Výkonný ředitel Daimleru, Dietrich Zetsche, touží po dalších úspěších ve Formuli 1. Povolení vývoje pohonný jednotek nepovažuje za nevýhodu pro Mercedes.
"Máme hlad a ještě nejsme spokojeni," prohlásil Zetsche na autosalónu v Ženevě. Rád by navázal na sérií titulů, které v minulosti získal Red Bull či Ferrari. V loňské dominantní sezóně si Mercedes připsal první, letos má nakročeno k druhému, jak naznačil svými výkony v předsezónních testech.
"Během zimy jsme pracovali tvrdě a máme dobré auto. Ale před závoděním nemůžeme vědět, jak nám to pojede," pokračuje šéf Daimleru. Podle soupeřů ale Stříbrné šípy mají minimálně stejný náskok jako minulý rok.
Letos se jim podařilo prosadit povolení vývoje pohonných jednotek také v průběhu sezóny. Co na to říká Zetsche? "Nemyslím si, že by to pro nás bylo nevýhodou." Mercedes má rozsáhlé zdroje a svůj motor dokázali vylepšit podobně jako konkurence v podobě Ferrari a Renaultu.
Ta se pro snížení náskoku Mercedesu snaží radikálně změnit technická pravidla pro rok 2017. To šéf Daimleru komentuje pro La Gazzetta dello Sport slovy: "Myslím, že bychom měli vést interní diskuse. Zároveň si ale myslím, že máme vše potřebné pro skvělou show."
Mateřský Daimler se s jedním titulem Mercedesu nehodlá spokojit (foto: Daimler AG)
Tím se rozchází s názorem šéfa Red Bullu Christiana Hornera, podle kterého náskok Mercedesu působí odliv fanoušků, proto by se mělo přistoupil k tomu, aby pohonné jednotky byly vyrovnanější (více zde).
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.