Šedá eminence Formule 1 prohlásila, že by pro současnou F1 bylo dobré, aby byl vytvořen dvoustupňový šampionát na základě zákaznických týmů. To by mohlo odvrátit krizi.
V dnešní době jsou finance zásadním problémem, menší týmy se pohybují na hraně finanční udržitelnosti. Například Force India kvůli nedostatku financí nestihla připravit auto k prvnímu ani druhému testu. Podle ESPNF1.com to ale chce Bernie Ecclestone změnit.
"Nějaké menší týmy říkají: 'Tohle není F1, to je spíše F1 v úpadku.' Tuto situaci ale nemůžu vystát, nejraději bych svolal čtyři nebo pět menších týmů, kterým by bylo dodáno šasi pro Pohár týmů. Takže by mohly závodit v Poháru týmů, ale nemohly vy vyhrát v Poháru konstruktérů," sdělil svou představu Ecclestone.
Takto by týmy konečně mohly vykazovat zisk, a dostat se tak ze špatné ekonomické situace. Podle něj je situace neúnosná, když jeden tým, který provozuje dvě auta a pár stovek zaměstnanců, utratí půl miliardy liber (asi 19 miliard Kč) za jednu sezonu. Na druhou stranu tu ale jsou týmy, které mají na sezonu rozpočet 120 milionů liber (asi 4,6 miliardy Kč), tedy je pole velmi nevyrovnané. Ale Berniemu Ecclestonovi se zdá hodně, i když tým utratí za sezonu 120 milionů liber.
Otázkou ale zůstává, čeho tímto prohlášením chce skutečně dosáhnout. Bernie Ecclestone je totiž znám tím, že svá prohlášení nemyslí vážně, pouze chce zatlačit na nějaké subjekty, aby se podřídily jeho vůli. Nicméně tato myšlenka by Formuli 1 mohla skutečně pomoct. Podle něj by tým pár šasi a motor Renaultu, nebo Cosworthu vyšlo na 15 milionů liber (asi 570 milionů Kč). Je otázka, jestli tím myslel motory na celou sezonu, ale dá se předpokládat, že nemyslel, protože už jen ty by spotřebovaly celou částku. A taktéž je zvláštní, že zmínil motory Cosworth. Ten sice vyvíjel motory nové specifikace, ale nikdo je nechtěl odebírat, takže by zde visel velký otazník nad jejich kvalitou.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.