Kolotoč F1 se po zimní pauza opět naplno rozjíždí, týmy se pomalu chystají na odlet do Melbourne, kde se o víkendu pojede Velká cena Austrálie. Jak se na ni těší a připravují ve Ferrari?
Na Ferrari se po zimních testech upírá pozornost, neboť se zdá, že právě tým z Maranella udělal oproti loňsku největší pokrok. Svůj debut v rudých barvách zažije Sebastian Vettel. "Přes zimu jsme zvládli většinu programu, které jsme si předsevzali. Nyní je čas vyrazit na trať v Austrálii a uvidíme, jak budeme konkurenceschopní. Okruh v Melbourne je moc pěkný, ale je udělaný z veřejných silnic, což jej dělá náročným, protože povrch je hrbolatý."
"Kvůli povrchu v Austrálii musíte zvolit měkčí konfiguraci pneumatik než na jiných okruzích, protože se musíte snažit co nejvíce absorbovat skoky auta. Navíc je to první závod sezóny a pro všechny bude náročné najít správné nastavení, protože je všechno ještě hodně nové. To je však všechno součástí F1. Proto přes zimu testujeme, abychom se co nejlépe připravili," uvedl pro oficiální stránky Ferrari čtyřnásobný mistr světa.
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen si pochvaluje především atmosféru v týmu. "Znám tým už nějaký ten pátek, ale musím říci, že letos je atmosféra velmi dobrá, lidé jsou spokojeni a spolupracují velmi úzce. Myslím, že je to dobré znamení a navíc to vypadá, že máme dobré auto. Nyní je čas jít závodit, teď se ukáže, jak si stojíme," komentuje situaci Fin.
V Melbourne Räikkönen vyhrál dvakrát. "Je to dobré místo na start sezóny, přestože je to pro všechny daleko. Cesta je dlouhá, ale jakmile tam doletíte, užíváte si to. Počasí bývá obvykle pěkné a kolem je dobrá atmosféra. A letos si myslím, že jsme oproti loňsku jako tým odvedli skvělou práci."
"Jsme s tím, co jsme dokázali přes zimu a s úrovní konkurenceschopnosti na kterou to zatím vypadá, spokojeni. Teď ale ještě musíme počkat, jaký bude konečný stav. Budeme i nadále tvrdě pracovat, abychom se stále zlepšovali a jsem si jistý, že získáme výsledky, které si zasloužím a které chceme," uzavírá Räikkönen.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.