Eric Boullier, šéf týmu McLaren, připouští, že limit čtyř motorů na sezonu pro jeden vůz by mohl být pro stáj z Wokingu problém. S tímto omezením by se ale mohly potýkat také jiné stáje.
Ještě vloni byl limit 5 motorů na sezonu na jeden vůz. I s tímto číslem měly někteří na konci sezony problém (ale například Force India zvládla téměř celou sezonu pouze o 4 motorech s oběma vozy). Letos se ještě přitvrdilo - týmy si musí vystačit se 4 motory. Pokud tým použije pátou komponentu z jednotlivých částí motoru, tak dostane penalizaci (odsun na startovním roštu).
To může být problém pro McLaren a Hondu. Během testů tým hodně bojoval s nespolehlivostí pohonné jednotky. Ve druhé polovině roku by tedy stáj mohly potkat penalizace. "Připravujeme se s Hondou tak, že v sezoně použijeme pouze 4 pohonné jednotky. Ale už vloni jsme viděli, že i s 5 nebo dokonce 6 může být těžké vyjít.
4 pohonné jednotky za sezonu tedy budou velká výzva. Myslím ale, že to neplatí jenom pro nás," naznačil Eric Boullier možné problémy s tímto pravidlem i u protivníků. Je třeba však zohlednit, že pro Hondu šlo o první zimní testy, zatímco Ferrari, Mercedes nebo Renault už mají 'učednickou' sezonu za sebou.
V zádi McLarenu se zatím ukrývá velká neznámá (foto: Honda Racing F1)
Red Bull, který vloni vyhrál tři závody, například vloni během zimy, kdy je hodně trápily problémy Renaultu s nespolehlivostí pohonné jednotky, ujel jen 1 707 kilometrů. Jen připomeňme (viz Shrnutí testů), že McLaren letos ujel 1 751 kilometrů.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.