McLaren má podle jezdce Kevina Magnussena nízká očekávání. Přiznává, že během předsezónních testů jezdil s malým množstvím paliva v nádrži.
Mladý Dán v Melbourne nahradí Fernanda Alonsa, který v Barceloně zažil tvrdou havárii. Mercedes tam podle něj skrýval svou formu, zatímco McLaren nejezdil s těžkým vozem.
"Neujel jsem tolik kol, kolik jsem si myslel. Kdyby šlo všechno perfektně, pak bych za den zvládl 150 kol, ale dostal jsem se sotva ke čtyřiceti a všechna z nich s malým množstvím paliva. Alespoň jsem na to připravený," prohlásil Magnussen dnes na tiskové konferenci.
"Nezažil jsem vůz plný benzínu, proto to bude zajímavé pozorovat, jak se bude chovat. Ale dříve jsem už závodil, není to něco úplně jiného. Jde o jiný vůz, ale měl bych být v pohodě," pokračuje dánský pilot.
McLaren se při testech potýkal s nespolehlivostí nové pohonné jednotky Hondy a neabsolvoval ani jednu závodní simulaci. Dojezd do cíle proto pro něj bude úspěchem. Na otázku, jaká jsou očekávání týmu v úvodu sezóny, Magnussen odpovídá: "Řekl bych, že docela nízká."
Kevin Magnussen si nový McLaren vyzkoušel po nehodě Fernanda Alonsa v Barceloně - jezdilale pouze s lehkým vozem (foto: Honda Racing F1)
"Samozřejmě se trápíme se spolehlivostí a s tím, abychom dokázali ujet delší vzdálenost. Jde však pro McLaren o nový počátek, a to si nějaký čas vyžádá. Jde ale o správný směr, kterým se tým rozhodl vydat. Myslím si, že má před sebou jasnou budoucnost. Bude to chvíli trvat, jsem si ale jistý tím, že se tam dostanou," dodává.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.