Bývalý pilot F1 a současný televizní komentátor Martin Brundle si všímá vážných potíží McLarenu, který obnovil své partnerství s Hondou. Varuje však před jeho odepisováním.
"Jsou v hrozných problémech, že jo? McLaren - Honda vypadá stejně špatně, jako minulou zimu Red Bull - Renault, v šampionátu ale skončili druzí," uvádí Brundle. Britský tým po přechodu na novou pohonnou jednotku během tří předsezónních testů ujel 1751 kilometrů, zatímco Red Bull loni jen 1711,2 km. Nakonec se ale dokázali zvednout a předčili McLaren, Ferrari i Williams - nedosáhli akorát na Mercedes.
"Ron [Dennis] mi řekl, že Honda má ta nejlepší zařízení, která kdy viděl. Vypadá to, že na začátku to s nimi bude bídné, ale pro celou sezónu bych je neodepisoval," pokračuje Brundle v hodnocení McLarenu.
Podobný názor má také bývalý mistr světa Damon Hill, podle kterého musí britský tým v posledních závodech sezóny bojovat o pódia: "Očekávám skromný začátek, chcete však vidět trajektorii, která směřuje pravidelně mezi nejlepší šestici a ke konci sezóny k pódiu. Bude to velmi dobré."
"Není to ale dost dobré, protože pouze vyhrávání je dostatečně dobré. Pokud ale McLaren na konci sezóny bude bojovat o pódia, bude to znamenat, že udělali obrovský pokrok. Nemůžou říkat, že potřebují končit v první desítce. To pro tým, jako je McLaren, není dostatečně dobré," dodává Hill.
Jenson Button s McLarenem MP4-30, kterému odborníci během sezónypředpovídají velký nárůst konkurenceschopnosti (foto: Honda Racing F1)
Podle závodního ředitele Erica Boulliera "balík je lepší, než vypadá." Po příchodu Prodromoua nabral odlišný směr, pilotům se dobře ovládá. Závodní pilot Jenson Button dokonce prohlásil, že nové V6 turbo je "excelentně ovladatelný." O výkonu se pochvalně zmiňovali inženýři: "Počet koní, které Honda slibovala, sedí."
Kvůli problémům v předsezónních testech se spolehlivostí došlo ke změně organizace: McLaren si vzal na starost veškerý software a Honda se díky tomu nyní může plně soustředit na motor a systém pro rekuperaci energie (ERS) včetně jeho příslušenství.
"We have had issues with testing, but it's about learning from those problems and making it better" @jensonbutton pic.twitter.com/5gkGf6ssSi
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 9, 2015
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.