Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, označil prohlášení šéfa McLarenu, Rona Dennise, o tom, že zákaznický tým nemůže vyhrát, za neakceptovatelné.
McLaren dlouhá léta spolupracoval s Mercedesem v otázce motorů a dařilo se jim společně vyhrávat. Jenže vloni už tým neměl pocit, že by měl stejné šance, jako ostatní. McLaren má teď hlavu plnou starostí s novými motory od Hondy. Williams, který na motory Mercedes přešel před loňskou sezonou, je naopak nadmíru spokojený.
A tak si Symonds z Williamsu neodpustil drobné rýpnutí do svého odvěkého rivala. Tomu ale předcházelo vyjádření Rona Dennise, šéfa McLarenu: "To, že používáte stejnou značku [motoru] ještě neznamená, že jí dokážete stejně optimalizovat. To znamená, že nejste schopni vyhrát titul, když nemáte ten nejlepší výkon," nechal se slyšet Ron Dennis. McLaren vloni jen s obtížemi získal 5. místo v Poháru konstruktérů.
To u Williamsu šlo všechno podstatně lépe. Podle Pata Symondse je takový výrok pouze výmluvou po průměrné sezoně McLarenu: "Tsss, když byl továrním týmem Mercedesu, tak ho beztak porazil Brawn," vzpomíná Pat pro 'ESPN' na sezonu 2009. Zajímavé určitě také je, že po této sezoně Mercedes koupil právě Brawn a udělal z něj dnešní mistrovský tým.
Spolupráce s McLarem postupně klesala. To se čelním představitelům stáje nelíbilo a proto přešli k Hondě. Pat přidal další štiplavou poznámku: "Možná, že je to jen pro něj těžké vyhrávat. Stejně tak jako je pro něj těžké najít hlavního sponzora týmu." McLaren vydal v roce 2014 v březnu zprávu, která říkala, že hlavní sponzor bude brzy představen. Dodnes se tak nestalo.
Rivalita mezi Williamsem a McLarenu tu vždy byla a bude (foto: Williams F1 Team)
Podle Symondse neměl Mercedes vlastně šanci znevýhodnit některého ze svých zákazníků: "Celý hardware musí být stejný. Proto je základní mapování stejné. Možná je malé individuální nastavení, které můžeme pro dané auto upravit, ale já jsem spokojen s tím, že spolupracujeme s Mercedesem." Na závěr ještě jedno malé srovnání: McLaren vyjel vloni jen 2 podiová umístění, Williams hned 9.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.