Šedá eminence Formule 1 prohlásila, že by pro současnou F1 bylo dobré, aby byl vytvořen dvoustupňový šampionát na základě zákaznických týmů. To by mohlo odvrátit krizi.
V dnešní době jsou finance zásadním problémem, menší týmy se pohybují na hraně finanční udržitelnosti. Například Force India kvůli nedostatku financí nestihla připravit auto k prvnímu ani druhému testu. Podle ESPNF1.com to ale chce Bernie Ecclestone změnit.
"Nějaké menší týmy říkají: 'Tohle není F1, to je spíše F1 v úpadku.' Tuto situaci ale nemůžu vystát, nejraději bych svolal čtyři nebo pět menších týmů, kterým by bylo dodáno šasi pro Pohár týmů. Takže by mohly závodit v Poháru týmů, ale nemohly vy vyhrát v Poháru konstruktérů," sdělil svou představu Ecclestone.
Takto by týmy konečně mohly vykazovat zisk, a dostat se tak ze špatné ekonomické situace. Podle něj je situace neúnosná, když jeden tým, který provozuje dvě auta a pár stovek zaměstnanců, utratí půl miliardy liber (asi 19 miliard Kč) za jednu sezonu. Na druhou stranu tu ale jsou týmy, které mají na sezonu rozpočet 120 milionů liber (asi 4,6 miliardy Kč), tedy je pole velmi nevyrovnané. Ale Berniemu Ecclestonovi se zdá hodně, i když tým utratí za sezonu 120 milionů liber.
Otázkou ale zůstává, čeho tímto prohlášením chce skutečně dosáhnout. Bernie Ecclestone je totiž znám tím, že svá prohlášení nemyslí vážně, pouze chce zatlačit na nějaké subjekty, aby se podřídily jeho vůli. Nicméně tato myšlenka by Formuli 1 mohla skutečně pomoct. Podle něj by tým pár šasi a motor Renaultu, nebo Cosworthu vyšlo na 15 milionů liber (asi 570 milionů Kč). Je otázka, jestli tím myslel motory na celou sezonu, ale dá se předpokládat, že nemyslel, protože už jen ty by spotřebovaly celou částku. A taktéž je zvláštní, že zmínil motory Cosworth. Ten sice vyvíjel motory nové specifikace, ale nikdo je nechtěl odebírat, takže by zde visel velký otazník nad jejich kvalitou.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.