Toto Wolff potvrdil, že Mercedes během testů jezdil s jediným motorem, jehož součástky ale postupně vylepšoval. Při testech v Barceloně si také vyzkoušeli plný výkon svého balíku včetně systému pro rekuperaci energie (ERS).
Sportovní ředitel Mercedesu po skončení testování v rozhovoru pro Sky Sports přiznal: "Používali jsme jen jeden motor, ale možná nejde opravdu o jediný motor, protože jsme ho obnovovali a pracovali na různých komponentech." I když se tedy nejednalo o identický kus po všech 12 dní, tak Stříbrné šípy přesto potvrdily, že nebudou mít problém s letošním omezením: 4 ks pohonných jednotek pro jezdce na celou sezónu.
Mercedes naznačil, kdo bude v sezóně 2015 pánem: kromě nejrychlejších kol si připsal také nejvíce kilometrů - během tří předsezónních testů jich ujel celkem 6120,6. V pátek předvedl Nico Rosberg na měkkých pneumatikách čas o 2,5 sekundy lepší čas než Lewis Hamilton pří vítězství v loňské kvalifikace, navíc na měkké směsi. Williams ztrácel 0,271 s, Bottas však použil minimálně o půl sekundy rychlejší super-měkkou směs (více ve shrnutí zde).
Mercedes dále přiznal, že si vyzkoušel plný výkon svého hybridního motoru. "Potřebujete jezdit na 100 procent, protože musíte přijít na to, kdy se pokazí. To je součástí programu - jezdit s motorem naplno, abychom poznali, kde se můžou objevovat problémy," vysvětluje Wolff.
S testováním byl pochopitelně spokojený, časy naznačují, že mají opět velký náskok: "Bylo to dobré. Ujeli jsme solidní vzdálenost, vyřešili hodně problémů - celé to bylo o spolehlivosti. Na voze jsme pracovali hodně dobře. Bylo to vše, co jsme chtěli dosáhnout."
Mercedes má opět našlápnuto k titulu a rád by si co nejdříve pojistil služby Hamiltona(foto: Mercedes AMG F1 Team)
V závěru se dotkl také jednání o nové smlouvě s Hamiltonem. Ta současná vyprší na konci tohoto roku. "Řešení dlouhodobého kontraktu není něco, co zvládnete za noc. Jde o složitou strukturu a vypadá to mnohem jednodušeji, než tomu je ve skutečnosti je. Jde nám to ale dost dobře.
Již mnohokrát jsem řekl, že nejednáme s nikým jiným. Rád bych, aby k podpisu došlo raději dříve, než později. Jsme v dobré náladě, Lewis chce zůstat s námi. V podstatě se to ubírá správným směrem," dodává Wolff.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.