Mezinárodní automobilová federace včera v nových pravidlech potvrdila zákaz změny designu přileb v průběhu sezóny, což se Sebastianovi Vettelovi nelíbí.
Piloti se musí po celou sezónu držet jednoho návrhu, aby diváci neměli problémy s jejich rozpoznáváním (psali jsme zde včetně fotografií).
V doplněném znění článku 21.1 sportovních pravidel nyní stojí: "Aby byli piloti mezi sebou snáze rozpoznatelní, nárazová helma každého z nich musí být vyvedena v podstatně stejném zbarvení v každém podniku během sezóny šampionátu."
Čtyřnásobnému šampionovi Vettelovi, jenž byl znám neustálou obměnou svých přileb, se to pochopitelně nelíbí: "Myslím si, že jde o vtip, abych byl upřímný. Existují důležitější věci, o kterých by se mělo rozhodnout s ohledem na budoucnost a zdá se, že tohle je jediné, na čem se dohodli."
Naznačil také, že je bude i nadále měnit, pokud trestem za porušení bude pokuta a peníze půjdou na charitativní účely. Vettel po minulé sezóně přestoupil k Ferrari, kde během předsezónních testů nastupoval s bílou přilbou, přes kterou se zepředu dozadu táhnul pruh znázorňující barvy německé vlajky.
Sebastianovi Vettelovi, který v minulosti měnil často vzhled přileb, se nové pravidlo nelíbí(foto: Red Bull Racing)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.