Eric Boullier, šéf týmu McLaren, připouští, že limit čtyř motorů na sezonu pro jeden vůz by mohl být pro stáj z Wokingu problém. S tímto omezením by se ale mohly potýkat také jiné stáje.
Ještě vloni byl limit 5 motorů na sezonu na jeden vůz. I s tímto číslem měly někteří na konci sezony problém (ale například Force India zvládla téměř celou sezonu pouze o 4 motorech s oběma vozy). Letos se ještě přitvrdilo - týmy si musí vystačit se 4 motory. Pokud tým použije pátou komponentu z jednotlivých částí motoru, tak dostane penalizaci (odsun na startovním roštu).
To může být problém pro McLaren a Hondu. Během testů tým hodně bojoval s nespolehlivostí pohonné jednotky. Ve druhé polovině roku by tedy stáj mohly potkat penalizace. "Připravujeme se s Hondou tak, že v sezoně použijeme pouze 4 pohonné jednotky. Ale už vloni jsme viděli, že i s 5 nebo dokonce 6 může být těžké vyjít.
4 pohonné jednotky za sezonu tedy budou velká výzva. Myslím ale, že to neplatí jenom pro nás," naznačil Eric Boullier možné problémy s tímto pravidlem i u protivníků. Je třeba však zohlednit, že pro Hondu šlo o první zimní testy, zatímco Ferrari, Mercedes nebo Renault už mají 'učednickou' sezonu za sebou.
V zádi McLarenu se zatím ukrývá velká neznámá (foto: Honda Racing F1)
Red Bull, který vloni vyhrál tři závody, například vloni během zimy, kdy je hodně trápily problémy Renaultu s nespolehlivostí pohonné jednotky, ujel jen 1 707 kilometrů. Jen připomeňme (viz Shrnutí testů), že McLaren letos ujel 1 751 kilometrů.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.