Valtteri Bottas sice očekává, že Mercedes bude ten tým, který se všichni snaží porazit, ale i přesto věří, že mu Williams bude v patách.
"Víme, že Mercedes bude zase jezdit na čele," řekl Bottas v rozhovoru pro crash.net. "Ale i přesto si myslím, že my jsme hned za ním. Samozřejmě víme, že je zde ještě hodně práce, kterou musíme udělat, a spousta prostoru pro vylepšení."
"My - jako tým - se chceme ujistit, že se budeme zlepšovat i během sezony. Protože chceme skončit ročník s mnohem silnějším týmem, než jakým byl na začátku, což se nám povedlo loni," dále se nechal slyšet. "Kdybychom se letos ještě více přiblížili Mercedesu, bylo by to vážně dobré."
Také se ještě rozpovídal o své budoucnosti. "Jaký mám cíl pro tuto sezonu, to nedokáži říct. Ale mé cíle v budoucnu jsou, abych nebyl jen dalším závodníkem ve Formuli 1, ale chci být skutečně úspěšný - třeba mistr světa, ačkoli si myslím, že toho chce dosáhnout každý. Ale je to zkrátka věc, které chci dosáhnout."
Valtteri Bottas na pódiu při VC Abú Zabí (foto: Williams F1 Team)
Podle předsezonních testů to vypadá, že by Williams skutečně mohl být druhým týmem za Mercedesy, ale na druhou stranu právě Valtteri Bottas nedokázal Mercedesy překonat ani s měkčí směsí pneumatik. A třeba Ferrari nebo Red Bull dosahovali také slušných časů při závodních simulacích. Takže se skutečné rozložení sil nakonec dozvíme nejdříve v kvalifikaci v Melbourne.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.