Šéf Red Bullu Christian Horner by rád omezil náskok Mercedesu, což podle něj fanoušci ocení, protože to automaticky povede k vyrovnanějšímu závodění.
"Myslím, že je důležité, abychom měli dobré závodění. A čím je pole vyrovnanější, tím je samozřejmě závodění lepší. To je podle mě tou nejzákladnější věcí, kterou fanoušci oceňují," uvádí pro City A.M. šéf Red Bullu, který pohání Renault. Ten ale na Mercedes stále dost ztrácí.
"Pohonná jednotka momentálně dělá velký rozdíl. Myslím si, že rozdíl mezi tou nejlepší a nejhorší by měl být snížen. Automaticky to povede k vyrovnanějšímu závodění," pokračuje Horner, kterému se náskok Mercedesu nelíbí.
Odkazuje přitom i na nutnost úspory nákladů právě v této oblasti: "Důležité je, abychom dostali náklady pod kontrolu, aby všechny týmy dokázaly životaschopně fungovat. Pohonná jednotka samozřejmě žene náklady vysoko.
Představuje prvek, na který je třeba se podívat trochu naléhavěji. Myslím, že je tou základní věcí a že to je v zájmu všech. Hodně se o tom podle mě diskutuje, ale jako obvykle mluvíme, aniž bychom činili tolik závěrů, kolik bychom měli," upozorňuje Horner.
Christian Horner by chtěl omezit náskok Mercedesu, aby závody byly vyrovnanější(foto: Red Bull Racing)
Jak je na tom jeho tým před prvním závodem v Austrálii, který se pojede už příští týden? "Rozhodně jsme dosáhli pokroku. Ale jak velkého, to se těžko říká, dokud neodjedeme první závod. Renault a všichni u Red Bullu samozřejmě během zimy velmi tvrdě pracovali. Snad se nám podařilo stáhnout tu ztrátu."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.