Australský soud dnes zamítl odvolání Sauberu. O víkendu musí Gieda van der Gardeho posadit do vozu.
Švýcarský tým musí dodržet smlouvu s holandským pilotem, kterému loni zaručil, že v sezóně 2015 bude závodit. Nyní má však problém, protože mezitím jako závodní jezdce angažoval Marcuse Ericssona a Felipeho Nasra.
Soud již včera rozhodl ve prospěch Van der Gardeho, Sauber se ale odvolal. Odvolací soud však dnes v Melbourne původní rozsudky potvrdil, neshledal v nich žádnou nespravedlnost, argumenty švýcarské stáje ohledně bezpečnosti či dokonce potenciálního úmrtí pilota jej nepřesvědčily.
"Dle povšimnutí soudu jsou tyto události vysoce regulované a my jsme si jisti, že veškeré bezpečnostní požadavky budou splněny," zdůvodnil soudce. Tým musí uhradit i veškeré soudní náklady.
Kdo bude za Sauber v neděli závodit? (foto: Sauber Motorsport AG)
Van der Garde poté prohlásil: "Sauber s námi musí spolupracovat. Není v tom žádný další problém." Nyní bude žádat soudní vynucení příkazu, aby zajistil, že tým rozsudek uposlechne. Také si musí rychle zařídit superlicenci, aby se mohl zúčastnit víkendové Velké ceny Austrálie.
Dnešní verdikt v podstatě znamená, že Sauber má pro dvě auta tři piloty. Svou sestavu musí nahlásit FIA dnes do 16 hod místního času. Zatím není jasné, zda nechá sedět Ericssona či Nasra, aby mohl závodit Van der Garde, nebo bude výsledek soudu ignorovat. Holanďan je ale připraven u soudu dále žádat o zmrazení majetku týmu a uvalení vazby na šéfku Monišu Kaltenbornovou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.