Toto Wolff potvrdil, že Mercedes během testů jezdil s jediným motorem, jehož součástky ale postupně vylepšoval. Při testech v Barceloně si také vyzkoušeli plný výkon svého balíku včetně systému pro rekuperaci energie (ERS).
Sportovní ředitel Mercedesu po skončení testování v rozhovoru pro Sky Sports přiznal: "Používali jsme jen jeden motor, ale možná nejde opravdu o jediný motor, protože jsme ho obnovovali a pracovali na různých komponentech." I když se tedy nejednalo o identický kus po všech 12 dní, tak Stříbrné šípy přesto potvrdily, že nebudou mít problém s letošním omezením: 4 ks pohonných jednotek pro jezdce na celou sezónu.
Mercedes naznačil, kdo bude v sezóně 2015 pánem: kromě nejrychlejších kol si připsal také nejvíce kilometrů - během tří předsezónních testů jich ujel celkem 6120,6. V pátek předvedl Nico Rosberg na měkkých pneumatikách čas o 2,5 sekundy lepší čas než Lewis Hamilton pří vítězství v loňské kvalifikace, navíc na měkké směsi. Williams ztrácel 0,271 s, Bottas však použil minimálně o půl sekundy rychlejší super-měkkou směs (více ve shrnutí zde).
Mercedes dále přiznal, že si vyzkoušel plný výkon svého hybridního motoru. "Potřebujete jezdit na 100 procent, protože musíte přijít na to, kdy se pokazí. To je součástí programu - jezdit s motorem naplno, abychom poznali, kde se můžou objevovat problémy," vysvětluje Wolff.
S testováním byl pochopitelně spokojený, časy naznačují, že mají opět velký náskok: "Bylo to dobré. Ujeli jsme solidní vzdálenost, vyřešili hodně problémů - celé to bylo o spolehlivosti. Na voze jsme pracovali hodně dobře. Bylo to vše, co jsme chtěli dosáhnout."
Mercedes má opět našlápnuto k titulu a rád by si co nejdříve pojistil služby Hamiltona(foto: Mercedes AMG F1 Team)
V závěru se dotkl také jednání o nové smlouvě s Hamiltonem. Ta současná vyprší na konci tohoto roku. "Řešení dlouhodobého kontraktu není něco, co zvládnete za noc. Jde o složitou strukturu a vypadá to mnohem jednodušeji, než tomu je ve skutečnosti je. Jde nám to ale dost dobře.
Již mnohokrát jsem řekl, že nejednáme s nikým jiným. Rád bych, aby k podpisu došlo raději dříve, než později. Jsme v dobré náladě, Lewis chce zůstat s námi. V podstatě se to ubírá správným směrem," dodává Wolff.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.