Tři vozy na tým nejsou při ubývajícím počtu startujících podle Ferrari tím správným řešením. Formule 1 by měla spíše lákat ke vstupu nové zájemce.
Loni se do insolvence dostali Caterham a Marussia, kvůli tomu vynechali poslední závody. I když se druhému jmenovanému z těch největších potíží dostat podařilo, ten první to nezvládl, a tak o body bude letos bojovat jen 20 vozů.
Potíže ale hlásí i Force India, Lotus či Sauber, kterým musel Ecclestone předčasně vyplatit odměny, jinak by začátek sezóny zřejmě nezvládli. Pokud by se pole zmenšilo jen na osm týmů, docela vážně se uvažovalo o tom, že by ty, které přežijí, nasazovaly do závodů tři vozy místo dvou.
Tento nápad ale týmy moc pozitivně nevnímají - buď kvůli nákladům, nebo krátkému času na přípravu třetího auta a zajištění jeho provozu. Pro už podle šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho nejsou ani v Maranellu.
"Záleží na situaci. Pokud jste donuceni používat třetí auto, pak to samozřejmě musíte udělat, není to ale naším konečným cílem. Naším cílem je přilákat další konstruktéry, další týmy a mít pole, které bude konkurenceschopné a které bude obsahovat co nejvíce aut," říká Arrivabene.
Ferrari chce do F1 spíše lákat nové zájemce než jezdit se třemi vozy (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme udělat něco pro vyřešení tohoto případu, kdy nemáme dostatek týmů. Tři auta ale nejsou řešením. Řešením je být schopni přilákat další týmy, další konstruktéry a silnější soupeře," pokračuje šéf Scuderie, která bude dodávat motory vracející se Marussii a příští rok také nově vstupujícímu americkému týmu Haas.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.