Od dnešního rána probíhá dražba vybavení Caterhamu, k dispozici je snad vše - od sedaček přes přítlačná křídla až po nekompletní monoposty.
Caterhamu se narozdíl od Marussie, dnešního Manoru, nepodařilo vystoupit z insolvenčního řízení, a proto šlo vše do dražby. To už je definitivní konec, protože v dražbě je vybavení pro závodní víkendy nebo pro testování.
Na těchto internetových stránkách se do dražby může zapojit každý. Dneska probíhá první den dražby. Ale dražit se bude i zítra, kdy bude k dispozici další várka předmětů. Pro zájemce byly některé předměty dražby dokonce i vystaveny během pondělí a úterý.
Celkem jsou v dražbě tisíce položek a dražba probíhá v librách. Bohužel se nedají očekávat nízké ceny. I drobnosti jako malé součástky nebo části vybavení se nedají vydražit za méně než 1 000 Kč. Pokud byste třeba měli zájem o dvě pneumatiky i s ráfky, tak ty atakují hranici 20 000 Kč.
Ale to nejsou ani ty zdaleka nejzajímavější položky. Do dražby jdou třeba i závodní sedačky, nebo dokonce i šasi! Například šasi z roku 2014 bez motoru a převodovky se zatím draží za 740 000 Kč. S tímto šasi odjel Kobayashi celou sezonu. Také se ale v dražbě objevilo i druhé šasi nebo rezervní šasi - to se zatím draží za nižší částku. Ale pokud máte zájem, tak si pospěšte, první předměty již byly vydraženy.
Komponenty loňského vozu, které se teď nacházejí v dražbě(foto: Caterham F1 Team)
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.