Šedá eminence Formule 1 prohlásila, že by pro současnou F1 bylo dobré, aby byl vytvořen dvoustupňový šampionát na základě zákaznických týmů. To by mohlo odvrátit krizi.
V dnešní době jsou finance zásadním problémem, menší týmy se pohybují na hraně finanční udržitelnosti. Například Force India kvůli nedostatku financí nestihla připravit auto k prvnímu ani druhému testu. Podle ESPNF1.com to ale chce Bernie Ecclestone změnit.
"Nějaké menší týmy říkají: 'Tohle není F1, to je spíše F1 v úpadku.' Tuto situaci ale nemůžu vystát, nejraději bych svolal čtyři nebo pět menších týmů, kterým by bylo dodáno šasi pro Pohár týmů. Takže by mohly závodit v Poháru týmů, ale nemohly vy vyhrát v Poháru konstruktérů," sdělil svou představu Ecclestone.
Takto by týmy konečně mohly vykazovat zisk, a dostat se tak ze špatné ekonomické situace. Podle něj je situace neúnosná, když jeden tým, který provozuje dvě auta a pár stovek zaměstnanců, utratí půl miliardy liber (asi 19 miliard Kč) za jednu sezonu. Na druhou stranu tu ale jsou týmy, které mají na sezonu rozpočet 120 milionů liber (asi 4,6 miliardy Kč), tedy je pole velmi nevyrovnané. Ale Berniemu Ecclestonovi se zdá hodně, i když tým utratí za sezonu 120 milionů liber.
Otázkou ale zůstává, čeho tímto prohlášením chce skutečně dosáhnout. Bernie Ecclestone je totiž znám tím, že svá prohlášení nemyslí vážně, pouze chce zatlačit na nějaké subjekty, aby se podřídily jeho vůli. Nicméně tato myšlenka by Formuli 1 mohla skutečně pomoct. Podle něj by tým pár šasi a motor Renaultu, nebo Cosworthu vyšlo na 15 milionů liber (asi 570 milionů Kč). Je otázka, jestli tím myslel motory na celou sezonu, ale dá se předpokládat, že nemyslel, protože už jen ty by spotřebovaly celou částku. A taktéž je zvláštní, že zmínil motory Cosworth. Ten sice vyvíjel motory nové specifikace, ale nikdo je nechtěl odebírat, takže by zde visel velký otazník nad jejich kvalitou.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.