Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, označil prohlášení šéfa McLarenu, Rona Dennise, o tom, že zákaznický tým nemůže vyhrát, za neakceptovatelné.
McLaren dlouhá léta spolupracoval s Mercedesem v otázce motorů a dařilo se jim společně vyhrávat. Jenže vloni už tým neměl pocit, že by měl stejné šance, jako ostatní. McLaren má teď hlavu plnou starostí s novými motory od Hondy. Williams, který na motory Mercedes přešel před loňskou sezonou, je naopak nadmíru spokojený.
A tak si Symonds z Williamsu neodpustil drobné rýpnutí do svého odvěkého rivala. Tomu ale předcházelo vyjádření Rona Dennise, šéfa McLarenu: "To, že používáte stejnou značku [motoru] ještě neznamená, že jí dokážete stejně optimalizovat. To znamená, že nejste schopni vyhrát titul, když nemáte ten nejlepší výkon," nechal se slyšet Ron Dennis. McLaren vloni jen s obtížemi získal 5. místo v Poháru konstruktérů.
To u Williamsu šlo všechno podstatně lépe. Podle Pata Symondse je takový výrok pouze výmluvou po průměrné sezoně McLarenu: "Tsss, když byl továrním týmem Mercedesu, tak ho beztak porazil Brawn," vzpomíná Pat pro 'ESPN' na sezonu 2009. Zajímavé určitě také je, že po této sezoně Mercedes koupil právě Brawn a udělal z něj dnešní mistrovský tým.
Spolupráce s McLarem postupně klesala. To se čelním představitelům stáje nelíbilo a proto přešli k Hondě. Pat přidal další štiplavou poznámku: "Možná, že je to jen pro něj těžké vyhrávat. Stejně tak jako je pro něj těžké najít hlavního sponzora týmu." McLaren vydal v roce 2014 v březnu zprávu, která říkala, že hlavní sponzor bude brzy představen. Dodnes se tak nestalo.
Rivalita mezi Williamsem a McLarenu tu vždy byla a bude (foto: Williams F1 Team)
Podle Symondse neměl Mercedes vlastně šanci znevýhodnit některého ze svých zákazníků: "Celý hardware musí být stejný. Proto je základní mapování stejné. Možná je malé individuální nastavení, které můžeme pro dané auto upravit, ale já jsem spokojen s tím, že spolupracujeme s Mercedesem." Na závěr ještě jedno malé srovnání: McLaren vyjel vloni jen 2 podiová umístění, Williams hned 9.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.