Mezinárodní automobilová federace (FIA) může dle jejího prezidenta Jeana Todta v blízké budoucnosti vypsat tendr na vstup dalších týmů do Formule 1.
Do sezóny 2015 má vstoupit 10 týmů poté, co se na poslední chvíli zachránila Marussia, oproti minulému roku tedy přicházíme o Caterham. Marussia, která hodlá závodit pod jménem Manor, včera absolvovala povinné nárazové testy s upraveným loňským vozem, jejím startu v Melbourne již proto nic nebrání.
FIA již jeden tendr pro nové týmy vypsala v roce 2013, tehdy vybrala Haas a rumunskou Forza Rossa. Na vstup do F1 se v příští sezóně chystá ale jen první jmenovaný. Podle Todta nyní v Paříži usilují o snížení nákladů, aby nováčkům pomohli. Další tendr pro potenciální zájemce by mohli vypsat příští rok.
"Nemám radost z toho, co se přihodilo Marussii a Caterhamu a sympatizuji s nimi. Docházelo k tomu ale vždy. V roce 2016 přijde další tým a my můžeme vypsat další tendr na jedno či dvě místa, abychom povzbudili týmy. A snažili se snížit náklady. To je jednou z věcí, pro kterou hledáme řešení," uvádí Todt pro Motorsport.
Jean Todt (vlevo) při prohlídce továrny týmu HRT, který již také neexistuje (foto: HRT F1 Team)
Někteří kvůli příliš vysokým nákladům obviňují zavedení V6 hybridních pohonných jednotek v loňském roce. Prezident FIA ale tento krok hájí: "Cítím, že šlo o jedno z mála smysluplných rozhodnutí, které jsme v poslední době přijali. F1 je vrcholem motorsportu, proto musí být společnosti příkladem."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.