Bývalý pilot F1 a současný televizní komentátor Martin Brundle si všímá vážných potíží McLarenu, který obnovil své partnerství s Hondou. Varuje však před jeho odepisováním.
"Jsou v hrozných problémech, že jo? McLaren - Honda vypadá stejně špatně, jako minulou zimu Red Bull - Renault, v šampionátu ale skončili druzí," uvádí Brundle. Britský tým po přechodu na novou pohonnou jednotku během tří předsezónních testů ujel 1751 kilometrů, zatímco Red Bull loni jen 1711,2 km. Nakonec se ale dokázali zvednout a předčili McLaren, Ferrari i Williams - nedosáhli akorát na Mercedes.
"Ron [Dennis] mi řekl, že Honda má ta nejlepší zařízení, která kdy viděl. Vypadá to, že na začátku to s nimi bude bídné, ale pro celou sezónu bych je neodepisoval," pokračuje Brundle v hodnocení McLarenu.
Podobný názor má také bývalý mistr světa Damon Hill, podle kterého musí britský tým v posledních závodech sezóny bojovat o pódia: "Očekávám skromný začátek, chcete však vidět trajektorii, která směřuje pravidelně mezi nejlepší šestici a ke konci sezóny k pódiu. Bude to velmi dobré."
"Není to ale dost dobré, protože pouze vyhrávání je dostatečně dobré. Pokud ale McLaren na konci sezóny bude bojovat o pódia, bude to znamenat, že udělali obrovský pokrok. Nemůžou říkat, že potřebují končit v první desítce. To pro tým, jako je McLaren, není dostatečně dobré," dodává Hill.
Jenson Button s McLarenem MP4-30, kterému odborníci během sezónypředpovídají velký nárůst konkurenceschopnosti (foto: Honda Racing F1)
Podle závodního ředitele Erica Boulliera "balík je lepší, než vypadá." Po příchodu Prodromoua nabral odlišný směr, pilotům se dobře ovládá. Závodní pilot Jenson Button dokonce prohlásil, že nové V6 turbo je "excelentně ovladatelný." O výkonu se pochvalně zmiňovali inženýři: "Počet koní, které Honda slibovala, sedí."
Kvůli problémům v předsezónních testech se spolehlivostí došlo ke změně organizace: McLaren si vzal na starost veškerý software a Honda se díky tomu nyní může plně soustředit na motor a systém pro rekuperaci energie (ERS) včetně jeho příslušenství.
"We have had issues with testing, but it's about learning from those problems and making it better" @jensonbutton pic.twitter.com/5gkGf6ssSi
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 9, 2015
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.