Wolff: Používali jsme s úpravami jen jeden motor, s ERS jsme jezdili naplno

Hamilton, Lewis
Hamilton, Lewis, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 3. března 2015 6:30
Sdílej:

Toto Wolff potvrdil, že Mercedes během testů jezdil s jediným motorem, jehož součástky ale postupně vylepšoval. Při testech v Barceloně si také vyzkoušeli plný výkon svého balíku včetně systému pro rekuperaci energie (ERS).

Sportovní ředitel Mercedesu po skončení testování v rozhovoru pro Sky Sports přiznal: "Používali jsme jen jeden motor, ale možná nejde opravdu o jediný motor, protože jsme ho obnovovali a pracovali na různých komponentech." I když se tedy nejednalo o identický kus po všech 12 dní, tak Stříbrné šípy přesto potvrdily, že nebudou mít problém s letošním omezením: 4 ks pohonných jednotek pro jezdce na celou sezónu.

Mercedes naznačil, kdo bude v sezóně 2015 pánem: kromě nejrychlejších kol si připsal také nejvíce kilometrů - během tří předsezónních testů jich ujel celkem 6120,6. V pátek předvedl Nico Rosberg na měkkých pneumatikách čas o 2,5 sekundy lepší čas než Lewis Hamilton pří vítězství v loňské kvalifikace, navíc na měkké směsi. Williams ztrácel 0,271 s, Bottas však použil minimálně o půl sekundy rychlejší super-měkkou směs (více ve shrnutí zde).

Mercedes dále přiznal, že si vyzkoušel plný výkon svého hybridního motoru. "Potřebujete jezdit na 100 procent, protože musíte přijít na to, kdy se pokazí. To je součástí programu - jezdit s motorem naplno, abychom poznali, kde se můžou objevovat problémy," vysvětluje Wolff.

S testováním byl pochopitelně spokojený, časy naznačují, že mají opět velký náskok: "Bylo to dobré. Ujeli jsme solidní vzdálenost, vyřešili hodně problémů - celé to bylo o spolehlivosti. Na voze jsme pracovali hodně dobře. Bylo to vše, co jsme chtěli dosáhnout."

Mercedes má opět našlápnuto k titulu a rád by si co nejdříve pojistil služby Hamiltona(foto: Mercedes AMG F1 Team)

V závěru se dotkl také jednání o nové smlouvě s Hamiltonem. Ta současná vyprší na konci tohoto roku. "Řešení dlouhodobého kontraktu není něco, co zvládnete za noc. Jde o složitou strukturu a vypadá to mnohem jednodušeji, než tomu je ve skutečnosti je. Jde nám to ale dost dobře.

Již mnohokrát jsem řekl, že nejednáme s nikým jiným. Rád bych, aby k podpisu došlo raději dříve, než později. Jsme v dobré náladě, Lewis chce zůstat s námi. V podstatě se to ubírá správným směrem," dodává Wolff.

Témata:
Stalo se
Novinky
Charles Leclerc při testech v Barceloně (2025).

Jak se Charles Leclerc cítil po havárii Lewise Hamiltona? Brit zničil celý plán Ferrari

Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.

Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.