Red Bull usilovně pracuje na vylepšení svého nového monopostu. Připravovaný nový nos ale před posledními jízdami v Barceloně neprošel nárazovými testy, proto se jeho nasazení odkládá.
Rakouský tým toho moc nového v posledních testech v Barceloně nepředstavil. Ne, že by ve vývoji zpomalil, celý balík vylepšení se ale točí kolem nového nosu, který minulý týden neprošel interními nárazovými testy. Proto se rozsáhlá vylepšen na dráze neobjevila.
Inženýři v paddocku se shodují, že krátký nos jako má Mercedes, představuje dle současných předpisů to nejvýhodnější řešení z pohledu proudění vzduchu. Red Bull veškerá svá vylepšení navrhuje kolem svého nového řešení, má s ním ale problémy - zatím nedokázal projít povinnými nárazovými testy.
S kratší verzí se minulý týden naopak podařilo přijít sesterské stáji Toro Rosso, která společně s ním představila kompletně přepracovaný zbytek monopostu. "Auto je tady radikálně odlišné, takže musíme začít znovu. Je téměř zcela nové: aero, chlazení, zavěšení a nos," uvedl jeho technický ředitel James Key (více zde).
Protože ale Red Bull svůj nový nos kvůli neúspěšným nárazovým testům nemohl nasadit, nemělo smysl měnit zbytek auta. Pokud se mu ale před Melbourne podaří náročnými testy projít, bude se podle zdrojů z týmu jednat "o velký krok vpřed."
Red Bull staví aerodynamický balík kolem nového nosu, ten zatím ale neprošel nárazovými testy (foto: Red Bull Racing)
V Jerezu sice Red Bull nezaznamenal nejrychlejší časy při krátkých jízdách, když podobně jako Mercedes nevyužíval super-měkké a měkké pneumatiky. Jeho závodní simulace však byly velmi rychlé - téměř na úrovni Williamsu. Pokud se mu podaří udělat před Melbourne větší pokrok, mohl by být po Mercedesu druhým nejrychlejším týmem.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.