Mezinárodní automobilová federace (FIA) může dle jejího prezidenta Jeana Todta v blízké budoucnosti vypsat tendr na vstup dalších týmů do Formule 1.
Do sezóny 2015 má vstoupit 10 týmů poté, co se na poslední chvíli zachránila Marussia, oproti minulému roku tedy přicházíme o Caterham. Marussia, která hodlá závodit pod jménem Manor, včera absolvovala povinné nárazové testy s upraveným loňským vozem, jejím startu v Melbourne již proto nic nebrání.
FIA již jeden tendr pro nové týmy vypsala v roce 2013, tehdy vybrala Haas a rumunskou Forza Rossa. Na vstup do F1 se v příští sezóně chystá ale jen první jmenovaný. Podle Todta nyní v Paříži usilují o snížení nákladů, aby nováčkům pomohli. Další tendr pro potenciální zájemce by mohli vypsat příští rok.
"Nemám radost z toho, co se přihodilo Marussii a Caterhamu a sympatizuji s nimi. Docházelo k tomu ale vždy. V roce 2016 přijde další tým a my můžeme vypsat další tendr na jedno či dvě místa, abychom povzbudili týmy. A snažili se snížit náklady. To je jednou z věcí, pro kterou hledáme řešení," uvádí Todt pro Motorsport.
Jean Todt (vlevo) při prohlídce továrny týmu HRT, který již také neexistuje (foto: HRT F1 Team)
Někteří kvůli příliš vysokým nákladům obviňují zavedení V6 hybridních pohonných jednotek v loňském roce. Prezident FIA ale tento krok hájí: "Cítím, že šlo o jedno z mála smysluplných rozhodnutí, které jsme v poslední době přijali. F1 je vrcholem motorsportu, proto musí být společnosti příkladem."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.