Bývalý pilot F1 a současný televizní komentátor Martin Brundle si všímá vážných potíží McLarenu, který obnovil své partnerství s Hondou. Varuje však před jeho odepisováním.
"Jsou v hrozných problémech, že jo? McLaren - Honda vypadá stejně špatně, jako minulou zimu Red Bull - Renault, v šampionátu ale skončili druzí," uvádí Brundle. Britský tým po přechodu na novou pohonnou jednotku během tří předsezónních testů ujel 1751 kilometrů, zatímco Red Bull loni jen 1711,2 km. Nakonec se ale dokázali zvednout a předčili McLaren, Ferrari i Williams - nedosáhli akorát na Mercedes.
"Ron [Dennis] mi řekl, že Honda má ta nejlepší zařízení, která kdy viděl. Vypadá to, že na začátku to s nimi bude bídné, ale pro celou sezónu bych je neodepisoval," pokračuje Brundle v hodnocení McLarenu.
Podobný názor má také bývalý mistr světa Damon Hill, podle kterého musí britský tým v posledních závodech sezóny bojovat o pódia: "Očekávám skromný začátek, chcete však vidět trajektorii, která směřuje pravidelně mezi nejlepší šestici a ke konci sezóny k pódiu. Bude to velmi dobré."
"Není to ale dost dobré, protože pouze vyhrávání je dostatečně dobré. Pokud ale McLaren na konci sezóny bude bojovat o pódia, bude to znamenat, že udělali obrovský pokrok. Nemůžou říkat, že potřebují končit v první desítce. To pro tým, jako je McLaren, není dostatečně dobré," dodává Hill.
Jenson Button s McLarenem MP4-30, kterému odborníci během sezónypředpovídají velký nárůst konkurenceschopnosti (foto: Honda Racing F1)
Podle závodního ředitele Erica Boulliera "balík je lepší, než vypadá." Po příchodu Prodromoua nabral odlišný směr, pilotům se dobře ovládá. Závodní pilot Jenson Button dokonce prohlásil, že nové V6 turbo je "excelentně ovladatelný." O výkonu se pochvalně zmiňovali inženýři: "Počet koní, které Honda slibovala, sedí."
Kvůli problémům v předsezónních testech se spolehlivostí došlo ke změně organizace: McLaren si vzal na starost veškerý software a Honda se díky tomu nyní může plně soustředit na motor a systém pro rekuperaci energie (ERS) včetně jeho příslušenství.
"We have had issues with testing, but it's about learning from those problems and making it better" @jensonbutton pic.twitter.com/5gkGf6ssSi
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 9, 2015
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.