Tři vozy na tým nejsou při ubývajícím počtu startujících podle Ferrari tím správným řešením. Formule 1 by měla spíše lákat ke vstupu nové zájemce.
Loni se do insolvence dostali Caterham a Marussia, kvůli tomu vynechali poslední závody. I když se druhému jmenovanému z těch největších potíží dostat podařilo, ten první to nezvládl, a tak o body bude letos bojovat jen 20 vozů.
Potíže ale hlásí i Force India, Lotus či Sauber, kterým musel Ecclestone předčasně vyplatit odměny, jinak by začátek sezóny zřejmě nezvládli. Pokud by se pole zmenšilo jen na osm týmů, docela vážně se uvažovalo o tom, že by ty, které přežijí, nasazovaly do závodů tři vozy místo dvou.
Tento nápad ale týmy moc pozitivně nevnímají - buď kvůli nákladům, nebo krátkému času na přípravu třetího auta a zajištění jeho provozu. Pro už podle šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho nejsou ani v Maranellu.
"Záleží na situaci. Pokud jste donuceni používat třetí auto, pak to samozřejmě musíte udělat, není to ale naším konečným cílem. Naším cílem je přilákat další konstruktéry, další týmy a mít pole, které bude konkurenceschopné a které bude obsahovat co nejvíce aut," říká Arrivabene.
Ferrari chce do F1 spíše lákat nové zájemce než jezdit se třemi vozy (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme udělat něco pro vyřešení tohoto případu, kdy nemáme dostatek týmů. Tři auta ale nejsou řešením. Řešením je být schopni přilákat další týmy, další konstruktéry a silnější soupeře," pokračuje šéf Scuderie, která bude dodávat motory vracející se Marussii a příští rok také nově vstupujícímu americkému týmu Haas.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.