Mezinárodní automobilová federace (FIA) může dle jejího prezidenta Jeana Todta v blízké budoucnosti vypsat tendr na vstup dalších týmů do Formule 1.
Do sezóny 2015 má vstoupit 10 týmů poté, co se na poslední chvíli zachránila Marussia, oproti minulému roku tedy přicházíme o Caterham. Marussia, která hodlá závodit pod jménem Manor, včera absolvovala povinné nárazové testy s upraveným loňským vozem, jejím startu v Melbourne již proto nic nebrání.
FIA již jeden tendr pro nové týmy vypsala v roce 2013, tehdy vybrala Haas a rumunskou Forza Rossa. Na vstup do F1 se v příští sezóně chystá ale jen první jmenovaný. Podle Todta nyní v Paříži usilují o snížení nákladů, aby nováčkům pomohli. Další tendr pro potenciální zájemce by mohli vypsat příští rok.
"Nemám radost z toho, co se přihodilo Marussii a Caterhamu a sympatizuji s nimi. Docházelo k tomu ale vždy. V roce 2016 přijde další tým a my můžeme vypsat další tendr na jedno či dvě místa, abychom povzbudili týmy. A snažili se snížit náklady. To je jednou z věcí, pro kterou hledáme řešení," uvádí Todt pro Motorsport.
Jean Todt (vlevo) při prohlídce továrny týmu HRT, který již také neexistuje (foto: HRT F1 Team)
Někteří kvůli příliš vysokým nákladům obviňují zavedení V6 hybridních pohonných jednotek v loňském roce. Prezident FIA ale tento krok hájí: "Cítím, že šlo o jedno z mála smysluplných rozhodnutí, které jsme v poslední době přijali. F1 je vrcholem motorsportu, proto musí být společnosti příkladem."
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.