Prezident Ferrari Sergio Marchionne věří, že se jeho tým v prvním závodě sezóny 2015 vyrovná Red Bullu.
V minulém roce přitom Scuderia skončila až na čtvrtém místě za Williamsem, Red Bullem a mistrovským Mercedesem. Během zimy udělala z týmů největší pokrok - dle analýzy Stříbrných šípů stáhla až 1,1 sekundy - a nyní věří, že je na úrovni rakouského soupeře.
"Auto na to má, piloti jsou nadšeni. Vyrovnáme se Red Bullu, až vyjedeme na trať. Nechci být příliš velkým optimistou a nebudu kritizovat. Kluci odvedli úžasnou práci. Vyrazíme na dráhu a uvidíme," uvádí Marchionne.
Cílem Ferrari je získat příští rok dvě vítězství, na titul to v nejbližší době nebude. "Zisk titulu v roce 2018? To absolutně, ano, v roce 2018. Ale bude-li to možné, pokusíme se o to dříve," slibuje prezident Ferrari.
Piloti jsou podle prezidenta Ferrari novým vozem SF15-T nadšeni (foto: Scuderia Ferrari)
Dle analýz z Jerezu vyplývá, že konečně zlepšilo i aerodynamiku, kterou zřejmě předčí i Williams poháněný Mercedesem. Ztrácí však v oblasti motoru, byť i tam došlo ke znatelnému zlepšení. Podobná situace je také u Red Bull, který využívá Renault. Tyto tři týmy jsou sice daleko za Mercedesem, mezi nimi bychom ale mohli vídávat vyrovnané souboje.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.