Výkonný ředitel Daimleru, Dietrich Zetsche, touží po dalších úspěších ve Formuli 1. Povolení vývoje pohonný jednotek nepovažuje za nevýhodu pro Mercedes.
"Máme hlad a ještě nejsme spokojeni," prohlásil Zetsche na autosalónu v Ženevě. Rád by navázal na sérií titulů, které v minulosti získal Red Bull či Ferrari. V loňské dominantní sezóně si Mercedes připsal první, letos má nakročeno k druhému, jak naznačil svými výkony v předsezónních testech.
"Během zimy jsme pracovali tvrdě a máme dobré auto. Ale před závoděním nemůžeme vědět, jak nám to pojede," pokračuje šéf Daimleru. Podle soupeřů ale Stříbrné šípy mají minimálně stejný náskok jako minulý rok.
Letos se jim podařilo prosadit povolení vývoje pohonných jednotek také v průběhu sezóny. Co na to říká Zetsche? "Nemyslím si, že by to pro nás bylo nevýhodou." Mercedes má rozsáhlé zdroje a svůj motor dokázali vylepšit podobně jako konkurence v podobě Ferrari a Renaultu.
Ta se pro snížení náskoku Mercedesu snaží radikálně změnit technická pravidla pro rok 2017. To šéf Daimleru komentuje pro La Gazzetta dello Sport slovy: "Myslím, že bychom měli vést interní diskuse. Zároveň si ale myslím, že máme vše potřebné pro skvělou show."
Mateřský Daimler se s jedním titulem Mercedesu nehodlá spokojit (foto: Daimler AG)
Tím se rozchází s názorem šéfa Red Bullu Christiana Hornera, podle kterého náskok Mercedesu působí odliv fanoušků, proto by se mělo přistoupil k tomu, aby pohonné jednotky byly vyrovnanější (více zde).
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.