Prezident Ferrari Sergio Marchionne věří, že se jeho tým v prvním závodě sezóny 2015 vyrovná Red Bullu.
V minulém roce přitom Scuderia skončila až na čtvrtém místě za Williamsem, Red Bullem a mistrovským Mercedesem. Během zimy udělala z týmů největší pokrok - dle analýzy Stříbrných šípů stáhla až 1,1 sekundy - a nyní věří, že je na úrovni rakouského soupeře.
"Auto na to má, piloti jsou nadšeni. Vyrovnáme se Red Bullu, až vyjedeme na trať. Nechci být příliš velkým optimistou a nebudu kritizovat. Kluci odvedli úžasnou práci. Vyrazíme na dráhu a uvidíme," uvádí Marchionne.
Cílem Ferrari je získat příští rok dvě vítězství, na titul to v nejbližší době nebude. "Zisk titulu v roce 2018? To absolutně, ano, v roce 2018. Ale bude-li to možné, pokusíme se o to dříve," slibuje prezident Ferrari.
Piloti jsou podle prezidenta Ferrari novým vozem SF15-T nadšeni (foto: Scuderia Ferrari)
Dle analýz z Jerezu vyplývá, že konečně zlepšilo i aerodynamiku, kterou zřejmě předčí i Williams poháněný Mercedesem. Ztrácí však v oblasti motoru, byť i tam došlo ke znatelnému zlepšení. Podobná situace je také u Red Bull, který využívá Renault. Tyto tři týmy jsou sice daleko za Mercedesem, mezi nimi bychom ale mohli vídávat vyrovnané souboje.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.