Šéf Red Bullu Christian Horner by rád omezil náskok Mercedesu, což podle něj fanoušci ocení, protože to automaticky povede k vyrovnanějšímu závodění.
"Myslím, že je důležité, abychom měli dobré závodění. A čím je pole vyrovnanější, tím je samozřejmě závodění lepší. To je podle mě tou nejzákladnější věcí, kterou fanoušci oceňují," uvádí pro City A.M. šéf Red Bullu, který pohání Renault. Ten ale na Mercedes stále dost ztrácí.
"Pohonná jednotka momentálně dělá velký rozdíl. Myslím si, že rozdíl mezi tou nejlepší a nejhorší by měl být snížen. Automaticky to povede k vyrovnanějšímu závodění," pokračuje Horner, kterému se náskok Mercedesu nelíbí.
Odkazuje přitom i na nutnost úspory nákladů právě v této oblasti: "Důležité je, abychom dostali náklady pod kontrolu, aby všechny týmy dokázaly životaschopně fungovat. Pohonná jednotka samozřejmě žene náklady vysoko.
Představuje prvek, na který je třeba se podívat trochu naléhavěji. Myslím, že je tou základní věcí a že to je v zájmu všech. Hodně se o tom podle mě diskutuje, ale jako obvykle mluvíme, aniž bychom činili tolik závěrů, kolik bychom měli," upozorňuje Horner.
Christian Horner by chtěl omezit náskok Mercedesu, aby závody byly vyrovnanější(foto: Red Bull Racing)
Jak je na tom jeho tým před prvním závodem v Austrálii, který se pojede už příští týden? "Rozhodně jsme dosáhli pokroku. Ale jak velkého, to se těžko říká, dokud neodjedeme první závod. Renault a všichni u Red Bullu samozřejmě během zimy velmi tvrdě pracovali. Snad se nám podařilo stáhnout tu ztrátu."
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.