Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, označil prohlášení šéfa McLarenu, Rona Dennise, o tom, že zákaznický tým nemůže vyhrát, za neakceptovatelné.
McLaren dlouhá léta spolupracoval s Mercedesem v otázce motorů a dařilo se jim společně vyhrávat. Jenže vloni už tým neměl pocit, že by měl stejné šance, jako ostatní. McLaren má teď hlavu plnou starostí s novými motory od Hondy. Williams, který na motory Mercedes přešel před loňskou sezonou, je naopak nadmíru spokojený.
A tak si Symonds z Williamsu neodpustil drobné rýpnutí do svého odvěkého rivala. Tomu ale předcházelo vyjádření Rona Dennise, šéfa McLarenu: "To, že používáte stejnou značku [motoru] ještě neznamená, že jí dokážete stejně optimalizovat. To znamená, že nejste schopni vyhrát titul, když nemáte ten nejlepší výkon," nechal se slyšet Ron Dennis. McLaren vloni jen s obtížemi získal 5. místo v Poháru konstruktérů.
To u Williamsu šlo všechno podstatně lépe. Podle Pata Symondse je takový výrok pouze výmluvou po průměrné sezoně McLarenu: "Tsss, když byl továrním týmem Mercedesu, tak ho beztak porazil Brawn," vzpomíná Pat pro 'ESPN' na sezonu 2009. Zajímavé určitě také je, že po této sezoně Mercedes koupil právě Brawn a udělal z něj dnešní mistrovský tým.
Spolupráce s McLarem postupně klesala. To se čelním představitelům stáje nelíbilo a proto přešli k Hondě. Pat přidal další štiplavou poznámku: "Možná, že je to jen pro něj těžké vyhrávat. Stejně tak jako je pro něj těžké najít hlavního sponzora týmu." McLaren vydal v roce 2014 v březnu zprávu, která říkala, že hlavní sponzor bude brzy představen. Dodnes se tak nestalo.
Rivalita mezi Williamsem a McLarenu tu vždy byla a bude (foto: Williams F1 Team)
Podle Symondse neměl Mercedes vlastně šanci znevýhodnit některého ze svých zákazníků: "Celý hardware musí být stejný. Proto je základní mapování stejné. Možná je malé individuální nastavení, které můžeme pro dané auto upravit, ale já jsem spokojen s tím, že spolupracujeme s Mercedesem." Na závěr ještě jedno malé srovnání: McLaren vyjel vloni jen 2 podiová umístění, Williams hned 9.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.