Williams dnes oznámil testovací plán své pilotky Susie Wolffové. Zúčastní se dvou tréninků během oficiálních závodních víkendů. Společně se šéfkou týmů Claire Williamsovou sdílí z tohoto rozhodnutí radost.
Susie se za volant vozu FW37 posadí na dva dny testů v této sezóně. Kromě jednoho dne během předsezónních testů v Barceloně (19. února) dostane ještě jeden den příležitost během testů uprostřed sezóny v Rakousku (23. nebo 24. června).
Navíc dostane možnost předvést své umění také ve dvou pátečních trénincích před závody - konkrétně před Velkou cenou Španělska a Velkou cenou Británie. Tento rozvrh bude doprovázet rozsáhlý program prací na simulátoru, aby týmu pomohla s vývojem monopostu FS37.
Wolffová se zúčastnila dvou pátečních tréninků již v minulém roce, v sezóně 2013 zasáhla do testu mladých pilotů a objevila se také při aerodynamických testech na rovince. Z vyhlídek pro letošní sezónu je přirozeně nadšená.
Susie Wolffová v prvním tréninku před Velkou cenou Německa 2014 (foto: Williams F1 Team)
"Tento rok se soustředíme na to, abychom stavěli na úspěchu z loňska. Tvrdě jsem trénovala celou zimu a jsem fyzicky v té nejlepší formě, v jaké jsem kdy byla, a tedy připravena na sezónu, která je před námi.
Jakožto oficiální testovací pilotka strávím další čas v FW37 a tým se srovnáním této mé práce na simulátoru může ujistit, že z auta dostáváme to nejlepší, a zkontrolovat, jak fungují vylepšení. My všichni jezdci Williamsu na tom úzce spolupracujeme a jsme připraveni do toho dát v sezóně 2015 vše," uvádí Wolffová.
Šéfka týmu Williamsová dodává: "Minulou sezónu na nás svou výkonností během prvních tréninků v Silverstone a v Hockenheimu zapůsobila. V roce 2015 ji rádi poskytneme další šanci testovat. Znala dobře FW36 a vzhledem k tomu, že FW37 je postupnou evolucí, tak bychom její znalosti rádi využili a posadili ji do auta, aby nám pomohla hodnotit a ověřit přístupy, které volíme."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.