v nádrži.
Mladý Dán v Melbourne nahradí Fernanda Alonsa, který v Barceloně zažil tvrdou havárii. Mercedes tam podle něj skrýval svou formu, zatímco McLaren nejezdil s těžkým vozem.
"Neujel jsem tolik kol, kolik jsem si myslel. Kdyby šlo všechno perfektně, pak bych za den zvládl 150 kol, ale dostal jsem se sotva ke čtyřiceti a všechna z nich s malým množstvím paliva. Alespoň jsem na to připravený," prohlásil Magnussen dnes na tiskové konferenci.
"Nezažil jsem vůz plný benzínu, proto to bude zajímavé pozorovat, jak se bude chovat. Ale dříve jsem už závodil, není to něco úplně jiného. Jde o jiný vůz, ale měl bych být v pohodě," pokračuje dánský pilot.
McLaren se při testech potýkal s nespolehlivostí nové pohonné jednotky Hondy a neabsolvoval ani jednu závodní simulaci. Dojezd do cíle proto pro něj bude úspěchem. Na otázku, jaká jsou očekávání týmu v úvodu sezóny, Magnussen odpovídá: "Řekl bych, že docela nízká."
Kevin Magnussen si nový McLaren vyzkoušel po nehodě Fernanda Alonsa v Barceloně - jezdilale pouze s lehkým vozem (foto: Honda Racing F1)
"Samozřejmě se trápíme se spolehlivostí a s tím, abychom dokázali ujet delší vzdálenost. Jde však pro McLaren o nový počátek, a to si nějaký čas vyžádá. Jde ale o správný směr, kterým se tým rozhodl vydat. Myslím si, že má před sebou jasnou budoucnost. Bude to chvíli trvat, jsem si ale jistý tím, že se tam dostanou," dodává.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.