Eric Boullier, šéf týmu McLaren, připouští, že limit čtyř motorů na sezonu pro jeden vůz by mohl být pro stáj z Wokingu problém. S tímto omezením by se ale mohly potýkat také jiné stáje.
Ještě vloni byl limit 5 motorů na sezonu na jeden vůz. I s tímto číslem měly někteří na konci sezony problém (ale například Force India zvládla téměř celou sezonu pouze o 4 motorech s oběma vozy). Letos se ještě přitvrdilo - týmy si musí vystačit se 4 motory. Pokud tým použije pátou komponentu z jednotlivých částí motoru, tak dostane penalizaci (odsun na startovním roštu).
To může být problém pro McLaren a Hondu. Během testů tým hodně bojoval s nespolehlivostí pohonné jednotky. Ve druhé polovině roku by tedy stáj mohly potkat penalizace. "Připravujeme se s Hondou tak, že v sezoně použijeme pouze 4 pohonné jednotky. Ale už vloni jsme viděli, že i s 5 nebo dokonce 6 může být těžké vyjít.
4 pohonné jednotky za sezonu tedy budou velká výzva. Myslím ale, že to neplatí jenom pro nás," naznačil Eric Boullier možné problémy s tímto pravidlem i u protivníků. Je třeba však zohlednit, že pro Hondu šlo o první zimní testy, zatímco Ferrari, Mercedes nebo Renault už mají 'učednickou' sezonu za sebou.
V zádi McLarenu se zatím ukrývá velká neznámá (foto: Honda Racing F1)
Red Bull, který vloni vyhrál tři závody, například vloni během zimy, kdy je hodně trápily problémy Renaultu s nespolehlivostí pohonné jednotky, ujel jen 1 707 kilometrů. Jen připomeňme (viz Shrnutí testů), že McLaren letos ujel 1 751 kilometrů.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.